אחרי 82 הופעות במדים הלאומיים, הקשר הגרמני בן ה-33 אילקאי גונדואן הודיע היום (שני) על פרישה מהנבחרת, שתצטרך למנות כעת קפטן חדש. "אחרי כמה שבועות של מחשבה, הגעתי להחלטה שהגיע הזמן לסיים את קריירת הנבחרת שלי", כתב גונדואן ב-X.
"אני מסתכל אחורה בגאווה רבה על 82 הופעות עבור מולדתי - מספר שלא יכולתי לדמיין כשערכתי את הופעת הבכורה שלי בנבחרת הבוגרת ב-2011", המשיך שחקנה של ברצלונה, "השיא היה ללא ספק הכבוד העצום להוביל את הנבחרת כקפטן באליפות אירופה הביתית שלנו בקיץ האחרון! אחרי כל השנים האלה, סוף סוף הצלחנו לעורר את הגאווה הלאומית מחדש - העובדה שהצלחתי לקחת חלק בזה משמחת אותי מאוד.
2 צפייה בגלריה
אילקאי גונדואן
אילקאי גונדואן
"הרגשתי עייפות מסוימת בגוף וגם בראש". גונדואן
(צילום: Alexander Hassenstein/Getty Images)
אבל עוד לפני הטורניר הרגשתי עייפות מסוימת בגוף וגם בראש, שגרמה לי לחשוב. אני בהחלט אמשיך להיות אוהד של הנבחרת הזו ואני מאוד מקווה שהיא תמשיך את מגמת העלייה - ואז לא יהיה מה שיפריע לנו להיות מועמדים לזכייה במונדיאל 2026. יש לנו מאמן פנטסטי, נבחרת ממש חזקה ורוח קבוצתית נהדרת. תודה לכל האוהדים, העובדים, המאמנים והחברים שליוו אותי במסע הזה. זה היה כבוד! תודה לך, גרמניה!".
עוד לפני ההודעה של גונדואן, מוקדם יותר דווח בלי תקשורת רבים באירופה כי הוא עשוי לעזוב הקיץ את ברצלונה לאחר עונה אחת בלבד, ו"בדיילי מייל" הבריטי אפילו כבר משוכנעים שהוא בדרך חזרה למצ'סטר סיטי, אותה עזב בקיץ 2023 לאחר שבע עונות. יש לו חוזה בברצלונה לשנתיים נופסות, אך לפי הדיווחים היא לא תעמוד בדרכו, כשקבוצות מאנגליה, ספרד וסעודיה מתעניינות בשחקן, שרשם 51 הופעות בכל המסגרות בעונה שעברה כשברצלונה סיימה במקום השני בלה ליגה.
2 צפייה בגלריה
גונדואן חוגג
גונדואן חוגג
בדרך חזרה לסיטי? גונדואן
(צילום: gettyimages)
מאמן ברצלונה, האנזי פליק, התייחס לספקולציות לאחר שהקשר החמיץ בשבת את הניצחון של הקבוצה בפתיחת העונה מול ולנסיה בגלל זעזוע מוח. "אני מכיר אותו טוב מאוד. אני מעריך את השחקן ואת האדם שהוא", העיד הגרמני, שאימן את גונדואן גם בנבחרת, "דיברנו על הכל, אבל זה יישאר בינינו. יש לי הרגשה שהוא יישאר".
לפי הדיווחים, פליק מעוניין להשאיר את גונדואן, אבל ייתכן שהממצב הכלכלי הבעייתי של ברצלונה לא מאפשר לעשות זאת. הקבוצה עדיין לא הצליחה לרשום לליגה את דני אולמו, עליו שילמה הקיץ 60 מיליון אירו.