37 ימים לשריקת הפתיחה של המונדיאל, והמחאה על עצם קיומו בקטאר נמצאת בשיאה. האנזי פליק מאמן גרמניה מתח ביקורת חריפה ("הגביע העולמי אמור להיות לכל אוהד, וזה לא הסיפור הפעם"), באנגליה מתכוונים להתייעץ עם אמנסטי, ובהולנד אמרו שאי אפשר לשחק כדורגל באצטדיונים שתחתם קבורים אלפי עובדי פרך.
בראיון שנתן ל'מירור', סיפר גארי ליניקר, חלוץ העבר של נבחרת אנגליה, שהוא מכיר שני כוכבי פרמייר-ליג שנמצאים בארון, ושהוא חושב שדווקא עכשיו זה הזמן המושלם מבחינתם לחשוף את זהותם המינית, כדי להעביר מסר לקטאר שהכדורגל שייך לכולם.
3 צפייה בגלריה
הכדורגל שייך לכולם. ליניקר
הכדורגל שייך לכולם. ליניקר
הכדורגל שייך לכולם. ליניקר
(צילום: getty images)
"זה יהיה מדהים אם הם יצאו מהארון בזמן המונדיאל", אמר ליניקר. "זה יהיה מדהים. אני יודע בוודאות על שני שחקנים שהיו מאוד קרובים לזה, אבל זה כמובן לא מקומי להגיד מי הם".
בקטאר, הומוסקסואליות היא עבירה על החוק שבגינה ניתן להישפט לשבע שנות מאסר. זכויות הקהילה הגאה במדינה הן דבר שגרם להרבה מאוד אוהדים להיות מודאגים לקראת המונדיאל הקרוב ולהימנע מלהגיע אליו. קפטן נבחרת אנגליה, הארי קיין, כבר הבטיח שהוא הולך לענוד במשחקי המונדאיל סרט קפטן 'OneLove', כמחווה לקהילה הגאה, גם אם פיפ"א תאסור על כך.
3 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
הבטיח שישחק עם סרט קפטן 'OneLove'. קיין
(צילום: AP)
כשנשאל מדוע השחקנים שהוא מכיר לא יוצאים מהארון, סיפר ליניקר: "הם מפחדים. מפחדים מהבלתי ידוע. אולי הם מודאגים ממה שיחשבו עליהם חבריהם לקבוצה, למרות שהם בטח כבר יודעים".
"אנשים אומרים שזה בגלל הקהל", המשיך ליניקר. "הקהל מקניט בכל מקרה. הוא יכול למצוא כל דברים על מנת לצחוק על שחקן. תמיד יהיו כמה אידיוטיים". אבך לינקר גם הודה: "זה קל בשבילי להגיד כי אני לא במצב שלהם".
3 צפייה בגלריה
סרט קפטן 'אהבה אחת' על ידו של ויקטור לינדלוף
סרט קפטן 'אהבה אחת' על ידו של ויקטור לינדלוף
סרט קפטן 'OneLove' על ידו של ויקטור לינדלוף השבדי
(צילום: EPA)
ליניקר דווקא מאמין שיציאה מהארון תעשה טוב עבור כוכב פרמייר-ליג גם מבחינת הקהל, ושניתן יהיה לשווק אותו בקלות: "אם הייתי סוכן של שחקן גדול, והייתי יודע שהוא גיי, הייתי אומר לו להיות השחקן הגדול הראשון שיוצא מהארון. כי במחשבה שיווקית, זה הולך להיות ענק".
ליניקר סיפר שגם סירב באפריל להצעה מפיפ"א להנחות את טקס הגרלת שלב הבתים של המונדיאל. העניין הרב של ליניקר בענייני הקהילה הגאה קשור בספר הילדים שהוא כתב "50 פעמים בהם כדורגל שינה את העולם". הספר מפרט את סיפורים של כדורגלנים שפרצו דרך, דוגמת הטרסג'נדר הראשון ששיחק בקבוצה מקצוענית, כמו גם סטונוול FC, קבוצת הכדורגל הגאה הראשונה באנגליה.