"ברור שאיבדנו חלק חשוב, נהיה פחות כישרוניים ונצטרך להתחזק בתחומים אחרים". כך אמר ג'רארד פיקה אחרי שלאו מסי נפרד מברצלונה במסיבת עיתונאים סוחטת דמעות והביע בעצם את מה שכולם מרגישים ויודעים: בארסה של השנים הקרובות לא תהיה דומה בכלל למה שהייתה.
אם ריאל מדריד סבלה מירידה גדולה אחרי שכריסטיאנו רונאלדו עזב, במקרה של מסי הנזק גדול בהרבה. הוא לא רק היה הכוכב הגדול, אלא הפנים של הקבוצה והשחקן שהכל התנהל סביבו בשני העשורים האחרונים.
8 צפייה בגלריה
ברצלונה
ברצלונה
ללא מסי ברצלונה תיראה אחרת לגמרי
(צילום: AP)
8 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
ימשיכו לדבר עליו עוד הרבה זמן. לאו מסי
(צילום: gettyimages)
אז נכון, היה ידוע שביום מן הימים הכל ייגמר ומסי יעזוב, אבל מכיוון שהמועדון לא ממש נערך לכך ולא נפרד ממנו בצורה הדרגתית (למשל אם היה ממשיך עד גיל מבוגר ויורד לספסל כשלא היה מסוגל להמשיך לעמוד בדרישות הגבוהות), המהלומה שספג הסגל של רונלד קומאן כפולה ומכופלת.
קומאן, כיאה למאמן, הביע ביטחון בשחקנים שעומדים לרשותו ודיבר על מחויבות ומוטיבציה. גם השחקנים האחרים עצובים אמנם שהכוכב הגדול עזב, אבל יודעים שמצד שני אחרים יקבלו כעת הזדמנות.
8 צפייה בגלריה
ריקי פוץ' חוגג אחרי שכבש מול יובנטוס
ריקי פוץ' חוגג אחרי שכבש מול יובנטוס
ריקי פוץ' חוגג אחרי שכבש מול יובנטוס
(צילום: AFP)
סביר להניח שלא נראה בשנים הקרובות את בארסה הדורסנית שהתרגלנו לראות בתקופת מסי, וקשה לדמיין אותה זוכה בליגת האלופות בשנים הקרובות. מעבר לכך, המכה היא לא רק מקצועית, אלא בעיקר כלכלית. ללא מכירת החולצות של מסי ואיבוד הכנסות נוספות מעזיבתו, ההערכה ב"אל מונדו דפורטיבו" היא שברצלונה תספוג הפסדים שיגיעו לסכום של 137 מיליון אירו.
ברצלונה התרגלה ליהנות מהכנסות שמנות הודות למותג שנקרא "לאו מסי". בלעדיו ההכנסות יירדו בצורה משמעותית והדבר ישפיע כמובן על האיכות. האם נחזור לראות את המועדון שמגדל כישרונות צעירים ומטפח אותם עד להפיכתם לסטארים עולמיים כמו פעם? ימים יגידו, בינתיים מעניין יהיה לראות איזו קבוצה יעמיד קומאן בעונה הבאה.
8 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
לא רק כבש, גם לקח על עצמו בעיטות חופשיות. ממפיס דפאי
(צילום: AFP)
הניצחון אתמול 0:3 על יובנטוס לא אומר הרבה, שכן מדובר היה במשחק הכנה בלבד שלא מעיד על ההמשך. ובכל זאת, ישנם כמה שחקנים שמעניין יהיה לראות העונה.
אז נכון, אף אחד מהם לא יהיה מסי החדש, אבל בכל זאת שווה לעקוב אחרי שחקן כמו יוסוף דמיר. הקשר האוסטרי ממוצא טורקי רק בן 18 וכבר הרשים מול יובנטוס, בייחוד בבישול לשער הראשון של ממפיס דפאי.
8 צפייה בגלריה
יוסוף דמיר לא נבהל מבנטנקור והכוכבים של יובנטוס
יוסוף דמיר לא נבהל מבנטנקור והכוכבים של יובנטוס
יוסוף דמיר לא נבהל מבנטנקור והכוכבים של יובנטוס
(צילום: AFP)
דמיר משחק בדרך כלל באגף השמאלי וקומאן הפתיע רבים כאשר הציב אותו בהרכב הראשון, אבל הוא הפגין ביטחון רב, הלהיב בכדרור ושלח מסירות מסוכנות, איים על השער בבעיטות וגם הבקיע שער שנפסל.
בחודש שעבר צירפה ברצלונה ב' בהשאלה את דמיר מראפיד וינה תמורת חצי מיליון אירו, עם אופציה לרכישה בעתיד תמורת 10 מיליון. אחרי שהוא הספיק לערוך את הופעת הבכורה בנבחרת אוסטריה מול איי פארו במוקדמות המונדיאל (עשוי לפגוש גם את ישראל בהמשך), לא מן הנמנע שיהפוך ללהיט החדש של האוהדים בקאמפ נואו. "קשה להאמין שדמיר ישחק בברצלונה ב', המקום שלו בקבוצה הראשונה", בטוחים בעיתון "ספורט".
דפאי, ההולנדי שהגיע מליון בה הבקיע בעונה שעברה 20 שערים ב-37 משחקי ליגה (22 ב-40 משחקים בכל המסגרות), הבקיע כבר במשחקו הראשון וצפוי להיות כוח משמעותי בבארסה של השנים הקרובות. לא רק כוח הפריצה שלו ויכולת ההבקעה מרשימים, הוא גם לקח על עצמו בעיטות חופשיות - התחום הבלתי מעורער של מסי.
8 צפייה בגלריה
סרג'יניו דסט ורונאלד אראוחו מול יובנטוס
סרג'יניו דסט ורונאלד אראוחו מול יובנטוס
סרג'יניו דסט ורונאלד אראוחו מול יובנטוס
(צילום: AFP)
באגף הימני, היכולת של סרג'יניו דסט והחשיבות של הפריצות והמסירות שלו תהיה רבה יותר כעת. וכמובן, ריקי פוץ' הזכיר למי שהספיק לשכוח את הכישרון האדיר שלו כשכבש את השער השלישי מול יובה בבעיטה מרהיבה בסיבוב.
קון אגוארו, שהגיע ממנצ'סטר סיטי אחרי שסיים את חוזהו באלופת אנגליה והובא כדי לשכנע את מסי להישאר, פצוע ולא יוכל לשחק לפחות עד נובמבר. בשל כך, מלבד דפאי אמורים גם אנטואן גריזמן ומרטין בריית'ווייט לספק את הסחורה בחלק הקדמי, זאת כל עוד עוסמאן דמבלה ימשיך לאכזב.
דמבלה אמור היה לעזוב וכעת בעקבות עזיבת מסי לא תמהר ההנהלה למכור אותו, לפחות עד אשר תצרף חלוץ חדש, דבר אותו תוכל לעשות עד סגירת מועד ההעברות ב-1 בספטמבר. החלוץ האלבני ריי מנאי, שעלה מברצלונה ב' והלהיב עם שלושער בניצחון 0:4 על חימנסטיק דה טראגונה במשחק ההכנה הראשון, אמור היה לעזוב בהשאלה אבל ישאר כנראה בעקבות ההתפתחויות האחרונות וישמש כמחליף.
8 צפייה בגלריה
הקפטן החדש סרחיו בוסקטס כבר תירגל הנפת גביעים
הקפטן החדש סרחיו בוסקטס כבר תירגל הנפת גביעים
הקפטן החדש סרחיו בוסקטס כבר תירגל הנפת גביעים
(צילום: EPA)
וחוץ מזה, לא חסרים גם שחקנים שחובת ההוכחה תהיה עליהם במקרה שלא יעזבו לפני תום מועד ההעברות. הקשר מיראלם פיאניץ' והבלם סמואל אומטיטי, שלא שכנעו עד כה ולא הצדיקו את עלותם הגבוהה, ספגו שריקות בוז מהאוהדים וינסו להוכיח לקומאן שמקומם במועדון.
ישנם גם הוותיקים האחרים שימשיכו במועדון כמו הקפטן החדש סרחיו בוסקטס, סרג'י רוברטו וג'ורדי אלבה, ולא שכחנו כמובן את פדרי שהלהיב במדי נבחרת ספרד ביורו ואת אנסו פאטי, שחזר להתאמן עם כדור בסוף השבוע שעבר אחרי שנעדר מאז נובמבר בגלל פציעה.
אחרי שמסי עזב התראיין השוער מארק-אנדרה טר-שטגן והתייחס לאווירה בחדר ההלבשה בזמן שהארגנטינאי עדיין שיחק בקבוצה: "לא תמיד הסכמנו על כל דבר". בכך הוא הזכיר לעיתונאים דיווחים על ריב שפרץ בין השניים לפני שנה, למרות שהגרמני דאג לפרסם באינסטגרם דברי פרידה ממסי.
8 צפייה בגלריה
רונאלד קומאן
רונאלד קומאן
קומאן מודאג, אבל סומך על השחקנים שיעמדו לרשותו
(צילום: EPA)
ואם מדברים על שוערים, נטו הצטיין מול יובנטוס והוכיח שגם הוא ייאבק על מקום בהרכב. בקיצור, העתיד של ברצלונה לא נראה ורוד בלי מסי, אבל בוודאי שלא שחור לגמרי.