צפו בכל שעריו ובישוליו של ג'וד בלינגהאם
(צילום: באדיבות ONE)
אתמול הוכרזו רשימת 30 המועמדים לפרס "כדור הזהב" 2023, אך זה לא הגביע היחידי שיחולק השנה. כבר לפני שלושה חודשים פרסם העיתון האיטלקי "טוטוספורט" את רשימת המועמדים ל"גולדן בוי" - הכדורגלן הצעיר הטוב ביותר בעולם.
השנה יחולקו למעשה שני פרסים - הפרס הרגיל, שמבוסס על בחירת העיתונאים, ופרס ה"גולדן בוי ווב" - שמבוסס על דעת הקהל. הבחירה לתחרות ה"ווב" - בה ישנם 100 שחקנים (ביניהם אפילו אוסקר גלוך הישראלי) נעשית בסקר פתוח דרך האתר של העיתון "טוטוספורט" - וכל אחד בעולם יוכל להצביע.
2 צפייה בגלריה
טיילור סוופיט
טיילור סוופיט
הכל בזכות המעריצים שלה? סוויפט
(צילום: Michael Tran / AFP)
2 צפייה בגלריה
באלדה
באלדה
תוצאות הגולשים - לאחר הנקמה של מעריצי טיילור סוויפט
בדומה לתחרות הרגילה, מסתבר שגם ל"ווב" יש אותם שני מועמדים בולטים לזכייה: כוכבה של ריאל מדריד ג'וד בלינגהאם ואלחנדרו באלדה מברצלונה. עד לפני מספר ימים היה זה באלדה שהוליך את הרשימה עם 43 אחוז לעומת 30 של בלינגהאם - אך אתמול - תוך דקות ספורות - קיבל האנגלי 100 אלף קולות נוספים - ומכיוון מפתיע במיוחד, שהעלו אותו לפסגת הדירוג.
מסתבר שבראיון שהעניק באלדה במאי האחרון נשאל לגבי טיילור סוויפט וענה: "אני לא אוהב את המוזיקה שלה". הציטוט המזלזל שיגע את מעריצותיה של סוויפט - שהחליטו להשיב מלחמה. צייצן בשם "נוט פייטון", פרסם את הציטוט - וקרא למעריצי טיילור סוויפט להגיב - ולהצביע ליריבו של באלדה על הפרס, ג'וד בלינגהאם מריאל מדריד - בתוספת הלינק לבחירתו.
זה התלקח כמו אש בשדה קוצים. הציוץ זכה לחשיפה של יותר מ-7 מיליון משתמשים, ל-4,183 שיתופים מחדש ויותר מ-30 אלף לייקים. תוך דקות ספורות, כאמור, בלינגהאם ניצב במקום הראשון עם 49.5 אחוז לעומת 27.5 בלבד של באלדה. ועדיין, למרות הכל - זכייה של בלינגהאם נראית צפויה למדי גם בפרס הרגיל - בטח לאור היכולות שלו במדי ריאל מדריד ונבחרת אנגליה. בכל מקרה, הסיפור המעניין הזה מראה שאסור לזלזל באף זמרת, בטח לא בזמרת הפופולרית בעולם.