המצב הביטחוני בשנה האחרונה לא ממש איפשר להתנתק ממה שקורה, זאת על רקע הירי לעבר מדינת ישראל - שכלל פגיעת כטב"ם בהרצליה. לצד זאת, נרשמו מספר אירועי ספורט ברחבי העולם, ולאלה שלא היו מחוברים - הנה כל מה שהפסדתם בספורט ברחבי הגלובוס בזמן יום כיפור.

גרמניה ניצחה בבוסניה, הולנד נחלצה מהפסד

נפתח עם ליגת האומות. בבית 3, דרג 1, גרמניה ניצחה 1:2 בחוץ את בוסניה, תוך כדי שהיא מקבלת הצגה מכיוון לא צפוי - דניז אונדב, המשחק בשטוטגרט. החלוץ בן ה-28, שקיבל את המקום בהרכב בעקבות פציעתו של קאי האברץ, כבש בדקות ה-30 וה-36 והיה אף קרוב להשלים בדקה ה-58 שלושער, אולם המבשל טים קליינדינסט נתפס באופסייד. 20 דקות לסיום אדין דז'קו הבלתי נגמר צימק עבור המארחת בדקה ה-70, אך היא לא הצליחה לעשות מעבר.
5 צפייה בגלריה
דניז אונדב
דניז אונדב
סידר לגרמניה ניצחון. דניז אונדב
(צילום: Elvis Barukcic / AFP)
מאמן המאנשאפט, יוליאן נאגלסמן, פירגן לחלוץ שלו: "הוא לא צריך הרבה הזדמנויות, הוא פשוט לוקח אותן בקור רוח. בזכות הפיזיות שלו והחוכמה שלו, זה כמעט בלתי אפשרי לשמור עליו. אבל ערך המוסף שלו הוא לא רק בשערים אלא גם בחדר ההלבשה. הוא מביא איתו הרבה חיוביות ושמחה. הוא מנהיג אמיתי שהצוות המקצועי אוהב".
במשחק נוסף בבית 3, הולנד קיוותה לצאת עם שלוש נקודות ממשחק החוץ בהונגריה כדי להישאר צמודה לגרמנים שבמקום הראשון, אך לאור הצורה שבה התפתח במשחק היא יכולה להיות מרוצה מהנקודה איתה יצאה (1:1). רולנד שאלאי כברש לזכות המארחת בדקה ה-32. ההולנדים לא הצליחו להשוות ובדקה ה-79 נותרו בעשרה שחקנים כאשר וירג'יל ואן דייק ראה צהוב שני תוך שתי דקות (77 ו-79) - ואדום.
על אף זאת, הולנד הצליחה למצוא את שער השוויון כאשר קודי גאקפו בישל לדנזל דומפריס בדקה ה-83, וזה סידר לאורנג' נקודה ומאזן של חמש נקודות בתום שלושה מחזורים ואת המקום השני (שתי נקודות מתחת לגרמניה שבפסגה). הונגריה נמצאת במקום השלישי בבית עם שתי נקודות, בעוד בוסניה אחרונה עם נקודה בודדת.
5 צפייה בגלריה
וירג'יל ואן דייק
וירג'יל ואן דייק
שני צהובים תוך שתי דקות. וירג'יל ואן דייק
(צילום: Attila KISBENEDEK / AFP)

הצום של פטריק בברלי

פטריק בברלי, כוכבה של הפועל ת"א ואחד משחקני הכדורסל המפורסמים ביותר שנחתו בישראל בשנים האחרונות, ובכלל, החליט לקחת על עצמו לצום ביום הכיפורים הראשון שלו בארץ. "הבטחתי לחבריי לקבוצה שאצום איתם, זה נקרא יום כיפור", אמר בברלי בסרטון שהעלה לעמוד האינסטגרם שלו. "התחלתי ב-17:50. 25 שעות בלי לאכול ובלי לשתות".
במהלך כל היום העלה בברלי סטוריז בהם תיאר את החוויה והקושי שלו ובסוף העלה סרטון בו תיאר את עשר הדקות האחרונות. כשנגמר הצום, בברלי התענג על נודלס, מנגו וכוס מים. "עשיתי את זה", אמר בברלי בגאווה בצאת כיפור. "צמתי 25 שעות וגם לא הדלקתי טלוויזיה. המים היו החלק הכי קשה. התעוררתי עם גרון מגרד".

ג'וקוביץ' וסינר יתמודדו בגמר טורניר שנגחאי

את 2024 יסיים נובאק ג'וקוביץ' ללא אף זכייה בטורניר גראנד סלאם, אך הוא בהחלט יכול להמתיק מעט את הגלולה אם ינצח את המדורג מספר 1 בעולם, יאניק סינר בגמר טורניר שנגחאי. השניים הבטיחו את מקומם בקרב על התואר בסין אחרי ניצחונות בחצי הגמר, הסרבי על טיילור פריץ (4:6, 6:7 (6)) והאיטלקי על תומאס מצ'אק הצ'כי (4:6, 5:7).
לאור השנה הלא מוצלחת של 'נולה', וזו המצוינת של סינר - שנראה כרגע בכושרו הטוב בקריירה - נראה שהאיטלקי, שזכה השנה באליפות אוסטרליה הפתוחה ובארה"ב, יגיע כפייבוריט. עם זאת, ג'וקוביץ' הוא שיאן הזכיות בטורנירי גראנד סלאם (24) והוא רוצה להוכיח שעדיין לא נס ליחו. אם ג'וקוביץ' אכן יזכה, זה יהיה התואר המאה שלו בקריירה - מה שיהפוך אותו לטניסאי השלישי בעידן האצטדיונים הפתוחים מאז ג'ימי קונורס (109) ורוג'ר פדרר (103).
5 צפייה בגלריה
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
הטניסאי הסרבי נובאק ג'וקוביץ'
ינסה להוכיח שלא נס ליחו. נובאק ג'וקוביץ'
(REUTERS/Tingshu Wang)

הפסד דרמטי לאורוגוואי במוקדמות המונדיאל

מאז שחזרה מהקופה אמריקה, נבחרת אורוגוואי מתקשה. החבורה של מרסלו ביילסה התארחה אמש (שבת) בפרו במסגרת המחזור התשיעי במוקדמות המונדיאל בדרום אמריקה, וחזרה משם עם הפסד 1:0 דרמטי. הבלם מיגל אראוחו, המשחק בפורטלנד טימברס מה-MLS, היה זה שכבש את שער הניצחון למארחת בדקה ה-89. מדובר במשחק שלישי ברציפות ללא ניצחון לאורוגוואי במסגרת זו (שתי תוצאות תיקו והפסד), כשנוסף היא פספסה הזדמנות לעלות למקום השני.

ברצלונה, אולימפיאקוס ומילאנו עם ניצחונות בכורה ביורוליג

לאחר פתיחת עונה מאכזבת בדמות הפסד חוץ לז'לגיריס במחזור הראשון ביורוליג, ברצלונה רשמה ניצחון בכורה העונה - 73:88 קליל על אלבה ברלין. הגרמנים הצליחו להישאר צמודים במחצית הראשונה, אך בשנייה בארסה השתלטה על העניינים. דריו בריזואלה הצטיין אצל הקטלאנים עם 18 נקודות מהספסל, כשצדו בלט גם קווין פאנטר עם 14. תומאש סטורנסקי אומנם לא קלע, אבל תרם 8 אסיסטים ו-5 חטיפות.
מי שעוד רשמה ניצחון ראשון העונה היא קבוצת המיליונים של אולימפיאקוס, שניצחה בבית 68:74 את ז'לגיריס. הליטאים, שניצחו במחזור הפתיחה את ברצלונה, קלעו 6 נקודות בלבד ברבע הראשון לעומת 21 של המקומיים, ולמרות שהתקרבו מעט ברבע הרביעי - זה לא הספיק. סשה וזנקוב (17) ואוואן פורנייה (15) הוליכו את המנצחת.
5 צפייה בגלריה
אוון פורנייה שחקן אולימפיאקוס
אוון פורנייה שחקן אולימפיאקוס
אולימפיאקוס עם ניצחון ראשון ביורוליג. פורנייה
(אתר אולימפיאקוס)
במשחק נוסף, מילאנו השיגה גם היא את ניצחונה הראשון במפעל לאחר 74:79 קשה על פריז, שנותרה עדיין ללא ניצחונות. שאבון שילדס (21 נקודות) הוליך את הקלעים של האיטלקים, ניקולה מירוטיץ' הוסיף 15 ו-6 ריבאונדים.

גולדן סטייט נותרה מושלמת במשחקי טרום העונה ב-NBA

עשרה ימים לפני פתיחת העונה ב-NBA, וגולדן סטייט עדיין ללא הפסד במשחקי ההכנה (0:3). הווריורס שיחקו לראשונה מול הקהל הביתי, וניצחו 106:109 את סקרמנטו בתום משחק צמוד. בדומה לשני המשחקים הקודמים, גם הפעם סטף קרי שיחק מעט (16 דקות) וסיים עם 6 נקודות. גריימונד גרין פתח בחמישייה ושיחק 14 נקודות, במהלכן קלע 7 נקודות. מי שהצטיינו אצל המנצחת היו מוזס מודי (23 נקודות) וג'ונתן קומינגה (19).
5 צפייה בגלריה
שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
שחקן גולדן סטייט ווריורס סטף קרי
גולדן סטייט עדיין בלתי מנוצחת בהכנה. סטף קרי
(EZRA SHAW / AFP)
גם מינסוטה שמרה על מאזן מושלם (0:2) לאחר ניצחון 111:121 על פילדלפיה. נאז ריד הוליך את קלעי הוולבס עם 19 נקודות, ג'יידן מקדניאלס הוסיף 17, אנתוני אדווארדס בלט גם הוא עם 16 ולוקה גרצה (14) וג'וש מינוט (12) עלו היטב מהספסל. בצד השני, פול ג'ורג' (23) נראה מצוין במדי קבוצתו החדשה, טייריס מקסי הוסיף 21 וקלי אוברה ג'וניור תרם 16. ג'ואל אמביד לא שותף אצל הסיקסרס.
וושינגטון רשמה את ניצחונה הראשון בתקופת ההכנה. אחרי שני הפסדים במשחקי חוץ, הוויזארדס חזרו הביתה וניצחו 95:113 את טורונטו. קייל קוזמה, שהציג יכולת חלשה במשחקה הקודם של די.סי, הוליך את הקלעים עם 22 נקודות לצד 6 ריבאונדים. קורי קיספרט היה מצוין גם הוא עם 20 נקודות (7 מ-11 מהשדה) מהספסל.