לאחר שאתמול (חמישי) פירסם אלון חזן את סגל נבחרת ישראל לקראת משחק חצי גמר פלייאוף העלייה ליורו, גם היריבה איסלנד עשתה זאת.
השם המעניין ביותר שנכלל בסגל של אוגה הריידה הוא אלברט גודמונדסון, שמככב העונה במדי גנואה מהליגה האיטלקית, עם עשרה שערים בסריה א'. גודמונדסון לא נכלל בסגל של האיסלנדים מאז יוני 2023, זאת בעקבות תלונה שהוגשה נגדו בגין אונס. עם זאת, לאחרונה החליטה הפרקליטות במדינתו שלא להגיש נגדו כתב אישום, מה שסלל את דרכו בחזרה לסגל הלאומי של מדינתו.
1 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת איסלנד אלברט גודמונדסון
שחקן נבחרת איסלנד אלברט גודמונדסון
ישחק נגד נבחרת ישראל. אלברט גודמונדסון
(Juan Manuel Serrano Arce/Getty Images)
מי שנותר בחוץ הוא מלך השערים של איסלנד גילפי סיגורדסון בן ה-34. שחקן ההתקפה מחלים לאחרונה מפציעה ומאז ינואר הוא ללא קבוצה, אחרי ששוחרר מלינגבי הדנית.
"זו אכזבה גדולה מבחינתי", אמר סיגורדסון כשהבין שהוא לא זומן לקראת המשחק המכריע. "אחת הסיבות העיקריות שהמשכתי לשחק כדורגל היא הנבחרת. ניסיתי להיות מוכן למשחקים הללו בחודשים האחרונים, אבל לצערי אני לא בסגל. אני מרגיש טוב. במקום המאמן, הייתי סומך עליי ומזמן אותי".
המשחק בין ישראל לאיסלנד יתקיים בשבוע הבא ביום חמישי בבודפשט (21:45), ונחשב כמשחק בית של ישראל. כזכור, לאור מלחמת חרבות ברזל הכחולים-לבנים עדיין לא יכולים לארח את משחקיהם בארץ. המנצחת במשחק זה תתמודד מול אוקראינה או בוסניה, שייפגשו בחצי הגמר השני. המנצחת בגמר (שיתקיים בפולין) תעלה ליורו שייערך בקיץ הקרוב בגרמניה ותשובץ בבית מספר 5, יחד עם בלגיה, סלובקיה ורומניה.

לא הנבחרת שהייתה

איסלנד הנוכחית היא ממש לא אותה נבחרת שהדהימה את העולם כשהגיעה לרבע גמר היורו ב-2016 והעפילה למונדיאל 2018, ולמעשה היא גם לא אותה נבחרת שפגשה ישראל פעמיים בליגת האומות ב-2022 (שני המפגשים הסתיימו ב-2:2, אך הכחולים-לבנים סיימו במקום הראשון בבית שכלל גם את אלבניה ועלו לדרג A).
ההתרסקות שאיסלנד חוותה בשנים האחרונות נמשכה גם בקמפיין מוקדמות היורו האחרון. דור הזהב הזדקן, חלק מהשחקנים הבכירים פרשו ושערוריות שקשורות לעבירות מין ואלימות פגעו קשות בנבחרת, כאשר כל ראשי ההתאחדות האיסלנדית התפטרו בגלל הסערות הגדולות.