גארי ליניקר שוב נמצא בעין הסערה באנגליה. כדורגלן העבר ומגיש "מאץ' אוף דה דיי" שיתף ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) פוסט של ה-BDS שקורא להרחיק את ישראל מתחרויות ספורט בינלאומיות. לאחר שחטף ביקורת על השיתוף, הוא הסיר אותו.
בפוסט של ה-BDS נכתב כי "ישראל עוברת מדי יום על החוק הבינלאומי, לכן יש לגרש אותה מכל התחרויות הספורט הבינלאומיות - עד שהיא תפסיק להפר את החוקים. עוד נטען בפוסט כי "ישראל מבצעת ג'נוסייד בפלסטינים ולכן יש להחרים אותה". אחרי שגורמים בקהילה היהודית וחברי פרלמנט העבירו ביקורת על ליניקר, הוא הסיר את הפוסט מעורר המחלוקת.
1 צפייה בגלריה
הפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
הפרשן ושחקן העבר גארי לינקר
גארי ליניקר. שיתף והתחרט
(AFP)
הפוסט שליניקר שיתף - והסיר

חבר הפרלמנט הבריטי אנדרו פרסי אמר: "גארי ליניקר מראה בורות בקשר למזרח התיכון. ה-BDS הוא ארגון גזעני שמריץ קמפיין אנטישמי. אסור לתמוך בארגון כזה שמקדם שנאה ליהודים". סטיבן קראב הוסיף: "זה פוסט שלא צריך לקבל תמיכה מאישיות ציבורית כמו ליניקר, שעובד ב-BBC. ה-BDS הוא ארגון אנטישמי שמקדם שנאה ויוצר פילוג בחברה". גורמים ב-BBC אמרו לתקשורת הבריטית כי ליניקר לא ידע מה הוא משתף וחשב שזה קשור לכדורגל. וכאמור, הוא גם מחק את השיתוף לאחר שהבין את הטעות.
זאת לא הפעם הראשונה שליניקר משתף פוסטים אנטי-ישראליים. לפני כחודש הוא שיתף סרטון ובו ריאיון של טרוט אוואן ג'ונס (הפרו-פלסטינאי המובהק) עם חוקר השואה רז סגל, שהאשים את ישראל ברצח עם. ליניקר ביקש מכמעט תשעת מיליוני העוקבים שלו להשקיע 13 דקות מזמנם לצפייה בסרטון. ליניקר סופג ביקורות רבות על כך שהוא מרבה לשתף תכנים אנטי-ישראליים, אך מנגד לא גינה את הטבח שחמאס ביצע ב-7 באוקטובר.