לא רק כדורסלן. יאניס אנדטוקומבו, כוכב מילווקי באקס אשר זכה פעמיים בתואר ה-MVP של ה-NBA, הודיע היום על הצטרפותו לקבוצת הבעלים של נאשוויל, שבשבת האחרונה החלה את עונתה הרביעית בליגת ה-MLS.
אנדטוקומבו בן ה-28 לא נכנס לעסקה לבדו, אלא יחד עם האחים שלו תאניס, קוסטאס ואלכס - כולם שחקני כדורסל מקצוענים - ושחקן ההוקי השבדי פיליפ פורסברג, שיאן הנקודות של נאשוויל פרדטורס מה-NHL.
"אבא שלי היה כדורגלן מקצועי, וזה היה הענף ספורט הראשון שהתאהבתי בו ביוון", סיפר יאניס על ההחלטה. "תמיד היה לי את החלום להיות בעלים של קבוצת כדורגל. כשאני והאחים שלי חקרנו על נאשוויל, ידענו שזאת הקבוצה והעיר שאנחנו רוצים להיות מעורבים בה. אני לא יכול להתרגש יותר מלהצטרף לחבורה בזהב, וכבר לא יכול לחכות להגיע בקרוב למשחק ב- GEODIS Park (אצטדיונה של נאשוויל)".
אנדטוקומבו הוא לא הספורטאי הראשון שמעורב בקבוצות MLS. קדמו לו חבריו ל-NBA קווין דוראנט, שהשקיע בפילדלפיה יוניון, וג'יימס הארדן שקנה % אחוז מהמניות של יוסטון דינמו. גם הקוורטרבק של דנבר ברונקוס, ראסל ווילסון, רכש חלק מהבעלות בסיאטל סאונדרס, ופטריק מהומס, הקוורטרבק של קנזס סיטי וה-MVP של ה-NFL, הוא אחד הבעלים של ספורטינג קנזס סיטי, שם משחק הישראלי גדי קינדה.
עבור נאשוויל, מדובר בעונה השנייה ב-GEODIS Park, אצטדיון הכדורגל בלבד הגדול ביותר בארה"ב ובקנדה שמכיל 30,000 מקומות ישיבה. הקבוצה עלתה לפלייאוף ה-MLS בכל עונה מאז הצטרפותה לליגה בעונת 2020, כשבעונה הקודמת היא הודחה בסיבוב הראשון.
כוכב הקבוצה הוא האני מוכתר, קשר התקפי גרמני, שבעונה שעברה זכה בתואר ה-MVP אחרי שסיים כמלך שערי הליגה (23 שערים). שחקן בולט נוסף הוא הבלם האמריקאי וולקר צימרמן, שהרשים במדי נבחרת ארה"ב במונדיאל בקטאר.