במרחק ארבע שנים ומגפה אחת, מגזין "פראנס פוטבול" שוקל לתקן עיוות היסטורי. האם ב-2024 רוברט לבנדובסקי יוכתר כזוכה בכדור הזהב ל-2020?
אחרי עונה מטורפת של 55 שערים שהסתיימה בזכייה בטרבל עם באיירן מינכן, החלוץ הפולני נחשב לפייבוריט מוחלט לפרס, וזה היה רק עניין לפרוטוקול – ללבוש חליפה, להגיע לטקס, לחייך ולהכין נאום. אבל בגלל הקורונה, מארגני האירוע החליטו לבטל אותו. לבנדובסקי המשיך באותו הכושר ב-2021, ונדמה היה שיקבל את הפיצוי הראוי, אבל אז הגיעה בחירה מוזרה בלאו מסי, כדור הזהב המפוקפק ביותר מבין השמונה שחולקו לארגנטינאי. לבנדובסקי קיבל פרס ניחומים בדמות פרס "החלוץ הטוב בעולם", וזכה בפרס שחקן השנה של פיפ"א (2020, 2021) - אך את התואר היוקרתי ביותר הוא לא קיבל.
1 צפייה בגלריה
רוברט לבנדובסקי
רוברט לבנדובסקי
הצדק ייעשה באיחור? רוברט לבנדובסקי
(צילום: Alex Caparros/Getty Images)
בארסה שוב במקום השני אחרי 0:2 על סוסיאדד
(ONE)





הזמן עבר. לבנדובסקי עבר השנה את העונה הכי פחות מרשימה שלו מאז הפריצה בדורטמונד, ולא הצליח לסחוף את ברצלונה להישגים מיוחדים. אבל העוול ההוא לא נשכח.
ב"דיאריו" פורסם כי המגזין הצרפתי בוחן את האפשרות לחלק בכל זאת בקרוב את הפרס האבוד מ־2020, ולתת אותו לפולני. לבנדובסקי אמר בתגובה: "לא יהיה לי אכפת לזכות בפרס באיחור של ארבע שנים. זה יהיה כבוד גדול עבורי".