למרות חצי ראשון דומיננטי והעובדה שעלתה ליתרון פעמיים במהלך המשחק, ארסנל סיימה אתמול (ראשון) ב-2:2 ביתי מול ליברפול, וכעת היא רחוקה כבר חמש נקודות ממנצ'סטר המוליכה, שבזכות התיקו נשארה במקום הראשון.
התותחנים, שנפגעו מפציעות של גבריאל ויוריאן טימבר, נסוגו אחורה במחצית השנייה, כשהמשחק התפתח בדפוס דומה למשחקים האחרים שבהם איבדו נקודות העונה - תוצאות התיקו מול ברייטון ומנצ'סטר סיטי וההפסד לבורנמות' במחזור שעבר.
3 צפייה בגלריה
ארטטה
ארטטה
ארסנל הלכה אחורה בחצי השני. ארטטה
(צילום: AP Photo/Alastair Grant)
3 צפייה בגלריה
וויט ורייס מאוכזבים
וויט ורייס מאוכזבים
הובילו פעמיים, אבל לא הצליחו לנצח. בן וויט ודקלן רייס מאוכזבים
(צילום: Alex Pantling/Getty Images)
"אני מתחיל לדאוג לגבי המנטליות של ארסנל", סיכם שחקן העבר רוי קין ב'סקיי ספורטס'. "כשהם מובילים, הם נסוגים לאחור במקום לחפש את השער השלישי. אני פשוט מודאג מהאמונה שלהם, האם יש להם את האמונה שהם יכולים באמת להתחרות במנצ'סטר סיטי?"
יש לציין שבמשחקים מול ברייטון, סיטי ובורנמות' נותרה ארסנל בעשרה שחקנים, ושאתמול היא שיחקה חלק גדול מהמחצית השנייה מול ליברפול - שערב המחזור הייתה במקום הראשון - עם הגנה מאולתרת של תומאס פארטי, בן וייט, יאקוב קיביור ומיילס לואיס-סקלי.
אבל באנגליה עדיין התמקדו בגישה ההגנתית של מיקל ארטטה. "מיקל ארטטה עבד עם פפ גווארדיולה, חשבנו שהוא תלמיד של פפ", אמר שחקן העבר ג'יימי קראגר. "אבל אם אתה חושב על שני המאמנים המצליחים ביותר ב-15 השנים האחרונות, אז יש לך את פפ מצד אחד ואת ז'וזה מוריניו מצד שני. ארטטה לאט לאט הופך למאמן בסגנון של מוריניו. אף אחד לא באמת חשב שזה יקרה. היום, הם הלכו אחורה במחצית השנייה".
3 צפייה בגלריה
ארטטה
ארטטה
מאמין שאליפות לוקחים עם הגנה? ארטטה
(צילום: REUTERS/Dylan Martinez)
קראגר מאמין שהטקטיקה של ארטטה עשויה להיות מכוונת: "זו לא ביקורת, זו תצפית על המצב של ארסנל כקבוצה. אולי זה בגלל שארטטה הסתכל על השחקנים ההתקפיים שלו וחשב 'אנחנו לא טובים כמו מנצ'סטר סיטי, אנחנו חייבים לזכות בליגה על ידי היותנו הקבוצה הטובה ביותר בהגנה'. וזה מה שהם היו בעונה שעברה ואולי גם עכשיו.
"אבל הרעיון הזה שארסנל משחקת כדורגל נהדר והוא איש של פפ גווארדיולה, הוא לא. תראו את השחקנים נופלים היום, הסודיות לפני המשחק לגבי מי כשיר ומי לא - הכל מהפלייבוק של מוריניו".
קין הדגיש סממן נוסף מהפלייבוק של מוריניו כשציין ששחקני ארסנל "מתגלגלים" במהלך משחקים. בעקיצה חצי רצינית כלפי הקבוצה של ארטטה, הוא אמר: "אני ממש מודאג לגבי הצוות הרפואי של ארסנל. בכל פעם ששחקן ארסנל נתקל, הם נופלים, הם מתגלגלים. הם מבזבזים זמן. הם מנסים להרוג את המשחק, אני מבין את זה, אבל אתם הקבוצה הביתית - תשתמשו ביוזמה, אתם מובילים 1:2".