במשחק הבית הראשון של ורדר ברמן מאז שנודע כי הירש גולדברג-פולין ז"ל וחמישה חטופים נוספים נרצחו בשבי חמאס, אוהדי הקבוצה הגרמנית נפרדו היום (שבת) ממי שהיה חלק מהקהילה שלהם. לפני שריקת הפתיחה של המשחק מול באיירן מינכן (הפסד 5:0), האוהדים הציגו תפאורה שכללה דיוקן של הירש ואת הכיתוב: "שלום, סלאם, פיס. יהי זכרך מהפכה, אחי" (מחווה להספד של אביו).
במהלך השנה האחרונה ערכו ורדר ברמן ואוהדיה מספר מחוות להירש, כולל בשבוע שעבר במשחק החוץ מול מיינץ. בין השאר המועדון גם הניף דגל קבוע מחוץ לווזרשטדיון ועליו תמונתו של הירש לצד המסר: "שחררו את הירש".
1 צפייה בגלריה
המחווה של אוהדי ורדר ברמן לזכרו של הירש גולדברג-פולין ז"ל
המחווה של אוהדי ורדר ברמן לזכרו של הירש גולדברג-פולין ז"ל
המחווה של אוהדי ורדר ברמן לזכרו של הירש גולדברג-פולין ז"ל
(צילום: Stuart Franklin/Getty Images)
הירש היה ידוע כאוהד מסור של הפועל ירושלים, הן בכדורגל והן בכדורסל, ואלפי אוהדים אדומים ליוו אותו בדרכו האחרונה. קבוצת הכדורסל תשחק העונה עם דיוקנו על המדים שלה, וקבוצת הכדורגל ערכה מחווה דומה במשחק מול הפועל חיפה בשבוע שעבר. דיוקנו הפך גם למראה קבוע בטדי ובארנה על הדגלים של האוהדים.
הירש, שהיה בן 23 במותו, היה אזרח ישראלי-אמריקני. הוא נולד בארה"ב ועלה עם משפחתו לישראל ב-2008. ב-7 באוקטובר הוא בילה במסיבת הטבע ברעים, ונחטף מ"מיגונית המוות". כחודשיים לפני הירצחו בשבי פורסם סרטון, באישור המשפחה, שבו נראים מחבלי חמאס מובילים אותו ושלושה חטופים נוספים לטנדר שלהם.
הוא נרצח כאמור יחד עם חמישה חטופים נוספים בשבי: כרמל גת, אורי דנינו, עדן ירושלמי, אלכס לובנוב ואלמוג סרוסי. כולם הוצאו להורג על ידי שוביהם, שברחו אחרי שחששו כנראה ממבצע חילוץ אפשרי של צה"ל שפעל ליד המנהרה.