תמונת שמינית גמר ליגת האלופות הושלמה אתמול (רביעי). 12 מתוך 16 העולות נקבעו לפני המחזור האחרון בשלב הבתים, וביומיים האחרונים הצטרפו אליהן פ.ס.ז', פורטו, קופנהגן המפתיעה ופ.ס.וו איינדהובן.
שמונה סגניות הבתים יוגרלו מול שמונה מנצחות הבתים (ארבע מהן ספרדיות), כאשר מנצחות הבתים תארחנה את המפגש השני. במסגרת ההגרלה קבוצות מאותה מדינה או כאלו ששיחקו באותו בית לא יוכלו להיות מוגרלות אחת נגד השנייה. אף קבוצה מהדרג הראשון לא תרצה לפגוש את אלופת צרפת פ.ס.ז' או סגנית אלופת אירופה אינטר.
4 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
16 קבוצות רוצות גביע אחד
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
הגרלת שמינית הגמר תתקיים ב-18 בדצמבר, והמשחקים הראשונים ייערכו ב-13–14 וב-20–21 בפברואר, בעוד משחקי הגומלין ייערכו ב-5–6 וב-12-13 במרץ.

סיכום הבתים

בבית 1 באיירן מינכן סיימה ראשונה (16 נקודות), כשמי שהצטרפה אליה היא הקבוצה היחידה שהצליחה לקחת ממנה נקודות, קופנהגן (8 נק'), שניצחה אתמול 0:1 את גלאטסראיי (5 נק') ושלחה אותה לפלייאוף הליגה האירופית. מנצ'סטר יונייטד (4 נק') המאכזבת סיימה אחרונה והודחה מאירופה בבושת פנים.
4 צפייה בגלריה
מנצ'סטר יונייטד באיירן מינכן
מנצ'סטר יונייטד באיירן מינכן
יונייטד סיימה אחרונה והודחה מאירופה. ג'וני אוונס מאוכזב
(צילום: REUTERS/Carl Recine)
ארסנל (13 נק') קטפה את המקום הראשון בבית 2 ומוליכת הליגה ההולנדית איינדהובן (9 נק') סיימה כסגניתה. לאנס (8 נק') תשחק בליגה האירופית אחרי שניצחה אתמול את מי שנחשבת למלכה של המפעל השני בחשיבותו ביבשת, סביליה (2 נק').
שיאנית הזכיות בליגת האלופות ריאל מדריד (18 נק') ניצחה את כל משחקיה במסגרת בית 3, כשמי שהצטרפה אליה לשמינית הגמר היא נאפולי (10 נק'). בראגה (4 נק') ואוניון ברלין (2 נק') סיימו אחריהן.
4 צפייה בגלריה
ג'וד בלינגהאם
ג'וד בלינגהאם
ריאל מדריד סיימה מושלמת. ג'וד בלינגהאם חוגג
(צילום: LLUIS GENE / AFP)
בבית 4, ריאל סוסיאדד (12 נק') ואינטר (12 נק') הבטיחו את מקומן בשמינית הגמר לפני המחזור האחרון, אבל התיקו ביניהן שלשום העניק לקבוצה הספרדית את ראשות הבית. רד בול זלצבורג (4 נק') של אוסקר גלוך הייתה רחוקה דקות ספורות ממקום בפלייאוף הליגה האירופית, אך שער של בנפיקה ליסבון (4 נק') בדקה ה-92 במפגש ביניהן אתמול העניק לאחרונה את המקום השלישי.
אתלטיקו מדריד (14 נק') סיימה ראשונה בבית 5 לאחר שניצחה אתמול את לאציו (10 נק') בקרב על ראשות 5. פיינורד סיימה שלישית (6 נק') ותנסה את מזלה בליגה האירופית, וסלטיק (4 נק') של ליאל עבדה, שנפצע ופספס את כל המקפיין, סיימה אחרונה.
בית 6 הוגדר כ"בית המוות" ולא איכזב לרגע, עם דרמה עד למחזור הסיום. בסופו של דבר, פ.ס.ז' עלתה מהמקום השני אחרי 1:1 בדורטמונד (11 נק'), שהבטיחה עלייה כבר במחזור הקודם. מילאן (8 נק') תשחק בליגה האירופית בזכות מהפך על ניוקאסל (5 נק'), שבחלק מערב ההכרעה הייתה בשמינית גמר האלופות אך לבסוף יצאה בלי כלום.
4 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
פ.ס.ז' עלתה מהמקום השני. אמבאפה
(צילום: FRANCK FIFE / AFP)
משחקי בית 7 שנערכו אתמול היו חסרי חשיבות, משום שהוא כבר הוכרע לגמרי עוד לפני המחזור האחרון. אלופת אירופה מנצ’סטר סיטי (18 נק') סיימה ראשונה עם מאזן מושלם, לייפציג עלתה מהמקום השני (12 נק'), יאנג בויז שלישית (4 נק') והכוכב האדום של ברק בכר ועומרי גלזר אחרונה (נקודה אחת).
בבית 8, ברצלונה (12 נק') סיימה ראשונה, ומי שהצטרפה אליה היא פורטו (12 נק') שניצחה אתמול את שחטאר דונייצק (9 נק') של סתיו למקין במפגש המכריע. אלופת בלגיה אנטוורפן (3 נק') סיימה אחרונה בהופעת הבכורה שלה במפעל, אבל יכולה להתנחם בניצחון שהשיגה אתמול על אלופת ספרד - שהעניק לה נקודות ראשונות אי פעם במפעל.
פורסם לראשונה: 00:11, 14.12.23