מונדיאל הנשים התשיעי אי פעם ייצא לדרך ביום חמישי (10:00) וייערך בניו זילנד ואוסטרליה. זאת הפעם הראשונה שהטורניר נערך בשתי מדינות והפעם ראשונה שישתתפו בו 32 נבחרות (השיטה זהה למונדיאל הגברים). רגע לפני אירוע הענק, שהשנה אמור לסחוף אחריו מיליונים ברחבי העולם, החלטנו ב-ynet לתת סקירה נרחבת - בארבעה חלקים. ממשיכים עם בתים 5 ו-6.
לקראת מונדיאל הנשים 2023

בית 5

נבחרת "הכוכבים והפסים" היא החזקה והעמוקה ביותר, נראית כמו שילוב מושלם של חדש וישן, והפייבוריטית הגדולה לזכות בתואר אלופת העולם בפעם השלישית ברציפות - הישג שאף נבחרת, גברים או נשים, מעולם לא רשמה.
שחקניות ההתקפה האגדיות אלכס מורגן (34) ומייגן ראפיניו (38) - כנראה הכוכבות הגדולות ביותר של הזכיות ב-2015 ו-2019, שגם ניצחו עם חברותיהן לנבחרת במאבק לשוויון בשכר - יתייצבו למונדיאל הרביעי שלהן, כשעבור ראפינו גם מדובר בריקוד האחרון לפני שהיא תתלה את הנעליים בנובמבר.
את הדור החדש מייצגות בין היתר שחקניות ההתקפה סופיה סמית', ה-MVP של הליגה האמריקאית ומי שנחשבת לדבר הגדול הבא, טריניטי רודמן (21), בתו של דניס רודמן שב-0:2 על וויילס במשחק ההכנה האחרון הפכה לצעירה ביותר לכבוש צמד עבור ארה"ב, ואליסה תומפסון (18) שבדיוק סיימה את התיכון.
8 צפייה בגלריה
שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות
שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות
פייבוריטיות. שחקניות נבחרת ארה"ב חוגגות
(צילום: Hannah Peters/Getty Images)
למרות שזכתה ביורו 2017 וסיימה במקום השני במונדיאל הקודם, הולנד היא לא מהפייבוריטיות לזכייה בגביע העולם הקרוב. אולם לאחר הכישלון ביורו 2021, בו הודחה ברבע הגמר, אנדריס יונקר מונה למאמן, ואיתו על הקווים חל שיפור. הרבה בזכות נטישת מערך ה-4:3:3 ההתקפי שכל כך מוכר ואהוב בהולנד לטובת מערך 5:3:2.
הוא ינסה להסתדר ללא ויוויאן מידמה - הכוכבת הכי גדולה של הולנד ואחת השחקניות הטובות בעולם - שקרעה את הרצועה הצולבת בדצמבר. בהיעדרה, מי שאמורה להוביל את הנבחרת היא ג'יל רוד, שחקנית ההתקפה הוורסטילית בת ה-25 של וולפסבורג, לה 21 שערים ב-86 הופעות במדים הלאומיים.
8 צפייה בגלריה
ג'יל רוד
ג'יל רוד
הולנד תנסה להפתיע שוב. ג'יל רוד (6) וחברותיה חוגגות
(צילום: Harriet Lander/Getty Images)
נבחרת מלהיבה שנמצאת בשיפור מתמיד ומדורגת כרגע הכי גבוה בתולדותיה והכי גבוה מבין שמונה הנבחרות שהמונדיאל הקרוב יהיה הראשון שלהן, אך גם חסרת מזל כי יהיה לה קשה עד בלתי אפשרי לעבור את הבית שכולל את ארה"ב והולנד.
לשבעה מ-23 שחקניות הסגל של פורטוגל יש 100 הופעות או יותר במדי הנבחרת, ביניהן ג'סיקה סילבה בת ה-28, שחקנית ההתקפה של בנפיקה ליסבון שסייעה לליון לזכות בליגת האלופות ב-2020. מאז שהייתה בת 12 היא מעריצה את מרתה הברזילאית (שעוד נגיע אליה בהמשך), ויש בהן מן הדמיון, משום שגם לסילבה יש יכולת טכנית עילאית, וכיום היא אחת השחקניות המלהיבות באירופה.
8 צפייה בגלריה
סילבה
סילבה
הכוכבת של פורטוגל. סילבה
(צילום: Naomi Baker/Getty Images)
בהופעת הבכורה שלה בגביע העולם, נבחרת וייטנאם היא אחת הנבחרות החלשות והלא מנוסות בטורניר. ואם זה לא מספיק, היא הוגרלה לבית עם אלופת העולם ארה"ב וסגניתה הולנד, שיכולות להנחיל לה תבוסות מחפירות.
טראן טי טוי טראנג, הקפטנית והקשרית בת ה-34, היא השחקנית הטובה ביותר של הנבחרת ואחת משתי החברות היחידות בסגל שאינן מגיעות מהליגה המקומית, החובבנית לחלוטין. היא כבשה שבעה שערים בעונה הראשונה שלה בלאנק הפורטוגלית.
8 צפייה בגלריה
טראן טי טוי טראנג
טראן טי טוי טראנג
וייטנאם תקווה לא לחטוף תבוסות. טראן טי טוי טראנג
(צילום: Thananuwat Srirasant/Getty Images)

בית 6

האיש היחיד שהצליח לנצח את נבחרת ארגנטינה במונדיאל הגברים בקטאר, הרווה רנאר, התפטר במרץ מתפקידו כמאמן נבחרת סעודיה אחרי שלוש שנים מוצלחות. הוא עשה זאת כדי לעמוד על הקווים של נבחרת הנשים של מולדתו, והחליף בתפקיד את קורין דיאקר אחרי שכמה מכוכבות הנבחרת פתחו במרד והודיעו כי הן לא ייצגו את צרפת במונדיאל "תחת המערכת הנוכחית".
לצרפת יש מספיק כישרון כדי ללכת עד הסוף הפעם, למרות הפציעות של שחקניות ההתקפה הבולטות מארי-אנטואנט קאטוטו ודלפין קסקרינו. קפטנית הנבחרת ובלמת ליון בת ה-32, וונדי רנאר, היא אחת משחקניות ההגנה הטובות בעולם, אם לא הטובה שבהן.
8 צפייה בגלריה
הרווה רנאר
הרווה רנאר
רוצה להוביל את המולדת להיסטוריה. רנאר
(צילום: McQuillan/Getty Images)
כשהיא בת 37 ובגביע העולם השישי והאחרון שלה, מלכת השערים במונדיאלים (גברים או נשים) עם 17 ומי שנחשבת על ידי רבים לכדורגלנית הטובה בהיסטוריה, מרתה, תקווה להביא סוף-סוף את התואר החשוב ביותר לאלופת דרום אמריקה הנצחית. וחברותיה לנבחרת נחושות לסייע לה בכך. "אנחנו לוקחות השראה ממה שארגנטינה עשתה עבור לאו מסי. אנחנו רוצות לעשות את אותו דבר עבור מרתה" חשפה קרולין, אחת החלוצות המובילות של נשות הסלסאו.
ברזיל הודחה כבר בשמינית הגמר ב-2015 ו-2019, והפער בינה לארה"ב והאירופיות הבכירות הוא גדול. למרות זאת, היא נטענה באופטימיות בעקבות המומנטום הטוב שאיתו היא מגיעה ודור השחקניות החדש שלה.
8 צפייה בגלריה
מרתה
מרתה
מלכת השערים במונדיאלים (גברים או נשים) עם 17. מרתה
(צילום: DENIS CHARLET / AFP)
ב-2010 הייתה ג'מייקה רק במקום ה-128 בדירוג פיפ"א לפני שההתאחדות הפסיקה את פעילות נבחרת הנשים של המדינה, אבל 13 שנים בלבד לאחר מכן היא תעלה למונדיאל השני ברציפות שלה - והעתיד של "הרגאיי גירלז" נראה מבטיח.
הנבחרת הנוכחית טובה בהרבה מזו של 2019, ומובילה אותה קאדיג'ה "באני" שואו בת ה-26, שהיא אחת החלוצות הטובות בעולם. בעונה האחרונה כבשה שואו 31 שערים ב-30 משחקים בכל המסגרות במדי מנצ'סטר סיטי.
8 צפייה בגלריה
ג'מייקה
ג'מייקה
אחת החלוצות הטובות בעולם. שואו
(צילום: Gareth Copley/Getty Images)
כבר בגיל 14 ערכה הקשרית מרתה קוקס הופעת הבכורה במדי נבחרת פנמה. כעת, בגיל 25 ובתפקיד הקפטנית, היא תוביל את נבחרתה הצנועה בהופעת הבכורה שלה במונדיאל, ויחד עם חברותיה הן יקוו לספק הופעות מכובדות. כל השאר יהיה בונוס גדול.
על הקווים עומד איגנסיו קינטנה המקסיקני, שמעבר לכך שהוביל את פנמה להישג, גם נלחם כדי להשיג שוויון בשכר עבור השחקניות שלו. הוא מציב את נבחרתו במערך 5:4:1, ומספר ש"המונדיאל הוא רק ההתחלה של הפרויקט".
8 צפייה בגלריה
מרתה קוקס מפלסת את דרכה בין שתי שחקניות
מרתה קוקס מפלסת את דרכה בין שתי שחקניות
כבר בגיל 14 ערכה בכורה במדי פנמה. מרתה קוקס מפלסת את דרכה בין שתי שחקניות
(צילום: OAQUIN SARMIENTO / AFP)