כשלושה שבועות לאחר שהודיע על פרישה מכדורגל כבר בגיל 31, רפאל וראן, אחד הבלמים הגדולים של הדור האחרון, התראיין לל'אקיפ הצרפתי דיבר על הפציעות הרבות שהובילו לפרישה ועל תוכניותיו לעתיד, וגם חשף את הרגע שבו הוא ידע שהקריירה שלו כשחקן הסתיימה ומדוע עזב את מנצ'סטר יונייטד.
הצרפתי - שבמהלך רוב הקריירה כיכב בריאל מדריד - חתם בקיץ בקומו, העולה החדשה לסרייה א', לאחר שסיים את חוזהו במנצ'סטר יונייטד. עם זאת, הוא ערך רק הופעה אחת במדיה, כש-23 דקות לתוך משחק הגביע מול סמפדוריה בגביע האיטלקי ב-11 באוגוסט הוא סבל מפציעה ברך - שהתגלתה כקשה. כאשר קומו הוציאה אותו מהסגל, השחקן החליט פשוט לתלות את נעליו.
3 צפייה בגלריה
וראן
וראן
תלה את הנעליים בגיל 31. וראן
(צילום: Ryan Pierse/Getty Images)
"קיוויתי להמשיך לשחק, אבל כשנפצעתי הבנתי שזה נגמר," אמר וראן. "ידעתי את זה, זו לא הייתה בעיה רצינית, אבל העובדה שזה היה בברך השמאלית הייתה סימן. הברך השמאלית שלי הייתה צריכה לפצות על הימנית מאז 2013 ובזכות זה הצלחתי למצוא איזון בחוסר האיזון שלי. אז אם הברך השמאלית אומרת לך שהיא מאסה לשאת את העומס, אתה צריך להקשיב לה".
וראן גם דיבר על המספר הגדל של פציעות - במיוחד פציעות ברצועות הברכיים, שפעם היו נדירות למדי - שסובלים מהן שחקנים בכדורגל המודרני. הוא, כמו כדורגלנים רבים אחרים, מטיל את האשמה ישירות על רשויות הכדורגל, התחרויות המנופחות והמשחקים הנוספים שמפעילים לחץ מופרז על השחקנים.
3 צפייה בגלריה
וראן
וראן
"רציתי לפרוש ביונייטד". וראן
(צילום: Michael Steele/Getty Images)
"אולי אנחנו לא יכולים לשנות את העולם, אבל עלינו לעשות דברים אחרת מהדרך שבה הם נעשים עכשיו", טען וראן. "הדברים יוצאים משליטה כאן והמצב עלול להתפוצץ. אני מדבר גם על בריאות הנפש של השחקנים, לא רק על הפיזית. יש פחות ופחות שחקנים יצירתיים, הכל עכשיו מבוסס על פיזיות. כדורגל אמור להיות משחק המבוסס על טעויות, אבל יש מעט כאלה עכשיו כי הכל כל כך רובוטי".
על עזיבת יונייטד והמעבר לקומו של ססק פברגאס: "בבתחילת העונה האחרונה שלי במנצ'סטר יונייטד, אמרתי שהייתי רוצה לסיים את הקריירה שלי שם ולהמשיך את ההרפתקה הזו. זה לא קרה והקיץ היה מאוד סוער. חיפשתי משהו מיוחד ומצאתי אותו בקומו. סיימתי את החוויה שלי במנצ'סטר יונייטד עם זכייה בגביע, אבל כבר ידעתי שהפרויקט של המועדון לא מתאים לי. קומו לא הייתה משיכה כלכלית, וגם לא באמת אקזוטית, אבל ברמה האנושית הכל היה הגיוני".
3 צפייה בגלריה
רפאל וראן שחקן נבחרת צרפת
רפאל וראן שחקן נבחרת צרפת
"הרגשתי את חילופי הדורות". וראן במונדיאל 2022
(צילום: AP)
על הפרידה מנבחרת צרפת אחרי ההפסד בגמר מונדיאל 2022: "לנצח עם המדינה שלך ולזכות במונדיאל, כמו גם להגיע לגמר היורו, אלה דברים שלא דומים לשום דבר. אחרי המונדיאל כבר הרגשתי את חילופי הדורות. הייתי בן 29 והגעתי למסקנה שהגיעה העת לזוז הצידה, הרגשתי שאני כבר לא בקצב". וראן גם מתעקש שהוא רוצה להיות חלק מהפרויקט המסקרן: "העתיד שלי בקומו".