בכל משחק אנחנו שואלים את עצמנו מי יהיה המנצח, אבל הערב (רביעי, 22.00) בבודפשט, בגמר הליגה האירופית, רבים ישאלו דווקא מי יהיה המפסיד. מדובר בגמר, מישהו חייב להפסיד ולצפות במישהו אחר מניף גביע, אבל מי? הרי מתמודדות פה שתי ישויות שלא מפסידות במעמדים כאלה. סביליה לא מפסידה בגמרים, וגם לא ז'וזה מוריניו.
מתבדחים בהקשר של סביליה שצריך לקחת את סמל הקבוצה ולהפוך אותו ללוגו של הליגה האירופית. שש זכיות במפעל, כולל בשמו הקודם גביע אופ"א, בטווח של 15 שנה מהזכייה הראשונה לאחרונה, כשהקבוצה מגיעה לשישה גמרים ומנצחת בכולם. על מוריניו, לעומת זאת, אפשר להגיד שהוא אחד מסמלי הכדורגל האירופי כולו, לא רק של מפעל אחד. המאמן הפורטוגלי הגיע לחמישה גמרים אירופיים עד היום - וניצח בכולם.
2 צפייה בגלריה
מוריניו
מוריניו
ישחזר את ההישג שלו? מוריניו עם גביע הקונפרנס-ליג של רומא אשתקד
(צילום: OZAN KOSE / AFP)
מוריניו הוא המאמן האחרון שזכה עם קבוצה בתואר אירופי ובשנה שלאחר מכן שידרג אותה עם תואר נחשב עוד יותר. זה קרה עם פורטו, שהפכה ממחזיקת גביע אופ"א לאלופת אירופה. עכשיו הוא יכול לעשות זאת שוב, ולהפוך את רומא מאלופת הקונפרנס־ליג לזו שתניף את גביע הליגה האירופית. לא אותו דבר כמו פעם, אבל בהחלט הישג, כזה שיקפיץ את מוריניו מעל ג'ובאני טראפטוני ויהפוך אותו למאמן הראשון בהיסטוריה שזוכה בשישה תארים אירופיים משמעותיים. "מוריניו הוא ווינר", אמר השבוע וינצ'נזו מונטלה, חלוץ העבר של רומא. "הוא הגיע למועדון בן כמעט מאה שנה שלא זכה בגביע אירופי ולקח אותו לשני גמרים רצופים. הוא גאון".
אפשר להתווכח על איכות התקופה של מוריניו ברומא. כן, מדובר בגמר שני ברציפות, אבל בעונה הראשונה הוא סיים את הליגה במקום השישי, ואת הנוכחית יגמור בין המקום החמישי לשביעי. ולכן, יש סיכוי סביר שיעזוב את הקבוצה ממש בקרוב למרות שיש לו עונה נוספת בחוזה. עם זאת, בגיל 60 הצליח מוריניו לבנות מחדש את המוניטין שלו. הוא הכניס לקבוצה זהות, קידם שחקנים (ובראשם אדוארדו בובה, שהבקיע את שער הניצחון מול לברקוזן בחצי הגמר), ובעיקר שוב היה מחובר למקום העבודה שלו.
2 צפייה בגלריה
מלכת הליגה האירופית. סביליה
מלכת הליגה האירופית. סביליה
מלכת הליגה האירופית. סביליה
(צילום: רויטרס)
התקופה ברומא אולי גם תשלח את מוריניו לאמן בפריז ממש בקרוב. שם לא מתעניינים בכל גביע אירופי אלא רק באחד מסוים, זה עם האוזניים הגדולות, אבל בינתיים מוריניו מסביר לכל מי שמוכן לשמוע כמה חשוב עבורו לזכות בתארים כמו זה עליו יילחם הערב (שגם מוביל לליגת האלופות ולדרג הבכיר בהגרלה). יש שיגידו שלנצח את סביליה בגמר הליגה האירופית זו המשימה הקשה ביותר שיכולה להיות למאמן.