אנטואן גריזמן, מהכוכבים הכי גדולים של נבחרת צרפת בשנים האחרונות, הודיע היום (שני) על פרישה מהמדים הלאומיים. "אני סוגר פרק נפלא בחיי, תודה על כל הזיכרונות", כתב גריזמן בן ה-33 בהודעת הפרישה שהעלה ברשתות החברתיות שלו.
האמת, הטיימינג של גריזמן מפתיע מאוד. כל זאת קורה יממה בלבד לאחר ה-1:1 הדרמטי של קבוצתו אתלטיקו מדריד בדרבי מול ריאל ושלושה ימים לפני שדידיה דשאן אמור לפרסם את סגל הטריקולור למשחק מול ישראל בליגת האומות.
2 צפייה בגלריה
שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן
שחקן נבחרת צרפת אנטואן גריזמן
פורש מהמדים הלאומיים. גריזמן
(JAVIER SORIANO / AFP)
גריזמן רשם 44 שערים ו-38 בישולים ב-137 הופעות במדים הלאומיים. הוא נחשב לאחד השחקנים המרכזיים של הנבחרת בשנים האחרונות, ועזר לה לזכות במונדיאל ב-2018 ובליגת האומות כעבור שלוש שנים.
גריזמן, כאמור, הוביל את הטריקולור לגמר היורו הביתי ב-2016 ונבחר לשחקן הטורניר, בזכייה במונדיאל 2018 הוא זכה בכדור הארד (הפרס לשחקן השלישי הכי טוב בטורניר) ונבחר לאיש המשחק בגמר בו צרפת ניצחה את קרואטיה, וארבע שנים לאחר מכן בקטאר הוא הצטיין בקישור בדרך לגמר נוסף בגביע העולם (הפסד בפנדלים לארגנטינה). דווקא ביורו בקיץ החולף הוא היה חלש מאוד, לא היה מעורב ישירות באף שער, ואפילו סופסל בהפסד לספרד בחצי הגמר.
2 צפייה בגלריה
אנטואן גריזמן נבחרת צרפת מונדיאל
אנטואן גריזמן נבחרת צרפת מונדיאל
גריזמן והגביע העולמי ב-2018
(צילום: gettyimages)
מבחינה היסטורית, גריזמן ניצב במקום השלישי בכל הזמנים במספר ההופעות בנבחרת צרפת יחד עם אוליבייה ז'ירו (137). מעליו נמצאים רק ליליאן תוראם (142) והוגו לוריס (145). החלוץ אף מדורג רביעי בטבלת מלך השערים של הנבחרת בכל הזמנים מתחת לקיליאן אמבפה (48), תיירי הנרי (51) וז'ירו (57).