אחרי שלושה משחקים חזרה מנצ'סטר יונייטד אמש (רביעי) למסלול הניצחונות עם 2:3 על ניוקאסל, ששומר לה סיכוי להשיג במחזור האחרון כרטיס לאירופה. ויקטור מאינו העלה את האורחים ליתרון ראשון (31), אנתוני גורדון איזן (49) אבל אמד דיאלו (84) וראסמוס הוילונד (84) החזירו את היתרון לשדים האדומים, ולואיס הול צימק למגפייז (84).
ועדיין, באנגליה לא נותנים ליונייטד לשכוח את העונה המאכזבת שעברה עליה, כשהיא שניצבת לאחר המחזור ה-37 במקום ה-8 (הנמוך ביותר שלה בעידן הפרמייר-ליג) עם מספר נקודות זהה (57) לניוקאסל שבמקום ה-7. בסיום המשחק כוכב העבר של המועדון, וויין רוני, ירד לגליץ' חזק לכיוון השחקנים והבהיר שהוא פסימי בכל הנוגע לעתיד הקרוב.
3 צפייה בגלריה
רוני
רוני
"הייתי שומר על כמה צעירים אבל לא יותר מזה". רוני
(צילום: George Wood/Getty Images)
3 צפייה בגלריה
שחקני מנצ'סטר יונייטד בניצחון על ניוקאסל
שחקני מנצ'סטר יונייטד בניצחון על ניוקאסל
"לא מספיק טובים". שחקני מנצ'סטר יונייטד בניצחון על ניוקאסל
(צילום: Oli SCARFF / AFP)
"צריך לבנות את הקבוצה בעונה הבאה סביב ברונו פרננדש", אמר חלוץ העבר בשיחה עם סקיי ספורטס. "הוא איכותי ויש בו רוח לחימה גדולה, ולגבי שאר השחקנים? אני חושב שצריך להיפטר מכולם. אולי הייתי שומר על כמה מהשחקנים הצעירים אבל לא יותר מזה".
כשנשאל האם אינו חושב שמדובר בצעד אגרסיבי מדי, השיב רוני: "אני חושב שזה חייב להיות חד וכואב. חייב להיות. זה אומנם לא יהיה בתוך עונה אחת, אבל זה תהליך שצריך להשלים אותו בשנתיים הקרובות".
"אני חושב שלאנדרה אונאנה הייתה עונה לא יציבה, למרות שהמגמה הכללית היא השתפרות", המשיך מי שכבש במדי יונייטד 253 שערים וזכה איתה ב-16 תארים. "דיוגו דאלוט דווקא הצליח יחסית, והארי מגווייר? היו לא ימים טובים וימים פחות טובים. גם מרקוס רשפורד – אנחנו יודעים שיש לו יכולת לשחק ברמות הכי גבוהות אבל לא זכינו לראות את זה. אני רק תוהה האם לא הגיע הזמן שהוא יילך לשחק במועדון אחר".
3 צפייה בגלריה
אריק טן האח
אריק טן האח
ימתיק את העונה עם גביע? טן האח
(צילום: AP Photo/Dave Thompson)
"בשורה התחתונה", סיכם רוני, "כדי להתחרות בליגה הזו מנצ'סטר יונייטד צריכה שחקנים טובים יותר. אל תבינו אותי לא נכון, השחקנים האלה הם שחקנים טובים. אבל כדי להתחרות במנצ'סטר סיטי, ליברפול וארסנל, המועדון צריך שחקנים טובים יותר. הפער עם הגדולות גם לא ייסגר בשנים הקרובות. למנצ'סטר סיטי לקח 15 שנים לזכות בליגת האלופות, אני מאוד מקווה שליונייטד עם הכניסה של בעלים חדשים ייקח פחות. זה יכול לקחת גם ארבע או חמש שנים".
במסגרת מחזור הסיום תתארח מנצ'סטר יונייטד בברייטון, שהפסידה אמש לצ'לסי 2:1, כשיש לה עוד סיכוי להמתיק את הגלולה של העונה עם זכייה בגביע האנגלי, כשתפגוש ב-25 במאי, בגמר, את מנצ'סטר סיטי.
זמן גריזמן: שלושער לחלוץ ב-0:3 על חטאפה
(באדיבות ONE)