לא פחות מארבעה ימים של חג פלוס שבת עברו עלינו, במהלכם נרשמו לא מעט אירועים וחדשות בספורט ברחבי העולם. למי שפספס, הנה מה שקרה בפרק הזמן הזה.

ערב של הפתעות בליגת האלופות

בערב ראש השנה, בזמן שרבים מאיתנו היו עסוקים בתפוח בדבש ובארוחות החג, נרשמו מספר הפתעות גדולות במחזור השני של ליגת האלופות. אלופת אירופה, ריאל מדריד, הפסידה לראשונה זה 16 חודשים בצ'מפיונס ואחרי 36 משחקים בכל המסגרות, כשחטפה 1:0 בצרפת מליל בזכות פנדל מדויק של ג'ונתן דייויד.
6 צפייה בגלריה
לונין וגולר
לונין וגולר
ריאל עם הפסד ראשון באלופות לאחר יותר משנה. לונין וגולר מאוכזבים
(צילום: Sameer Al-Doumy / AFP)
הפתעה נוספת נרשמה באנגליה כאשר אסטון וילה גברה 0:1 על באיירן מינכן והנחילה לה הפסד בכורה העונה בכל המסגרות. ג'ון דוראן כבש את השער היחיד במשחק בדקה ה-79 והחבורה של אונאי אמרי יצאה עם שלוש נקודות מפתיעות ויוקרתיות מאוד.
תוצאות מעניינות נוספות מאותו ערב: בנפיקה השפילה את אתלטיקו מדריד עם 0:4 מוחץ, ליברפול נותרה מושלמת במפעל לאחר 0:2 על בולוניה ויובנטוס התגברה על הרחקתו של מיקלה די גרגוריו והשיגה 2:3 דרמטי בחוץ על ר.ב לייפציג.

לאו מסי שבר את השיא של עצמו

גם בגיל 37, לאו מסי לא עוצר. בלילה שבין רביעי לחמישי הוביל הכוכב הארגנטינאי את אינטר מיאמי לתואר נוסף, ה-46 שלו בקריירה, ובכך שבר את השיא שלו. התואר המדובר הוא "מגן האוהדים", שהולך לקבוצה שהבטיחה את המקום הראשון בתום העונה הסדירה ב-MLS - תואר אותו הבטיחה מיאמי בזכות ניצחון 2:3 על קולומבוס קרו, במהלכו כבש "הפרעוש" צמד.
כאמור, מסי בן ה-37 חגג זכייה בתואר ה-46 בקריירה המדהימה שלו - יותר מכל שחקן אחר אי פעם. מסי הגדיל את הפער מהמקום השני (שם נמצא חברו לשעבר בברצלונה, דני אלבס, עם 43 תארים לאורך הקריירה). אגב, לכריסטיאנו רונאלדו, "הנמסיס" של הארגנטינאי, יש "רק" 33 תארים ברזומה.
6 צפייה בגלריה
מסי
מסי
חגג עוד תואר לאוסף. מסי
(צילום: Joseph Maiorana-Imagn Images)
אז איך בעצם החלוקה, אתם שואלים? מסי זכה ב-35 תארים עם ברצלונה, שישה עם נבחרת ארגנטינה ושלושה עם פ.ס.ז'. בשנה שעברה השיג תואר ראשון בארה"ב, אחרי שהוביל את אינטר מיאמי, שהוקמה רק ב-2018, לזכייה בגביע הליגה.

קיליאן אמבאפה לא ישחק נגד נבחרת ישראל

ביום חמישי, יומיים אחרי שפורסם סגל נבחרת ישראל לקראת צמד המשחקים נגד צרפת ואיטליה במסגרת ליגת האומות, גם בטריקולור פירסמו את רשימת המוזמנים שלהם, כשמי שנותר בחוץ הוא לא אחר מאשר הכוכב, קיליאן אמבאפה.
לפני פרסום הסגל דווח ב"ל'אקיפ" כי המאמן דידייה דשאן מעוניין להעניק לכוכבו מנוחה בחלון הנוכחי כדי שיתאושש סופית מהפציעה בשריר הארבע ראשי, ממנה הוא סובל ועל כן הוא לא צפוי להיכלל בסגל - מה שבהמשך אושר סופית כאשר רשימת השחקנים לקראת המשחקים פורסמה באופן רשמי.
6 צפייה בגלריה
קיליאן אמבאפה מאוכזב
קיליאן אמבאפה מאוכזב
קיליאן אמבאפה
(צילום: REUTERS/Annegret Hilse)
יומיים לאחר מכן הצרפתים הופתעו כאשר התברר כי הבריאל מדריד מתכננים לפתוח איתו הערב (שבת, 22:00) נגד ויאריאל ותהו בנוגע למחויבות של הקפטן שלהם. דשאן מבולבל לגמרי", נכתב ב"ל'אקיפ". "אם הוא כשיר בשביל לשחק עבור ריאל מדריד, אז הוא יכול לשחק גם בשביל הנבחרת - בטח כאשר הוא הקפטן".

פיפ"א שוב דחתה את התביעה הפלסטינית נגד ישראל

בערב יום חמישי פירסמו בפיפ"א כי החליטו לא להפעיל סנקציות על ישראל ולדחות שוב את ההחלטה בנוגע לתביעה של ההתאחדות הפלסטינית, אך מסרו כי הוועדה שמונתה על מנת לחקור את הפנייה מטעם הפלסטינים הונחתה לחקור את האשמות לאפליה מצד התאחדות הכדורגל הישראלית וגם בנוגע לקיום תחרויות בשטחים שלפי התביעה של הפלסטינים נמצאים "תחת כיבוש". לא נמסר תאריך בנוגע לפרסום מסקנות החקירה של אותה ועדה.
זו הפעם השנייה שפיפ"א מודיעה על דחיית ההחלטה בנושא, לאחר שלפני כחודשיים וחצי הודיעה כי תפרסם את הפסיקה לאחר טורניר הכדורגל האולימפי בו נטלה חלק נבחרת ישראל.
6 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
ההתאחדות הישראלית ניצלה מסנקציות, לפחות לבינתיים. נבחרת ישראל
(צילום: David Balogh/Getty Images)
מההתאחדות לכדורגל נמסר: "מי שהחליט להמשיך להטריד את פיפ"א ופינטז על השעיית הכדורגל הישראלי מהזירה הבינ"ל באמצעות שקרים, האשמות שווא והטעיה, נחל פעם נוספת תבוסה. פעלנו לאורך זמן באפיקים שונים, באופן ענייני, סבלני, מקצועי מחושב ומתכונן אל מול הניסון של ההתאחדות הפלסטינית והעומד בראשה לעוות מציאות, והתוצאה היום לא משאירה מקום לספק".

הפסד נוסף למכבי ת"א בליגה האירופית

אחרי ההפסד הכואב לבראגה והתיקו המאכזב נגד עירוני טבריה בליגה, קיוותה מכבי ת"א להשיג ניצחון ראשון או לפחות נקודת בכורה בליגה האירופית - אך נוצחה 2:0 בידי מיטיולן הדנית במשחק "הבית" שנערך בבלגרד. הצהובים היו טובים יותר, אך ספגו פעמיים מרגלי פרנקולינו בדקה ה-39 ואדוארד צ'ילופיה בדקה ה-89.
בסיום המשחק נרשמה תקרית בירידה לחדר ההלבשה בין שחקני הצהובים לבין שחקנה הטורקי-דני של האורחת, אראל שימשיר, שקרא בהתרסה "תשוחרר פלסטין". במקום החלו דחיפות בין הצדדים.
6 צפייה בגלריה
למקין
למקין
הפסד מתסכל, כולל תקרית בסיום. למקין מול שימשיר
(צילום: Andrej ISAKOVIC / AFP)
המאמן ז'רקו לאזטיץ', שסירב לדבר על התקרית בין שימשיר לשחקניו, סיכם את ההופעה של הצהובים: "אני מברך את השחקנים שלי. הייתה לנו הכנה לא קלה אחרי הימים האחרונים, אבל אני מברך את השחקנים שלי, הם שיחקו מצוין. אנחנו לא יכולים לשחק הרבה יותר טוב מאיך ששיחקנו. אני מסופק מאוד".

הצגה של בלאט סידרה למכבי ת"א ניצחון בפתיחת היורוליג

לאחר קיץ עמוס במיוחד, בו החליפה את מרבית שחקני הסגל, מכבי ת"א פתחה את היורוליג עם ניצחון קשה מאוד על וילרבאן במשחק "ביתי" שנערך בסרביה באולמה של פרטיזן בלגרד.
הצהובים הציגו משחק הגנתי לא טוב ופיגרו במרבית דקות המשחק נגד הצרפתים, אך יכולת נפלאה של תמיר בלאט, שקבע שיאי קריירה חדשים בנקודות (21) אסיסטים (12) ומדד (36) סידרו לאלופה הישראלית 82:89 וניצחון שביעי בשבעת המשחקים האחרונים מול היריבה מצרפת. יומיים לאחר מכן, ביורוליג הכריזו על בלאט כשחקן המצטיין של המחזור - כבוד לו הוא זכה בפעם הראשונה בקריירה.
6 צפייה בגלריה
סורקין ובלאט
סורקין ובלאט
הצגה. בלאט חוגג
(צילום: ג'ורג'יה קוסטיץ')
"אני מאוד שמח בשביל החברים שלי", אמר בלאט בסיום המשחק. "זה היה מאמץ קבוצתי נהדר. הדבר הכי חשוב הוא שהצלחנו להשיג את הניצחון, הפנים שלנו עכשיו הן קדימה".
המאמן עודד קטש הוסיף: "זה היה לנו חשוב מאוד להתחיל עם ניצחון, ומצאנו את הדרך לנצח. אולי אי אפשר להתגאות יותר מדי בדרך, אבל אפשר להתגאות ברוח. אנחנו עדיין לא מספיק מאומנים בהרבה אספקטים של המשחק אבל זה יקרה עם הזמן. בדרך צריך לדעת לנצח משחקים".
פורסם לראשונה: 18:57, 05.10.24