מארסיי חגגה אתמול (ראשון) ניצחון חוץ 1:2 על לה האבר במחזור הנעילה בליגה הצרפתית, אבל עבור צמד שחקני הקבוצה - ז'אן אוננה ופריס מומבגנה הקמרונים - היה זה ערב טראומטי למדי.
על-פי דיווחים בכלי התקשורת בצרפת, הכדורגלנים היו מטרה לשוד מתוכנן, כששני שודדים חמושים אף פתחו באש על מכוניתם. אותם שודדים ניסו בתחילה לעצור בכוח את מכוניתם של אוננה ומומבגנה, אך כשאלה רק הגבירו מהירות - החלו הפושעים לירות לעבר הרכב.
1 צפייה בגלריה
פאריס מומבאגנה
פאריס מומבאגנה
תסריט אימה. מומבגנה
(צילום: AP Photo/Daniel Cole)
אוננה וממומבגנה הצליחו להסתתר מהאש הישירה על ידי כיפוף ראשיהם מתחת לחלון הרכב והתרחקו במהירות מהמקום. למרבה המזל, הכדורגלנים לא נפגעו, ורק הרכב שבו נסעו סבל מנזק רב. היורים, על-פי דיווח המשטרה, נמלטו מהזירה במהרה.
זה לא סוד שכדורגלנים רבים באירופה הם מטרה לשוד על-ידי חבורות פשע. התופעה בולטת מאוד באנגליה, אבל גם באיטליה נרשמו מקרים רבים בעשור החולף, וצרפת הפכה, כאמור, גם היא למוקד לאירועים כאלה.
לפני שנה, למשל, שוער פ.ס.ז', אלכסנדר לטלייה, ואשתו הותקפו בביתם. אחד השודדים הצמיד סכין לצווארו של השוער לפני שקשרו אותו לכיסא, יחד עם בת זוגו ושני ילדיהם בני ה-6 והשנתיים. האישה אף ספגה אגרוף לפנים לפני שהשודדים יצאו עם שלל של תכשיטי יקרי ערך וכסף מזומן.
זכור במיוחד במקרה שהתרחש במרץ 2021, כאשר מאמן פ.ס.ז' דאז מאוריסיו פוצ'טינו החליף במפתיע את אנחל די מריה, אחד השחקנים החשובים שלו, כשהקבוצה נאבקה במשחק קריטי מול נאנט. רק בסיום המשחק התבררה הסיבה: המנהל המקצועי לאונרדו קיבל את החדשות ששודדים פרצו לביתו של הארגנטינאי בזמן שאשתו ובנותיו שהו בו. הוא מיהר להודיע על כך למאמן, שבישר לדי מריה. הקשר ההמום עזב מיידית את האצטדיון כשהוא ממרר בבכי.
לוקאקו נתן לרומא ניצחון חשוב נגד גנואה
(באדיבות ONE)