יממה לפני שיוכרע מאבק האליפות באנגליה, כוכב מנצ'סטר סיטי, פיל פודן, נבחר לשחקן העונה בפרמייר-ליג. שחקן הכנף של נבחרת אנגליה לקח חלק מרכזי בעונה הנהדרת של התכולים, כשכבש 17 שערים וחילק 8 בליגה, כך שהיה מעורב ישירות בלא פחות מ-25 שערים מתוך 93 שכבשה קבוצתו של פפ גווארדיולה, כשנותר מחזור אחד לסיום העונה.
"זה הישג שאני מאוד גאה בו", אמר פודן בן ה-23. "הפרמיירליג מוכרת כליגה הגדולה בעולם, וזה תענוג להיות מועמד לתואר כזה לצד כל כך הרבה שחקנים גדולים אחרים, שכולם נהנו מעונות מיוחדות עבור המועדונים שלהם".
2 צפייה בגלריה
שחקן מנצ'סטר סיטי פיל פודן
שחקן מנצ'סטר סיטי פיל פודן
עונה חלומית. פודן
(Darren Staples/AFP)
"בסך הכל, הייתי מאוד מרוצה מהדרך שבה שיחקתי העונה", סיכם פודן. "ואני מאוד מרוצה מכך שהצלחתי לתרום עם השערים והבישולים לאורך העונה. אני רוצה להודות לכל צוות בסיטי, למאמנים ובמיוחד לחבריי לקבוצה כי בלעדיהם זה לא היה אפשרי. ואני גם רוצה לנצל את ההזדמנות להודות לכל מי שהצביע עבורי כמשמעות הפרס הרבה".
מועמדים נוספים לתואר היו חברו לקבוצה ארלינג הולאנד, מרטין אודגור ודקלן רייס (ארסנל); ווירג'יל ואן דייק (ליברפול), אלכסנדר איסק (ניוקאסל), אולי ווטקינס (אסטון וילה) וקול פאלמר (צ'לסי). זו העונה החמישית בה נבחר שחקן של סיטי אחרי הולאנד בעונה שעברה, קווין דה בריינה שנבחר פעמיים (2019/20, 2021/22) ורובן דיאס (2020/21), והפעם הראשונה מאז 2015/16 בה נבחר שחקן אנגלי, אז זה היה חלוץ לסטר סיטי, ג'יימי ורדי.
2 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
הפעם החמישית ברציפות בה זוכה שחקן מקבוצתו. גווארדיולה
(צילום: Michael Regan / gettyimages)
פודן, שרק הולנאד (27 שערים) כבש יותר ממנו עבור סיטי העונה, יוכל לשפר את מאזנו במסגרת המשחק האחרון נגד ווסטהאם (ראשון, 18:00), בסיומו, ניצחון של מנצ'סטר סיטי (מקום 1, 88 נקודות) ייתן לה את תואר האליפות בפעם הרביעית ברציפות.
ספרדי כפול: 0:2 לבארסה, צמד לפרמין
(באדיבות ONE)
במקביל תארח ארסנל (מקום 2, 86 נקודות) את אברטון ותקווה למעידה של היריבה למירוץ. ערב המחזור הנועל, הקבוצה של מיקל ארטטה מחזיקה ביחס שערים עדיף, כך שגם במקרה של תיקו באצטדיון איתיחאד, שחקניה יכולים עדיין לחלום על אליפות ראשונה אחרי שני עשורים.