אחרי התיקו המאופס נגד אטאלנטה, רשמה אמש (שלישי) ארסנל את ניצחון הבכורה שלה בליגת האלופות החדשה עם 0:2 ביתי ומרשים נגד פ.ס.ז'. מי שחתום על שער הבכורה של התותחנים במפעל העונה הוא הגרמני קאי האברץ, שספר אתמול את שערו החמישי בתשעת המשחקים האחרונים בכל המפעלים. את השער השני, אגב, הבקיע בוקאיו סאקה בדקה כבר בדקה ה-35.
"הוא היה מדהים", אמר בסיום המאמן מיקל ארטטה. "הוא גאון כדורגל, הדרך שבה הוא מבין את המשחק, התזמון שלו, מוסר העבודה שלו – מדהימים. בכל פעם שהוא מסביב לרחבה הוא מהווה איום אמיתי. נכון לעכשיו הוא אחד השחקנים המובילים בקבוצה".
2 צפייה בגלריה
ארסנל פ.ס.ז' קאי האברץ
ארסנל פ.ס.ז' קאי האברץ
"אוהב לשחק באמירויות". האברץ חוגג את השער מול פ.ס.ז'
(צילום: Julian Finney/Getty Images)
"נראה כאילו הוא נהנה מזה יותר", אמר פרשן ה-BBC ושחקן העבר, אלן שירר, על השער של האברץ, שהגיע לאחר מאבק אווירי עם שוער פ.ס.ז', ג'יאנלואיג'י דונארומה. "לא אכפת לו להיכנס למאבקים קשים על הכדור, לא אכפת לו ליפול או לתפוס אוויר. החלק הכי חשוב מבחינתו זה שהוא השיג את השער. זה היה מהלך ממש אמיץ – והוא קיבל את התמורה במזומן".
2 צפייה בגלריה
ארטטה חוגג עם גבריאל, בסיום
ארטטה חוגג עם גבריאל, בסיום
ארטטה חוגג עם גבריאל, בסיום
(צילום: Adrian Dennis / AFP)
"האיכות שלו היא היכולת לדעת איפה להיות בזמן הנכון", הוסיף קשר נבחרת הולנד, ריאל מדריד ומילאן לשעבר, קלרנס סידורף. "הוא משתווה בעניין הזה להרבה חלוצי 9 גדולים ששיחקתי איתם בעבר".
"הוא כל כך חזק, אבל גם הוא כל כך אינטליגנטי", המשיך המאמן מיקל ארטטה לפרגן לשחקן שלו בתום המשחק. "איך שהוא תופס את החללים הפנויים, מוצא לעצמו את המקום. כשהוא ליד הרחבה תמיד יש לך את התחושה שהוא הולך לכבוש".
האברץ גם הפך לשחק הראשון מאז פייר אמריק אובמיאנג ב-2019 שכבש עבור ארסנל בשישה משחקי בית רצופים. "אני אוהב את האצטדיון - אני כל כך אסיר תודה לשחק כאן ולהיות חלק מהקבוצה", אמר אתמול השחקן. "ניצחון מול קבוצה גדולה כמו פ.ס.ז' נותנת לנו דחיפה גדולה - בשנה שעברה התקשינו במעמדים כאלה אבל התקדמנו כקבוצה".
בשבת הקרובה תקיים הקבוצה מלונדון משחק בית נוסף, הפעם נגד בורנמות', בתקווה לרשום ניצחון ליגה חמישי ולהמשיך להיות צמודה לליברפול ומנצ'סטר סיטי בצמרת הפרמייר-ליג. "המשחקים בתחרויות האירופיות שונים מאוד מהליגה - והראינו הרבה בגרות", סיכם ארטטה את ההופעה של התותחנים. "זאת הייתה עוד חותמת שלנו במאבקים מול הקבוצות הגדולות ביבשת, ואני אוהב את זה מאוד".