ליאל עבדה לא מפסיק לכבוש. רק שהפעם שחקן הכנף המוכשר של סלטיק עשה זאת במשחק הכי גדול שיש לליגה הסקוטית להציע - ה'אולד פירם' מול גלזגו ריינג'רס. ולא פעם אחת, אלא פעמיים. לאחר השלושער שכבש במחזור הקודם מול דנדי יונייטד, עומד מאזנו של עבדה בשבוע החולף על לא פחות מחמישה שערים.
עבדה היה המצטיין ב-0:4 הגדול של קבוצתו על ריינג'רס בדרבי של גלזגו, שפתח פער של חמש נקודות בפסגה הטבלה, שישה מחזורים מפתיחת העונה. שחקן נבחרת ישראל הוחלף בדקה ה-72 על ידי דאיזן מאדה ויצא לקול תשואות הקהל.
3 צפייה בגלריה
עבדה חוגג
עבדה חוגג
עבדה והמחווה המרגשת לליאון בראון
(צילום: רויטרס)
כבר בדקה השמינית מצא עבדה את הרשת. החלוץ התנפל על הכדור בתוך הרחבה ונגח בעוצמה פנימה. את השער הקדיש הישראלי לליאון בראון, אוהד סלטיק בן ה-14, שהלך לעולמו אחרי השתתפות באתגר טיקטוק.
בראון נמצא ללא רוח חיים על-ידי אמו ביום חמישי שעבר, לאחר שעצר את נשימתו עד שאיבד את ההכרה - בדומה לאתגר טיקטוק פופולרי בבריטניה. עבדה, ששמע על המקרה, הבטיח מראש שיעלה בדרבי עם חולצה מיוחדת לזכרו של בראון. כשכבש, אחז בה והפנה אותה ליציעים.
3 צפייה בגלריה
עבדה חוגג
עבדה חוגג
העלה את מאזן השערים העונה במדי סלטיק. עבדה
(צילום: gettyimages)
ז'וטה הכפיל את התוצאה בדקה ה-32, לאחר בישול של מאט אוריילי ועבדה, כאמור, השלים צמד, חמש דקות לפני ההפסקה. הירוקים שלטו בנעשה על כר הדשא גם במחצית השנייה ויכלו לכבוש עוד מספר שערים, אך הסתפקו בשער אחד: בדקה ה-78, דייויד טורנבול שנכנס שש דקות קודם לכן, נהנה מטעות קשה של שוער ריינג'רס ג'ון מקלפלין שמסר ישירות את הכדור לטורנבול, ולקשר בן ה-23 של סלטיק נותר רק לגלגל בקלילות את הרביעי לרשת.
בסך הכל לעבדה יש העונה 6 שערים ובישול ב-7 הופעות במדים בלבנים-ירוקים, ושלושה ימים לפני המפגש עם ריאל מדריד בפתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות - הוא נראה בכושר נהדר.
3 צפייה בגלריה
"כשמגיע הרגע הגדול - הוא עושה את שלו". עבדה
"כשמגיע הרגע הגדול - הוא עושה את שלו". עבדה
"כשמגיע הרגע הגדול - הוא עושה את שלו". עבדה
(האתר הרשמי של סלטיק)
כאמור, עבדה נבחר לאיש המשחק בסיום ועלה לעמדת הראיונות עם הקפטן קאלום מקרגור, ששפע מחמאות לישראלי: "הוא שחקן ששייך לרמות הגבוהות. הוא משיג את השערים שלו, הוא תמיד מהווה איום. כשמגיע הרגע הגדול - הוא עושה את שלו".
עבדה עצמו אמר: "אני מרגיש מדהים. זה המשחק הכי חשוב לכולם, ואני נהנה מכך. אני רוצה להודות לשחקנים שעזרו לי להבקיע ולמאמנים על התמיכה. עכשיו אנחנו רק נרצה להשתפר ולהיות גדולים יותר".
פורסם לראשונה: 16:22, 03.09.22