בפורטוגל מתמוגגים מכריסטיאנו רונאלדו, אחרי שאתמול (שבת) כבש את שערו השלישי בשלושה מחזורים בליגת האומות ב-1:3 המרשים של הנבחרת הפורטוגלית בחוץ על פולין. הכוכב הוותיק העלה את מניין השערים שלו בקריירה ל-906, בנבחרת ל-133, 33 ב-2024 ו-11 מתוך 13 משחקים בכל המסגרות מאז שהחלה העונה הנוכחית. וזה לא הכול.
הנתון המרשים באמת של רונאלדו הוא העובדה ש-906 השערים שכבש לאורך הקריירה שלו, היא הכמות שהבקיעו אגדות כמו דייגו מראדונה המנוח וזלאטן איברהימוביץ' ביחד! בנוסף, הוא רשם את ניצחונו ה-131 במדים הלאומיים (כולל משחקי ידידות) וכך השתווה בפסגה לסרחיו ראמוס, שעשה זאת עם ספרד. לאור העובדה שלרונאלדו נותרו עוד משחקים בנבחרת - סביר להניח שיתפוס את המקום הראשון גם בנתון הזה.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו
עוד נתון מדהים. כריסטיאנו רונאלדו
(REUTERS/Aleksandra Szmigiel)
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו עם אוהד שפרץ לכר הדשא כדי להצטלם איתו
שחקן נבחרת פורטוגל כריסטיאנו רונאלדו עם אוהד שפרץ לכר הדשא כדי להצטלם איתו
רונאלדו מבקש מהמאבטח לאפשר לאוהד שפרץ לכר הדשא להצטלם איתו
(Sergei GAPON / AFP)
בתקשורת המקומית בפורטוגל החמיאו ל-CR7, שכזכור ספג הרבה ביקורות אחרי היורו האחרון בו לא כבש אפילו פעם אחת. "הוא מתקרב לגיל 40, אבל רונאלדו ממשיך להיות האביר של הנבחרת", נכתב. "הוא ענה בצורה מושלמת לכל מי שאמר עליו שהוא שחקן גמור וצריך לוותר על מקומו בנבחרת בשביל הצעירים. הוא מחויב באופן מוחלט, הוא רעב תמיד וכובש הרבה שערים".
מאמן נבחרת פורטוגל, רוברטו מרטינס, החמיא רבות לכוכבו בן ה-39, אותו החליף בדקה ה-63 כדי לשמור עליו לקראת המשחק הקרוב נגד סקוטלנד (שלישי, 21:45). "הוא שיחק באופן פשוט מושלם", אמר מרטינס. "הוצאתי אותו משיקולים של ניהול הרוטציה לקראת המשך הדרך".
מעבר למחמאות, רונאלדו סיפק אתמול עוד רגע שהמחיש איזה סוג של כוכב מיוחד הוא. כשירד מכר הדשא ופינה את מקומו לדיוגו ז'וטה שנכנס במקומו, פרץ לכר הדשא אוהד שביקש להצטלם איתו. רונאלדו, שלמוד כבר במצבים מסוג זה, ביקש מהמאבטחים שיאפשרו לאוהד להצטלם יחד עם רונאלדו לסלפי במחווה מרגשת אותה בטוח יזכור האוהד לכל החיים.