באופ"א הודיעו היום (רביעי) כי סלטיק נקנסה בסכום של 15 אלף אירו בעקבות "מסרים פרובוקטיביים" מצד אוהדיה במהלך משחק ליגת האלופות בו אירחה הקבוצה את אתלטיקו מדריד בחודש שעבר. הכוונה כמובן היא להנפת דגלי פלסטין מצד הקהל הסקוטי, שידוע כפרו-פלסטיני.
מדובר בסכום שלא אמור להזיז יתר על המידה לאלופת סקוטלנד, שנקנסה בעבר בסכום דומה על מיצג פוליטי נגד בית המלוכה הבריטי. בפעם הקודמת שאוהדיה הניפו את דגלי פלסטין באירופה, זה היה כשסלטיק שיחקה נגד הפועל באר-שבע, ובעקבות זאת נקנסה הקבוצה ב-8,000 אירו. בנוסף לעונש על הנפת הדגלים, נקנסה סלטיק גם ב-10 אלף אירו בעקבות חסימת המעברים ביציעים בידי אוהדיה, וגם בעקבות הדלקת אמצעי פירוטכניקה ביציעים.
1 צפייה בגלריה
אוהדי סלטיק
אוהדי סלטיק
נקנסו מספר פעמים בעקבות מסרים פוליטיים. אוהדי סלטיק עם דגלי פלסטין נגד אתלטיקו מדריד
(צילום: EPA/ROBERT PERRY)
לאחר אותו מקרה מול אתלטיקו מדריד, החליטו בסלטיק לנקוט בצעד תקיף ולאסור על ארגון אוהדי הקבוצה "הבריגדה הירוקה" להיכנס לכל משחקי הבית של הקבוצה עד לסיום העונה. זאת לאחר שאותו ארגון הניף במספר משחקים - ובעיקר מאז תחילת המלחמה בעזה - דגלי פלסטין ושלטים אנטי-ישראלים ביציעי הקבוצה.
בסלטיק טענו אז כי האיסור הוא בשל "הכישלון העקבי של אוהדי הקבוצה לעמוד בחוקי המועדון והאצטדיון". בנוסף, הבהירו: "עקב מקרים חוזרים ונשנים של התנהלות בלתי מתקבלת על הדעת, המועדון השעה את המנויים העונתיים של כל אוהדי 'הבריגדה הירוקה'".
לא רק להנהלת הקבוצה הנושא הפריע. הפרשן ג'ון מקגארי מה"דיילי מייל" כתב לאחר אותו משחק כי "המועדון ניסה להזכיר לאוהדים שהם מגיעים לאצטדיון כדי לצפות במשחק כדורגל, אבל הבריגדה הירוקה כבשה גול עצמי ענק, עם מחאה שמפספסת את המטרה".