האם זאת העונה של ארסנל? האם התותחנים יזכו באליפות הראשונה מאז 2003/4? הקבוצה של מיקל ארטטה ניצחה אתמול (שבת) 2:4 את ברייטון בחוץ, השלימה ניצחון ליגה חמישי ברציפות והגדילה את הפער בפסגה לשבע נקודות אחרי שמנצ'סטר סיטי וניוקאסל איבדו נקודות.
ארסנל נועלת את שנת 2022 במקום הראשון בפרמייר ליג עם מאזן נהדר של 43 נקודות מ-48 אפשריות. היא בסך הכול הקבוצה החמישית בהיסטוריה של הליגה הראשונה באנגליה (עידן של שלוש נקודות לניצחון כמובן) שצוברת לפחות 43 נקודות ב-16 המחזורים הראשונים של העונה. קדמו לה טוטנהאם 1960/61, צ'לסי 2005/6, מנצ'סטר סיטי 2017/18 וליברפול 2019/20.
3 צפייה בגלריה
מרטין אודגור שחקן ארסנל
מרטין אודגור שחקן ארסנל
הושווה לרוני אוסאליבן. מרטין אודגור
(צילום: EPA)

סאקה בשורה אחת עם מסי וניימאר

בוקאיו סאקה המצוין כבש את הראשון אחרי 66 שניות, מרטין אודגור המצטיין הוסיף עוד אחד בדקה ה-39 ובישל באומנות את הרביעי לגבריאל מרטינלי (71), בין לבין אדי אנקטייה קבע 0:3 וקארו מיטומה צימק (65). איבן פרגוסון כבש וקבע את תוצאת המשחק בדקה ה-77. רק שישה שחקנים כבשו לפחות 6 שערים ובישלו לפחות 6 נוספים העונה בחמש הליגות הבכירות באירופה העונה: לאו מסי, ניימאר, ג'מאל מוסיאלה ועכשיו סאקה.
סאקה התייחס אחרי המשחק לעובדה שארסנל פתחה פער של שבע נקודות בפסגה ואמר: "זה נשמע מדהים. ברור שאם הייתם שואלים אותנו על זה בתחילת העונה, היינו נושכים לכם את הידיים. אנחנו מאושרים". על הפתיחה הסוערת של הקבוצה שלו אמר: "שמנו על זה דגש. אנחנו יודעים כמה קשה לשחק נגד ברייטון בחוץ ומזג האוויר גם לא היה אידיאלי, לא היה משחק קל. השער הזה היה נחמד ופתח לנו את המשחק. לא האמנתי שהכדור הגיע אליי ככה. הייתי צריך לשמור על רוגע". לקראת המשך העונה אמר סאקה: "יש לנו הזדמנות נהדרת, שמנו את עצמנו במקום נהדר. אנחנו לא מתמקדים בזה עכשיו. אנחנו מתמקדים רק במשחק הבא כי אנחנו יודעים כמה שניוקאסל קבוצה חזקה".
3 צפייה בגלריה
מיקל ארטטה מאמן ארסנל עם אדי אנקטייה
מיקל ארטטה מאמן ארסנל עם אדי אנקטייה
כבש פעמיים בשני המחזורים האחרונים. אנקטייה עם ארטטה
(צילום: רויטרס)
מי שזכה לשבחים על משחקו אמש, במיוחד על הבישול המבריק למרטינלי היה מרטין אודגור. זה היה הבישול החמישי העונה של קפטן התותחנים, בנוסף לשבעה שערים שכבש ב-15 משחקים - זאת לעומת שבעה שערים וארבעה בישולים בכל העונה שעברה. אוהדי ארסנל התמוגגו מאודגור, שזכה לכינוי "המכשף" לאור ביצועיו.

"רוני אוסאליבן של הכדורגל"

קשר ארסנל לשעבר פול מרסון אמר על הנורווגי: "הוא יודע מה הוא עושה לפני שהכדור מגיע. גם מרטינלי ידע מה הוא יעשה ולכן עשה את התנועה הזאת. המסירה הזאת היא רוני אוסאליבן בכדורגל, הוא מסתכל בין החורים וזה מה שעושה מרטין אודגור. הרבה אנשים לא רואים את המסירות האלה, הוא כנראה השחקן היחיד במגרש שרואה את הדברים האלה. קווין דה בריינה רואה את זה, אודגור רואה את זה, אבל אני לא חושב שיש עוד שחקן בפרמייר ליג שרואה את הדברים האלה".
קפטן ארסנל מרטין אודגור נשאל האם התיקו של מנצ'סטר סיטי מוקדם יום דחף אותו ואת חבריו ואמר: "אנחנו מתרכזים רק בעצמנו. לא אכפת לנו משאר הקבוצות. שלוש הנקודות היו הדבר היחיד שעניין אותנו היום והשגנו אותן. אולי יכולנו לשלוט במשחק קצת יותר טוב, אפשרנו לברייטון לכבוש פעמיים, אבל היא קבוצה טובה והשחקנים שלה טובים עם הכדור". על השער שלו אמר הנורבגי: "אני חושב שהיה שער נהדר. אני שמח לעזור לקבוצה עם שערים ובישולים ואני שמח שעשיתי את זה שוב". על הבישול הנהדר שלו למרטינלי, אמר: "ראיתי שהיה שם שטח פנוי והקיצוניים שלנו כל כך מהירים. קשה מאוד לעצור את גבריאל מרטינלי בעמדות האלה".
3 צפייה בגלריה
בוקאיו סאקה שחקן ארסנל
בוקאיו סאקה שחקן ארסנל
שוב כבש ונראה מצוין. סאקה
(צילום: רויטרס)
מאמן ארסנל מיקל ארטטה: "ניצחון גדול נגד קבוצה טובה מאוד. היינו חדים מאוד מול השער והיו רגעים בהם היינו צריכים לסבול כי ברייטון קבוצה טובה מאוד. זה היה מבחן גדול בשבילנו. היינו מסוכנים מאוד בכל פעם שהגענו אל השליש האחרון". על העובדה שהקבוצה שלו פתחה פער של שבע נקודות בפסגה, אמר הספרדי: "אנחנו צריכים לשחק בכל משחק, נתרכז מחדש ונראה אילו דברים עשינו כמו שצריך ומה אנחנו צריכים לשפר. יש לנו הרבה תשוקה ורצון. אנחנו צריכים להמשיך להשתפר כקבוצה, לשחק טוב יותר ולהיות דומיננטיים. פגשנו יריבה קשה ומסוכנת. היינו צריכים לשחק טוב מאוד כדי לנצח קבוצה טובה כמו ברייטון ואני חושב שעשינו את זה. ברייטון שלטה בחלקים נרחבים מהמשחק, אבל עשינו הרבה דברים בצורה נכונה כדי להרוויח את הנקודות".
על מרטין אודגור, שכבש שער יפה ובישל בצורה נהדרת למרטינלי, אמר המאמן: "היו לו כמה רגעים גדולים והוא הגיע ברגעים הנכונים. יש לנו הרבה מה לשפר, במיוחד מבחינה הגנתית. ידענו מה הייתה התוצאה במשחק של מנצ'סטר סיטי, אבל זה לא משנה, היינו צריכים להגיע הנה ולנצח ובשביל זה היינו חייבים לשחק מצוין. הפוקוס שלנו הוא רק איך להשתפר".
בלם העבר ריו פרדיננד החמיא לשניים מהכוכבים של ארסנל כשצייץ: "סאקה הוא השחקן הצעיר המצטיין של הפרמייר ליג העונה, תנו לו את זה כמה שיותר מהר". על הבישול של מרטין אודגור, הוא כתב: "אני צריך לראות את זה כל הזמן".