בדרך לתקרית נוספת? מחר (שישי, 12:30) צפויות להיפגש נבחרות הנערות של אירלנד וישראל במסגרת המחזור השני במוקדמות יורו 2024, והאירים - שידועים בתמיכתם הכמעט גורפת בפלסטינים - לא אוהבים את זה. יו"ר ההתאחדות לכדורגל המקומית, פול קוק הוזמן לפרלמנט האירי, ונשאל מדוע הוא מאפשר את קיום המשחק.
קוק טען כי הוא "מזועזע ממה שקורה בעזה מבחינה אישית. מה שישראל עושה הוא בלתי נסלח, אבל אנחנו כפופים לאופ"א". עוד הסביר קוק כי בשונה מהמקרה של רוסיה, שפלשה לאוקראינה, ישראל לא הושעתה על ידי אופ"א. ג'ון בריידי, פוליטיקאי מקומי אנטי-ישראלי מוכר ממפלגת שין פיין לא התרשם מטיעוניו של קוק והאשים אותו בצביעות.
1 צפייה בגלריה
נבחרת אירלנד
נבחרת אירלנד
תקרית חדשה בדרך? נבחרת הנשים של אירלנד במהלך ההמנון של ישראל במשחק בין השתיים לפני שבועיים
(צילום: Oksana Dzadan/Sportsfile via Getty Images)
כמו כן, קוק הבהיר כי בהתאחדות האירית עמלים על קיום משחק "סולידריות" בין נבחרת שתורכב מכוכבי ליגת הגברים האירית לבין נבחרת פלסטין.
כזכור, לפני שבועיים אירעה תקרית מבישה כאשר כדורסלניות נבחרת הנשים של אירלנד סירבו ללחוץ את ידיהן של מקבילותיהן מישראל לפני המשחק, אשר בסיומו הביסו הכחולות-לבנות את האיריות 57:87. בנוסף, האיריות כלל לא עלו לפרקט להצגת השחקניות, אלא נותרו בסמוך לספסל המחליפות. בעקבות המקרה החליטו באינסטגרם לסגור לצמיתות את החשבון של איגוד הכדורסל האירי.
שחקנית נבחרת ישראל, עדן רוטברג, דיברה על התקרית בסיום אותו משחק: "הספורט צריך להיות נטול פוליטיקה, ולצערי זה לא מה שהיה. לי היה אישית מאוד קשה שבהמנון הן לא הסתכלו וזלזלו, שזה המינימום מבחינתי של כבוד אנושי. הראינו להן. אני מאוד שמחה שניצחנו אותן".