פרשיית מין חמורה מטלטלת את כדורגל הנשים בארצות הברית. הליגה המקומית הפסיקה את פעילותה, לפחות לסוף השבוע הקרוב, ולאור הסקנדל הקומישינר ליסה בירד התפטרה 19 חודשים בלבד אחרי שמונתה לתפקידה.
הכל החל בעקבות תחקיר של 'The Athletic' על שתי שחקניות, סינד פארלי ומאנה שים, שטענו שמאמן צפון קרוליינה פול ריילי האנגלי תקף אותן מינית. המאמן פוטר מקבוצתו, רישיון האימון שלו נלקח, ובנוסף פיפ"א פתחה בחקירה בנושא, כמו גם ההתאחדות האמריקנית.
2 צפייה בגלריה
פול ריילי
פול ריילי
ריילי. האשמות חמורות
(צילום: AP)
"לאור ההאשמות הרציניות והקשות של השחקניות, אנחנו יכולים לאשר כי אנו בודקים את הנושא, ופתחנו בחקירה רשמית", נמסר מטעם פיפ"א. "כחלק מכך, פיפ"א תפנה לנציגי הליגה וכן להתאחדות האמריקנית כדי לקבל מידע נוסף בנושא".
בתחקיר שפורסם טוענת פארלי כי ריילי החל להטריד אותה לפני עשור כששיחקה עבורו בקבוצת פילדלפיה אינדפנדנס, וזה נמשך גם כששיחקה בפורטלנד ת'ורנס. שים, ששיחקה עבור המאמן בפורטלנד, סיפרה שגם היא הוטרדה על ידו באותה תקופה. בתגובה לתחקיר, מסר ריילי כי ההאשמות הללו "כלל לא נכונות".
פארלי ושים. השחקניות שחשפו את הפרשה
זאת לא הפרשייה הראשונה שמרעידה את ליגת הנשים האמריקנית בתקופה האחרונה. מאמנה של וושינגטון ספיריט, ריצ'י בורק, פוטר אחרי ש'וושינגטון פוסט' דיווח שהוא מקלל ומתעלל בשחקניות. הנהלת הליגה הייתה זאת שפיטרה את בורק ואף קנסה את קבוצתו, אחרי שביצעה חקירה בנושא.
בנוסף, הג'נרל מנג'ר של קבוצת גות'האם, אליס להיו, פוטרה בחודש יולי בעקבות חקירה אחרת של הליגה בה נמצא כי עברה על מדיניות ההטרדות של הליגה. היא הכחישה את ההאשמות.
2 צפייה בגלריה
ליסה בירד
ליסה בירד
בירד. עזבה אחרי זמן קצר בתפקיד
(צילום: AP)
זה לא נפסק כאן. ביולי הודיע מאמן או.אל ריג'ן, פאריד בנסטיטי, על התפטרותו, ואתמול סיפר אחד מבעלי הקבוצה כי ההנהלה ביקשה ממנו שיעזוב בעקבות תקרית באחד האימונים עליה לא היה מוכן להרחיב. זאת לא הייתה התקרית הראשונה של בנסטיטי, שבעבר הואשם על ידי שחקנית נבחרת ארצות הברית, לינדסי הורן, בהתנהגות סקסיסטית בתקופה שאימן אותה בפריז סן ז'רמן. בין השאר סיפרה הקשרית שהוא היה מקניט אותה בעקבות משקל גופה.