לואיס סוארס היה גיבור הניצחון אתמול (שבת) של אתלטיקו מדריד, 0:2 על ברצלונה בוונדה מטרופוליטנו, במסגרת המחזור השמיני בליגה הספרדית. הוא לא היה השחקן הכי טוב על המגרש, גם הוחלף במהלך המחצית השנייה, אבל השער שלו - ובעיקר האקט שהגיע לאחר מכן - עשו את שלהם.
סוארס, שכבש ממש לפני הירידה להפסקה את השני של קבוצתו, אמנם לא חגג מול האקסית כפי שהבטיח, אבל כן עשה תנועה של דיבור בטלפון - סוג של עקיצה אם תרצו לעבר רונלד קומאן, שהיה זה בקיץ שעבר שהתקשר אליו והודיע לו שהוא לא בתוכניות. מה עוד, שרק שלשום טען בראיון כי "קומאן שלח אותי להתאמן לבד, כאילו הייתי ילד בן 15. זה פגע בי, הפריע לי. היו ימים שהייתי חוזר הביתה בוכה".
5 צפייה בגלריה
סוארס חוגג
סוארס חוגג
סוארס ותנועת הטלפון. "קומאן? זה לא לעברו"
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
סוארס כובש
סוארס כובש
סוארס כובש מול האקסית - ורושם הישג אישי נהדר
(צילום: AP)
"זה היה בשביל אנשים שיש להם את מספר הטלפון שלי, כדי שיידעו שאני עדיין משתמש באותו אחד והוא לא השתנה", הסביר בסיום את המעשה. כשנשאל אם זה כוון לעבר קומאן, סוארס טען: "לא. זו הייתה בדיחה שתכננתי עם הילדים שלי".
השער מול בארסה סידר לחלוץ הישג אישי מרשים: הוא כבש נגד כל 31 הקבוצות בליגה הספרדית מולן שיחק. על כך שלא חגג מול קבוצתו הקודמת, אמר: "ידעתי מראש שלא אעשה את זה מתוך כבוד לחבריי לשעבר ולאוהדים. הם עוברים תקופה קשה".

עיתוני קטאלוניה לא ריחמו: "הוציאו להורג את בארסה"

בתקשורת הספרדית, כצפוי, היללו את הקולצ'ונרוס. "אתלטיקו - ללא רחמים", הייתה הכותרת ב"מארקה". "אס" כתבו: "סוארס סיפק את הסחורה". בעיתונים הקטאלנים, איך לא, אווירת נכאים. "כמה עצוב!" הייתה הכותרת ב"ספורט". ב"מונדו דפורטיבו", היו אפילו חריפים יותר: "למאר וסוארס, בעיקר במחצית הראשונה, הוציאו להורג את בארסה השבירה, ששוב לא הייתה מסוגלת להבקיע".
"כמה כואב!" - שער ה"ספורט" הקטאלני
"אתלטיקו - ללא רחמים". שער ה"מארקה"
גם ב"אס" חגגו עם אתלטיקו
ואכן, חוסר המחץ בהתקפה הוא משהו שנראה היטב. גם ג'רארד פיקה שם לב לכך טוב מאוד: "גם אם היינו משחקים עוד שלוש שעות, לא היינו כובשים". פיקה, אגב, נראה מתווכח עם סרחיו בוסקטס במהלך המשחק. "אנחנו סובלים, ואני חייב לדבר בכנות", טען בפתיחות. "זאת לא בעיה אחת, יש כמה בעיות. למרות זאת, אני מאמין שנתאושש. אנחנו בזמנים קשים, שלא חווינו בעבר".
מי שדווקא נשמע שונה לאחר המשחק היה מאמן בארסה, רונלד קומאן. בעיקר בשל הצהרת התמיכה בו מצד הנשיא ז'ואן לאפורטה כמה שעות לפני ההפסד. "ביקשתי מהמועדון לתת סוג של הבהרה כי זה מאוד חשוב לא רק לביטחון המאמן, אלא גם לחדר ההלבשה", הסביר ההולנדי. "הנשיא קיבל את ההחלטה, הבהיר לכולם והתמיכה חשובה. לטובת כולם. ועדיין, אני יודע שאנחנו בארסה, ונהיה חייבים לנצח משחקים".
5 צפייה בגלריה
פיקה מתוסכל
פיקה מתוסכל
"זו לא בעיה אחת, יש כמה בעיות". פיקה מתוסכל
(צילום: gettyimages)
5 צפייה בגלריה
קומאן וקרויף
קומאן וקרויף
קומאן לצד קרויף ביציע. "למצב הזה יש פתרון"
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
דה יונג
דה יונג
דה יונג לא רוצה להסתכל למציאות בעיניים
(צילום: רויטרס)
קומאן הוסיף: "אנחנו לא יכולים להיות כל כך חשופים מאחור כשאנחנו מאבדים את הכדור. דיברנו על זה בדיוק לפני המשחק". בצורה לא אופיינית, קומאן האשים את ניקו הצעיר בשער הראשון שספגה הקבוצה מתומא למאר. "במהלך השער, ניקו לא עקב אחרי למאר ואז היינו חסרים שחקן אחד באמצע. אתם מבינים למה אנחנו משחקים עם שלושה קשרים מרכזיים? אין לנו מהירות במרכז המגרש".
קומאן, למי ששם לב, נראה יושב מתוסכל ביציע לצד ג'ורדי קרויף בעקבות עונש הרחקה מפתיחת העונה. למרות זאת, הוא נותר מעודד: "כשהפצועים יחזרו ניראה הרבה יותר טוב. למצב הזה יש פתרון, אבל זה לא מהיום למחר. צריך לתת לצעירים זמן, ובקרוב יחזרו לנו שחקנים ויהיו לנו אפשרויות".