בדיוק לפני 20 שנה, ב-16 באוקטובר 2004, לאו מסי ערך את הבכורה במדי הקבוצה הבוגרת של ברצלונה. הארגנטינאי לבש את חולצת המשחק של הקבוצה לראשונה, לפחות באופן רשמי, ב-0:1 על אספניול בדרבי הקטאלני במונז'ואיק. פרנק ריקארד הכניס "הפרעוש" על חשבון דקו בדקה ה-82, והשאר, כמו שאומרים, היסטוריה.
בגיל 17, שלושה חודשים ו-33 ימים, עם המספר 30 על גבו, מסי הפך בשעתו לשחקן הצעיר בתולדות ברצלונה. מאז הוא שיחק במדיה במשך 17 עונות, במהלכן ירש כמובן את המספר 10 שהפך למזוהה איתו (עם עצירה במספר 19 לפני כן), והפך לשחקן הכי טוב בתולדות מועדון הפאר הספרדית, ולדעת רבים גם בהיסטוריה של המשחק. נראה שבלתי אפשרי שמישהו ישווה את הישגיו, לא כל שכן את מורשתו.
4 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
"זה היה כמו עולם חדש בשבילי". מסי
(צילום: Luis Bagu/Getty Images)
4 צפייה בגלריה
מסי חוגג עם "הסנדק שלו" רונאלדיניו
מסי חוגג עם "הסנדק שלו" רונאלדיניו
מסי חוגג עם "הסנדק שלו" רונאלדיניו
(צילום: Denis Doyle/Getty Images)
הלילה (בין שלישי לרביעי), בתזמון כל כך סמלי, רשם כוכב נבחרת ארגנטינה בן ה-37 הופעה ראשונה לעיני הקהל הביתי בבואנוס איירס, אחרי כמעט שנה, וסיכם הופעה נהדרת עם שלושער ו-2 בישולים ב-0:6 על בוליביה, שהעלו את מספר כיבושיו ובישוליו במדים הלאומיים ל-112 ו-60 (בהתאמה). קשה לדמיין דרך אידיאלית יותר לחגוג את היום ההיסטורי הפרטי שלו.
"היה ממש נחמד לבוא לכאן, להרגיש את החיבה של האנשים. זה מרגש אותי איך שהם צועקים את השם שלי", אמר מסי בסיום המשחק. "זה מניע אותי - נהנה להיות מאושר איפה שאני נמצא. למרות הגיל שלי, כשאני כאן, אני מרגיש כמו ילד כי נוח לי עם הצוות הזה. כל עוד אני ארגיש טוב וארגיש שאני יכול לשחק כמו שאני רוצה - אמשיך ליהנות מזה".
"באותו רגע הבנתי שהחלום שלי התגשם", סיפר מסי בעבר על הופעת הבכורה ההיא. "נלחמתי הרבה כדי להשיג את הרגע ההוא. זה היה מיוחד מאוד - חוויה עם הקבוצה הראשונה של ברצלונה. זה היה כמו עולם חדש בשבילי".
הגול הראשון, אגב, הגיע רק ב-1 במאי 2005. הפרעוש נכנס למגרש בדקה ה-88 במקומו של סמואל אטו ולא היה צריך יותר מחמש דקות כדי להקפיץ מעל שוער אלבסטה ולקבוע 0:2 מבישול של ה"סנדק שלו", רונאלדיניו. הניצחון הפך גם למשחק ההכתרה של האליפות הראשונה של מסי בברצלונה. "הסתדרנו מצוין מהרגע שהתחלנו לשחק יחד", סיפר אז המבשל. "הוא הגיע והיה כל כך שונה מכולם".
ומאז, כידוע, מסי לא הפסיק לכבוש ולבשל, והפך בעיניי רבים לשחקן הגדול בכל הזמנים. 672 שערים (ממוצע מדהים של 0.86 למשחק) ו-288 בישולים ב-778 משחקים במדי ברצלונה - הכל שיאי מועדון - איתה זכה ב-35 תארים, ביניהם ארבעה גביעי ליגת האלופות, 10 אליפויות ושבעה גביעי מלך.
4 צפייה בגלריה
35 תארים בברצלונה. מסי
35 תארים בברצלונה. מסי
35 תארים בברצלונה. מסי
(צילום: AP)
המשחק ההוא, ב-2004, מקבל היום משמעות מעבר לסטטיסטיקה, לאחר שהמעבר לפ.ס.ז' בקיץ 2021 הפך לאכזבה. כזכור, הבעיות הכלכליות של ברצלונה לא איפשרו לה להאריך את חוזהו של מסי והוא עבר כשחקן חופשי לעיר האורות, אך למרות שזכה בשתי אליפויות צרפת ובתקופה שלו שם גם הניף את הגביע העולמי עם נבחרת ארגנטינה, הוא היה רחוק מליהנות בעיר האורות.
"הדברים שם לא הלכו כפי שרציתי", הוא סיפר לאחר שהשלים את מעברו לאינטר מיאמי בקיץ 2023. "הייתי השחקן היחיד מאלופת העולם שלא קיבל הכרה רשמית מהקבוצה בה שיחק. אבל אפשר להבין, הייתי במדינה שאותה ניצחנו בגמר המונדיאל ובאשמתנו הם לא סיימו כאלופים".
4 צפייה בגלריה
מסי
מסי
במיאמי הוא שוב נהנה. מסי
(צילום: Vaughn Ridley / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
תחילת האגדה: שער הבכורה של מסי בלה ליגה
(באדיבות ONE)
במיאמי, שם יצר לעצמו מיני-ברצלונה עם מינויו של טאטה מרטינו למאמן וההחתמות של לואיס סוארס, סרחיו בוסקס וג'ורדי אלבה - כולם שיתפו איתו פעולה - מסי שוב פורח. בתחילת החודש זכתה מיאמי במגן האוהדים, התואר שמוענק לקבוצה שמסיימת ראשונה בעונה הסדירה של ה-MLS, שהיה התואר ה-46 בקריירה של מסי.
למרות שהכוכב שיחק רק חצי עונה בגלל פציעה שספג בגמר הקופה אמריקה, הוא נחשב למועמד מוביל לזכייה בתואר ה-MVP של העונה, זאת בזכות מספריו - 17 שערים ו-15 בישולים ב-18 הופעות בלבד. אבל הוא לעולם לא יישכח בברצלונה, המועדון שאליו שמו תמיד יהיה קשור.
פורסם לראשונה: 10:30, 16.10.24