הדרבי ד'איטליה בין יובנטוס לאינטר בגביע האיטלקי הסתיים אתמול (שלישי) ב-1:1 דרמטי, אבל ייזכר בעיקר (ולצער כולם) בשל מהומת הענק, מיד לאחר שער השוויון של רומלו לוקאקו. בלגן בהשתתפות שחקני הקבוצות, שגלש, כך מסתבר, גם לחדרי ההלבשה.
הכל החל כשלוקאקו כבש עמוק בתוך תוספת הזמן פנדל ובתגובה חגג עם סימן השתקה לעבר אוהדי יובה (ואף צעק לעברם "תשתקו"), שלטענתו הקניטו אותו לאורך כל המשחק ובעיקר לפני בעיטת העונשין מ-11 מטר. שחקני יובנטוס רתחו על הבלגי וניסו להתעמת איתו, חלק מהאוהדים אף זרקו חפצים לכר הדשא ובסופו של יום מהומת ענק התפתחה על כר הדשא.
3 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
שחקני אינטר מנסים להרגיע את לוקאקו
(צילום: Valerio Pennicino / gettyimages)
3 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
המהומה בסיום המשחק
(צילום: Valerio Pennicino / gettyimages)
השופט שלף מיד צהוב שני ואדום ללוקאקו - וזה לא נגמר שם. חואן קואדרדו ספג בעצמו צהוב אחרי שהתעמת עם הבלגי וראה לאחר מכן גם את האדום, כמו גם שוער אינטר, סמיר הנדאנוביץ', שהיה מעורב גם הוא בדחיפות המכוערות. כל השלושה יחמיצו את משחק הגומלין ב-26 באפריל בסן סירו.
החברה המייצגת את לוקאקו, "רוק ניישן ספורטס", הוציאה הודעה בשמו של הבלגי לאור האירועים: "ההתבטאויות הגזעניות שהוטחו כלפי רומלו לוקאקו על-ידי אוהדי יובנטוס היו נתעבות ואי אפשר לקבל אותן. רומלו כבש פנדל בשלב מאוחר במשחק. לפני, במהלך ואחריו הוא היה נתון להתעללות גזענית עוינת ומגעילה. רומלו חגג באותו אופן שהוא חגג שערים בעבר. תגובת השופט הייתה משום מה להעניש אותו בכרטיס צהוב".
החברה המייצגת את לוקאקו מגיבה בשמו
"רומלו ראוי להתנצלות מיובנטוס, ואני מצפה מההתאחדות האיטלקית לגנות את ההתנהגות של הקבוצה. על הרשויות האיטלקיות להשתמש במקרה זה כדי להתמודד עם גזענות, וזאת במקום להעניש את הקורבן. אני בטוח שעולם הכדורגל חולק את אותה גישה".
גם מאמן אינטר, סימונה אינזאגי, גיבה את לוקאקו: "הסיפור הוא שחגיגת השער של לוקאקו לא הובנה נכון. הוא תמיד חוגג ככה, למרבה הצער זה עורר אירוע מכוער שלא היה צריך לקרות".
3 צפייה בגלריה
לוקאקו
לוקאקו
לוקאקו לא מאמין, רגע לאחר הצהוב השני שספג
(צילום: Valerio Pennicino / gettyimages)
אינזאגי נשאל אם הוא שמע את הקריאות הגזעניות של אוהדי יובה כלפי הבלגי וענה: "ברור שהרגשנו את זה. עכשיו אני צריך להיות צלול ולהסביר לכולם שהחגיגה של לוקאקו, שהוא תמיד עושה אותה בצורה הזו, גוזלת מאיתנו שחקן חשוב לגומלין".