זה אומנם לקח 87 דקות, אבל באנגליה חגגו אמש (שישי) שער בכורה לעונת 2024/25 בפרמייר-ליג, שגם קבע ניצחון 0:1 דרמטי למנצ'סטר יונייטד וטאן האח על פולהאם. איש המשחק היה המחליף ג'ושוע זירקזי ההולנדי. הרכש הטרי חגג שער בכורה, והפך לגיבור הערב ביציעים של אולד טרפורד, שם כבר התחילו לחשוש מאיבוד נקודות ראשון לעונה החדשה.
לא בטוח שבחמש העונות הקרובות יגיע זירקזי בן ה-23 ל-150 השערים שכבש רוד ואן ניסטלרוי ביונייטד, אבל ההשוואה הפכה בלתי נמנעת כשחלוץ העבר ההולנדי שהפך הקיץ לעוזר המאמן במועדון, חגג אף הוא אי שם ב-2001 שער בכורה בהופעת הבכורה שלו ב"שדים האדומים".
3 צפייה בגלריה
ג'ושוע זירקזי
ג'ושוע זירקזי
השוואה בלתי נמנעת לעוזר המאמן. זירקזי חוגג
(צילום: EPA/ADAM VAUGHAN )
"זה לא משנה אם הוא הולנדי, אנגלי, רוסי או דרום אמריקאי", אמר בסיום הולנדי אחר, טן האח, שמאז שחתם בקבוצה נותן העדפה ברור להחתמת שחקנים הולנדים או כאלה ששיחקו אצלו באיאקס . "זאת מנצ'סטר יונייטד. הוא שחקן יונייטד - וזה טוב מאוד לחלוץ להיכנס ולהבקיע את השער הראשון שלו".
בכל מקרה, השער הדרמטי של השחקן שנרכש הקיץ ב-36 מיליון פאונד מבולוניה, ועלה בדקה ה-61 מהספסל, עשה את ההבדל בין לילה לעגום לפתיחה ברגל ימין עליה חלמו בצד האדום של מנצ'סטר, אחרי האכזבה בהפסד במגן הקהילה, בפנדלים, לסיטי. "כבר אמרו לי שלהבקיע באולד טראפורד זאת אחת התחושות הכי גדולות שכדורגלן יכול לחוות", אמר זירקרי. "אני אסיר תודה ומרגיש מבורך על זה זה שיכולתי לעשות את זה במשחק הראשון שלי. זאת הרגשה מדהימה, זה חלום".
3 צפייה בגלריה
ג'ושוע זירקזי
ג'ושוע זירקזי
איזו בכורה. ג'ושוע חוגג עם גראנצ'ו
(צילום: Darren Staples / AFP)
3 צפייה בגלריה
אריק טאן האח
אריק טאן האח
נושם לרווחה. טאן האח
(צילום: EPA/ADAM VAUGHAN )
"זאת הייתה סיומת מבריקה עבור השחקן הזה", אמר בסיום כוכב העבר של הקבוצה והפרשן רוי קין. "יונייטד הייתה צריכה להעניש יותר את פולהאם במהלך המשחק. אבל בכל מקרה, לכבוש בבכורה ביונייטד – זה דבר ענק".
מי שמיהר ל"הוריד" את מצב הרוח ביונייטד הוא הפרשן ושחקן העבר ג'יימי קראגר: "הקבוצה הזאת לא תסיים במקומות 1-3, היא תיאבק על כרטיס לליגת האלופות עם טוטנהאם, וילה וצ'לסי. בכל מקרה, זאת פתיחה אדירה עבור טן האח, שבסיום העונה שעברה לא יכלו לומר בקבוצה אם הוא ממשיך או לא. זאת תוצאה מצוינת גם עבור יונייטד".
כשנותרו פחות משבועיים לפני סגירת חלון ההעברות בקבוצה עוד ינסו לחזק את הקישר סנדר בארג' (ברנלי) כשאת הסקוטי סקוט מקטומיני (שעלה אמש מהספסל) הניחו על מדף המכירות, על אף שהוא לא מעוניין לעזוב. בצ'לסי היו שמחים להוסיף את ג'יידון סאנצ'ו לסל הרכישות העמוס שלהם.