לא רק בישראל השוואות לנאצים מעוררות אמוציות, תשאלו את מנהל הסושיאל של קבוצת הכדורגל המקסיקנית אטלס, שהשתמש בציטוט של שר התעמולה הנאצי, יוזף גבלס, במהלך ויכוח על החלטת שיפוט.
ההשוואה המאוד קיצונית הגיעה במהלך משחק בגביע הליגות (מפעל של ה-MLS והליגה המקסיקנית) בסופו ניצחה אטלס את ניו יורק סיטי. שער בדקה ה-91 שהיה אמור להשוות את התוצאה עבור הקבוצה האמריקאית נפסל על ידי ה-VAR, ועורר ויכוח שאף אחד לא צפה את סופו.
1 צפייה בגלריה
המשחק שעורר את הסערה, ניו יורק נגד אטלס
המשחק שעורר את הסערה, ניו יורק נגד אטלס
המשחק שעורר את הסערה, ניו יורק נגד אטלס
(צילום: Mark Smith-USA TODAY Sports)
התגובה הנסערת של האוהד
אוהד ניו יורק היה זה שהציף מחדש את הוויכוח סביב יעילות או דיוק מערכת ה-VAR, כשהתגובה לדבריו העלתה לא מעט סימני שאלה. "חבל מאוד שאנשי תקשורת ומשפיענים מייצרים מניפולציות שאמורות כביכול לסייע בהבנת הסיטואציה אבל בסופו של דבר מייצרים הטעיה", נכתב בעמוד הטוויטר הרשמי של אטלס. "הגישה הזאת מזכירה את שיטות התעמולה של גבלס (יד ימינו של היטלר) שאמר, אם תחזור על שקר מספיק פעמים, בשלב כלשהו האנשים יתחילו להאמין בו".
האוהד, בנוסף למגיבים רבים אחרים שהביעו סלידה מהציוץ, כתב: "יצא לכם לראות דבר כזה? יצא לכם לראות עמוד רשמי של מועדון שמתבטא באופן שכזה? מייחסים למישהו דמות של משפיע ואז מוסיפים ציטוט של גבלס?".
ההתנצלות של המועדון
כאמור, בעקבות הביקורות הציוץ הוסר ואותו עמוד בו הופיעה ההשוואה המקוממת צורפה גם התנצלות: "מצטערים על ההתייחסות בציוץ על שיטות פעולה של נאצים במהלך ויכוח על החלטת שיפוט. מועדון אטלס מתחייב לסולידריות, ידיעות וחיבה לקהילות היהודיות".