משחקי הדרבי של מדריד בין ריאל ואתלטיקו נוטים להיות פיזיים, קשוחים וללא פשרות - אך אתמול (ראשון) נראה שקיבלנו את המפגשים הסוערים ביותר אי-פעם בין השתיים. ההתמודדות בין שתי היריבות העירוניות כמעט פוצצה, אך בסופו של דבר הגיעה לסיומה עם 1:1 דרמטי בזכות שער שוויון בדקה ה-96 שהציל לקולצ'ונרוס נקודה.
בדקה ה-64 כבש אדר מיליטאו שער יתרון עבור הבלאנקוס, מה שגרם לשוער האורח, תיבו קורטואה לחגוג מול אוהדי אתלטיקו, בשורותיה שיחק לפני מספר שנים. אוהדי המארחת לא אהבו זאת והחלו לזרוק חפצים לעברו של השוער הבלגי, ולא הפסיקו גם לאחר שבמערכת הכריזה הזהירו שזה עלול לגרום להפסקת המשחק. בדקה ה-69, אחרי שהאוהדים המקומיים לא שמעו לבקשות והמשיכו לזרוק חפצים, השופט הוריד את השחקנים לחדר ההלבשה.
3 צפייה בגלריה
אוהדי אתלטיקו
אוהדי אתלטיקו
קוקה מנסה להרגיע את אוהדי אתלטיקו
(צילום: AP Photo/Bernat Armangue)
סיום משוגע: צפו בדרבי של מדריד
(באדיבות ONE)

לאחר 20 דקות של הפסקה, הוחלט לחדש את המשחק, תוך כדי הבהרה שאם שוב ייזרקו חפצים לכר הדשא - ההתמודדות תפוצץ, עם כל המשתמע מכך. הזעם נמשך עוד יותר לאחר מכן, כשפורסמו תמונות של שחקני אתלטיקו מתחננים בפני אוהדים מהאולטראס, חלקם עם מסיכות, שיפסיקו בבלגן.
העיתונאי מיגל קינטנה צייץ: "לראות את קוקה "מדבר" עם גברים עם כובעי גרב אומר הכל. איזו בושה. והבעיה הכי גדולה זה המועדון שלא עושה כלום כדי לפתור את זה",.
3 צפייה בגלריה
שוער ריאל מדריד תיבו קורטואה
שוער ריאל מדריד תיבו קורטואה
תיבו קורטואה עם מצת שהושלך לעברו
(Florencia Tan Jun/Getty Images)
גם מאמן אתלטיקו, דייגו סימאונה, סימן לקהל וביקש ממנו להירגע - ואכן זריקת החפצים פסקה. לשמחתה של המארחת, אנחל קוראה כבש בתוך תוספת הזמן, והיא נמנעה מהפסד, אך לא מביקורת על ההתנהגות של אוהדיה.
"התמונות מהדרבי מביכות", נכתב ב'אס'. "התיקו אולי מוצדק, אבל המבוכה היא גדולה, אפילו עולמית". ב'מארקה' הציגו קו דומה וכתבו "מראות הבושה - זריקת חפצים לכיוונו של קורטואה גרמו להפסקת הדרבי".
"כך עושים זאת": ב"מארקה" טוענים כי השופט היה צריך לפוצץ את המשחק
"אמפטיה ומבוכה": שער ה"אס"
באתלטיקו מדריד זעמו על האוהדים שהשליכו את החפצים, אך גם היו ביקורתיים מאוד כלפי קורטואה, שלטענתם עורר פרובוקציה מיותרת. סימאונה, שלחץ את ידיו של קורטואה בסיום, אפילו קרה להעניש אותו בעקבות החגיגה המופגנת מול אוהדי אתלטיקו.
"לזרוק חפצים על שחקנים זה ממש לא בסדר, זה קרה בברנבאו כשקורטואה היה שוער שלנו והוא חטף מצת לראש מאוהדי ריאל", אמר סימאונה בסיום. "אבל אולי אנחנו, כדמויות המרכזיות, לא עוזרים כשאנחנו מעליבים אנשים, מעוררים פרובוקציות וגורמים להם לכעוס. כמובן שאני לא מצדיק את ההתנהגות של הקהל, אבל גם לא את ההתנהלות שציינתי. אני חושב שצריך להעניש את מי שזרק את המצת, וגם את מי שעורר את הפרובוקציה".
3 צפייה בגלריה
שוער ריאל מדריד תיבו קורטואה עם מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה
שוער ריאל מדריד תיבו קורטואה עם מאמן אתלטיקו מדריד דייגו סימאונה
"צריך להעניש את מי שזרק את המצת, וגם את מי שעורר את הפרובוקציה". קורטואה עם סימאונה בסיום
(Florencia Tan Jun/Getty Images)
גם קוקה הפנה את החיצים כלפי קורטואה: "אסור שמה שקרה במהלך המשחק יקרה במגרשים. יחד עם זאת, אנחנו כשחקנים צריכים לדעת להיות חכמים יותר".