פ.ס.וו איינדהובן יצאה אמש (רביעי) בטעם חמוץ מהמשחק הראשון בפלייאוף העלייה לליגת האלופות מול בנפיקה, אחרי שהפסידה 2:1. ההולנדים היו מסוכנים מאוד לאורך כל ההתמודדות, וכמעט והשיגו את השוויון אחרי ששער של ערן זהבי נפסל במחצית השנייה.
זהבי זכה לביקורת באתר "voetbalprimeur", כאשר קיבל את הציון השני הכי נמוך בקבוצתו (5), ואף נכתב עליו: "דמיין שהוא משחק במגרש המשחקים של גלאטסראיי, רק שהפעם זהבי נאלץ להתמודד עם שלושה בלמים. הישראלי היה צריך לבחור את הרגע שלו ליצור. זה קרה פעם אחת, והוא גם הבקיע, אבל השופט פסל את השער, וצדק. בחצי השני זהבי ניסה לבעוט בכל פעם שהכדור הגיע עליו".
3 צפייה בגלריה
ערן זהבי
ערן זהבי
זהבי. שער שוויון שלו נפסל
(צילום: AP)
במועדון מנסים להסתכל על חצי הכוס המלאה לקראת הגומלין בשבוע הבא. "לרגע לא הייתה לי תחושה שנפסיד", אמר המאמן רוג'ר שמידט. "הרגשתי בדיוק להפך כי שיחקנו טוב לאורך שלבים ארוכים במשחק. גם במחצית לא היו לי דברים רעים להגיד לשחקנים. היו לנו הזדמנויות לכבוש ולהשוות".
לקראת הגומלין, הוסיף שמידט: "אנחנו בחצי הדרך, ושבוע הבא יש לנו הזדמנות, ועוד מול הקהל הביתי שלנו. העידוד של האוהדים במשחקים הביתיים האחרונים שלנו היה פנטסטי, והם יכולים להרים אותנו עוד יותר".
3 צפייה בגלריה
רוג'ר שמידט, מריו גצה
רוג'ר שמידט, מריו גצה
שמידט מנחם את גצה. המאמן אופטימי
(צילום: AP)
המאמן לא סתם הזכיר את אוהדי הקבוצה. 24 אלף אוהדים יוכלו להיכנס לגומלין (מתוך תכולה של 35 אלף), והם צפויים לדחוף קדימה את פ.ס.וו, שהייתה רגילה לשחק לאורך שלבים ארוכים בעונה הקודמת ללא קהל בעקבות מגבלות הקורונה.
ברומה, הוסיף: "אני חושב שבנפיקה שיחקה טוב מאוד והניצחון הגיע לה. עדיין, הכל פתוח לקראת הגומלין שייערך בבית שלנו. אנחנו צריכים להישאר מפוקסים ולעשות את העבודה בשבוע הבא. יש לנו קבוצה טובה, ואנחנו חייבים להמשיך ולעבוד באותה צורה ובאותו סגנון משחק".
3 צפייה בגלריה
אנדרה רמאליו
אנדרה רמאליו
אנדרה רמאליו
(צילום: AP)
אנדרה רמאליו: "היו לנו הרבה הזדמנויות, הגיע לנו לכבוש שער שני. בואו נראה מה יקרה במשחק הבא. הפסדנו 2:1 בפורטוגל, היינו שמחים לנצח, אבל סך הכל זאת לא תוצאה רעה. אנחנו מודעים ליכולות שלנו, ועם התמיכה של הקהל בשבוע הבא נשאב כוחות וננסה להפוך את התוצאה".
צריך לזכור שאין משמעות לשער של פ.ס.וו בפורטוגל, מכיוון שאופ"א ביטלה לאחרונה את עניין שערי החוץ, כלומר שאם ההולנדים יהיו ביתרון של שער בתום 90 דקות - ההתמודדות תמשיך להארכה.