"הם לא יודעים מה הם עושים, אני לא יודע מה הם עושים – אתה מדבר על תשע שנים, איך אתה יכול לדעת מה יקרה בעוד תשע שנים?" - את התגובה הזועמת הזאת הצליחה צ'לסי לסחוט מהפרשן ושחקן העבר של ארסנל, פול מרסון, אחרי שהבלוז האריכו את חוזהו של קול פאלמר לתשע שנים, שנה אחת בלבד לאחר שכבר חתם על חוזה לשבע שנים. "אני אוהב את המשחק שלו, אבל אי אפשר לדעת מה יהיה איתו ועם שחקנים אחרים שמקבלים חוזים ארוכים כאלה".
ומרסון לא לבד. מדיניות הרכש הגרגרנית של צ'לסי בשנתיים האחרונות לא משאירה את עולם הכדורגל אדיש. מאז שהבעלים והיו"ר האמריקאי, טוד בולי, רכש את המועדון במאי 2022 תמורת 2.5 מיליארד פאונד (יחד עם קבוצת ההשקעות קלירלייק קפיטל), החתימה הקבוצה מלונדון עשרות שחקנים צעירים, בסכומים מופרכים, ולטווחים עוד יותר הזויים - והכל, כמובן, בניסיון לקחת את ההגמוניה ממנצ'סטר סיטי, מולה היא תפתח את העונה ביום ראשון (18:30).
5 צפייה בגלריה
טוד בולי
טוד בולי
להוציא והרבה, על "הדבר הגדול הבא". בולי
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
הפורמט אמנם עוד לא נשא פירות, אבל זה לא מרפה את ידיו של בולי. למרות האכזבה בעונה שעברה, שהסתיימה במקום השישי ובמרחק 5 נקודות מאסטון וילה והכרטיס לליגת האלופות, העסקים בצ'לסי ממשיכים כרגיל, מלבד כמובן הפיטורים של מאוריסיו פוצ'טינו, שאת מקומו תפס אנצו מרסקה, שהעלה בעונה שחלפה את לסטר סיטי לפרמייר-ליג. רק השבוע החתימו הבלוז את הטאלנט העשירי בחלון ההעברות הנוכחי - שחקן הכנף הפורטוגלי וולבס פדרו נטו (24), שנרכש מוולבס תמורת 54 מיליון פאונד. העסקה הזאת מעמידה את הוצאות המועדון מאז יוני האחרון (רכש בלבד) על 185 מיליון פאונד, כאשר הגיל הממוצע של המצטרפים החדשים לא עובר את 21.
אחרי שנפלה עסקת סאמו אומורודיון (20) מאתלטיק מדריד (תמורת 35 מיליון פאונד), הקבוצה צפויה על פי פרסומים לצרף בימים הקרובים שחקן נוסף, ז'אאו פליקס (24), שאחרי עונה בברצלונה במהלכה כבש 10 שערים וחילק שישה בישולים ב-44 הופעות, צפוי לעשות קאמבק לסטמפורד ברידג', אבל הפעם לא כמושאל אלא כשחקן מוביל. וכל זה מבלי לוותר על השאיפה להחתים עוד הקיץ את חלוץ נאפולי, ויקטור אוסימן, שבדצמבר 2023 האריך את חוזהו בסציליה עד 2026, וסעיף השחרור שלו על פי ההסכם החדש עומד על 130 מיליון אירו.
5 צפייה בגלריה
פדרו נטו
פדרו נטו
מעל הגיל הממוצע. נטו
(צילום: Michael Regan/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
ז'אאו פליקס
ז'אאו פליקס
יחזור לכחול? פליקס
(צילום: Julian Finney/Getty Images)

1.5 מיליארד פאונד בשנתיים

מאז ההשתלטות של בולי על צ'לסי, הוציא המועדון על פי פרסומים לא פחות מ-1.5 מיליארד פאונד רק על העברות, כאמור, רובם ככולם שחקנים צעירים, מהלך שנובע לא רק משאיפה להשתלט על כל שחקן שמקבל את הכותרת "הדבר הבא" אלא גם מתוך חשיבה לגזור על חלקם קופון גדול יותר בעסקאות עתידיות.
בקיץ הנוכחי, בנוסף לנטו, החתימה הקבוצה מלונדון את השוער השבדי-דני פיליפ יורגנסון (22) שהגיע מוויאריאל תמורת 21 מיליון פאונד, את הבלם טוסין אדאראביויו (26) שהגיע מפולהאם בהעברה חופשית, את הקשר קירנן דוסברי הול (25) שהגיע מלסטר תמורת 30 מיליון פאונד, ואת הקשר עומארי קלימן (19) שהגיע מאסטון וילה תמורת 19 מיליון פאונד.
והרשימה כמובן נמשכת. בתוכה נמצא גם המגן הפורטוגלי רנאטו ורגיה (21) שהגיע מפ.צ באזל תמורת 12 מיליון פאונד, החלוץ הספרדי מארק גיו (18) שעשה העונה את טבילת האש שלו בברצלונה והגיע ב"עלות מצחיקה" של 5 מיליון פאונד, המגן הארגנטינאי ארון אנסלמינו (19) מבוקה ג'וניורס שחתם תמורת 16 מיליון פאונד (וצפוי להמשיך שם תחת השאלה), המגן האמריקאי קיילב ווילי (19) מאטלנטה יונייטד שחתם תמורת 9 מיליון פאונד (וצפוי לעבור בהשאלה לשטרסבורג הצרפתית). ויש גם את ה"יהלום הברזילאי", שחקן הכנף מפאלמיירס, אסטבאו וויליאן (17). למרות התעניינות מצד ברצלונה ופ.ס.ז', נער הפלא יגיע לצד הכחול של לונדון בקיץ 2025 (לפי החוק בברזיל הוא יכול לעבור רק אחרי שיחגוג 18), בעסקה שעשויה להגיע לכדי 50 מיליון פאונד. אך, כאמור, מתוך הרשימה הלא קצרה הזאת, רק נטו, דוסברי-הול וטוסין אמורים לקחת חלק בסגל הבכיר של מרסקה.
5 צפייה בגלריה
אנצו מרסקה
אנצו מרסקה
ייצטרך לחבר את הפאזל. מרסקה
(צילום: Eddie Keogh/Getty Images)
5 צפייה בגלריה
אסטבאו ווילאן
אסטבאו ווילאן
אמר לא לפ.ס.ז' וברצלונה. אסטבאו וויליאן
(צילום: Alexandre Schneider/Getty Images)
ומה עם שאר הסגל המנופח? לאחר חלון ההעברות היא תצטרך צ'לסי - לה יש 56 שחקנים כולל מושאלים - להגיש לפרמייר-ליג סגל של 25 שחקנים, אשר חייב לכלול לפחות שמונה "שחקני בית" - שזה אומר שחקן שלבש במשך שלוש שנים מדי אקדמיה כלשהי באנגליה, לפני שמלאו לו 21. בשורה התחתונה: 14 שחקנים לפחות ישוחררו או יושאלו במטרה "לאזן את הספרים". ברשימת העוזבים נמצאים נכון לעכשיו טיאגו סילבה (העברה חופשית), איאן מאטסן (שעבר לאסטון וילה תמורת 35 מיליון פאונד) עומארי הצ'ינסון (שעבר לאיפסוויץ' תמורת 20 מיליון פאונד) ולואיס הול (שעבר לניוקאסל תמורת 28 מיליון פאונד). קונור גאלגר כבר סגר באתלטיקו מדריד והבלוז היו צפויים להכניס עוד כ-35 מיליון פאונד, אבל העסקה תקועה כרגע.

האוהדים עוד מחכים

אז נכון שביחס לקיץ שעבר, צ'לסי שמרה על סולידיות מסוימת, אבל לא ביחס ליריבות שלה. מנ'צסטר סיטי התחזקה נכון לעכשיו בשחקן אחד בלבד (סאביניו שהגיע מג'ירונה תמורת 21 מיליון פאונד), ארסנל בשניים (הפעילה את סעיף הרכישה של השוער דוויד ראיה מברנטפורד תמורת 27 מיליון פאונד, ורכשה את ריקרדו קלאפיורי מבולוניה תמורת 42 מיליון פאונד) ובליברפול האוהדים עדיים מחכים ל"וולקאם" הראשון.
במועדון מתעקשים שאין להם מדיניות לגבי גיל או גודל העסקה, וכי הם שופטים כל שחקן על פי היכולות המקצועיות שלו. הם גם מאמינים שככה הם יוכלו להדביק את הפערים מול סיטי, בדרך לזכייה בתארים כבר בעונות הקרובות. האם העונה זה באמת יקרה? האוהדים עוד מחכים.