הביטוי "בחר את הרעל שלך" – כן, באנגלית זה נשמע טוב יותר – מתאר מצב בו אדם נאלץ לבחור בין כמה מצבים לא נעימים, כאשר כל האפשרויות לא טובות. הגרלת הבתים של ליגת האלופות מציבה בפני מכבי חיפה שלל אפשרויות קשות, על סף הבלתי עבירות, אבל לא באמת מדובר ברעל אלא בעיקר בחוויה - חוויית ליגת האלופות.
מכבי חיפה בליגת האלופות - סיקור מיוחד
אז אפשר לשאול זאת אחרת - איזה כוכב על אתם רוצים? לאו מסי או רוברט לבנדובסקי? למה לא שניהם בעצם? את אלופת אירופה ריאל מדריד או סגניתה ליברפול? למה לא שתיהן בעצם? האפשרויות מגוונות ביותר, ותמיד יכול לצאת בית פחות אטרקטיבי, אבל כמות קבוצות העילית עצומה, והעובדה שמכבי חיפה בדרג הרביעי והאחרון מובילה לכך שיש סיכוי גבוה, אפילו גבוה מאוד, לכך שלפחות אחת מאריות אירופה תגיע לסמי עופר בקרוב.
6 צפייה בגלריה
ליגת האלופות
ליגת האלופות
הגרלת הבתים של ליגת האלופות מציבה בפני מכבי חיפה שלל אפשרויות קשות
(צילום: gettyimages)
לפני שנכנסים לכל הספקולציות ושולחים את הראש לפנטזיות שונות, כדאי לזכור שני דברים. לפני מספר שנים שינתה אופ"א את שיטת הדרגים, כך שבדרג הראשון מופיעות תמיד האלופות של שבע הליגות הראשונות בדירוג אופ"א - ספרד, אנגליה, איטליה, גרמניה, צרפת, הולנד ופורטוגל - כשהקבוצה השמינית בדרג היא אלופת הליגה האירופית, במקרה הנוכחי פרנקפורט. ולכן, תמיד יש לפחות ראשת בית אחד שנחשבת לפחות טובה. לפעמים יותר מאחת, כיוון שאלופות הולנד ופורטוגל הן לרוב לא ברמה של קבוצות כמו ריאל מדריד, מנצ'סטר סיטי, באיירן מינכן או פריז סן־ז'רמן.
אם מחפשים את הבית הכי פחות אכזרי, הרי שפרנקפורט חייבת להיות בו, אבל האכזריות לא נעלמת לגמרי. לא כי פרנקפורט מצוינת העונה, היא דווקא פתחה אותה לא טוב עם שתי נקודות משלושה משחקים (חטפה שישייה מבאיירן), אלא כי גם הדרג השני מלא כמעט כולו באימפריות. כיוון שפרנקפורט לא יכולה להיות באותו בית עם לייפציג, הקבוצה שתוגרל לבית איתה תהיה אחת מהבאות: ליברפול, צ'לסי, טוטנהאם, ברצלונה, יובנטוס, אתלטיקו מדריד וסביליה.
6 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
בקרוב בישראל? מסי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
לבנדובסקי
לבנדובסקי
אפשרות ריאלית שיגיע לסמי עופר. לבנדובסקי
(צילום: AFP)
כאן אנחנו עוברים לדבר השני שחובה לדעת - שתי קבוצות מאותה מדינה לא יכולות להיות באותו בית. למה יש לזה חשיבות? כיוון שבדרג הרביעי, זה של מכבי חיפה, יש קבוצה צרפתית, מארסיי, שלא יכולה לקבל את פ.ס.ז'. המשמעות היא שהסיכוי של מכבי חיפה לארח את מסי, ניימאר ואמבאפה הוא מעט גבוה יותר מאשר את הכוכבים האחרים. 14.2 אחוז ליתר דיוק, לעומת 12.5 לאחרות.

אפשר להתחיל להתרגש

הגיע הזמן לשחק בנדמה לי. האוהדים מתחלקים בין אלה שמפנטזים על יריבות נוצצות, בעלות שם ומלאות כוכבים, כיאה לליגת האלופות, כדי להרגיש את החוויה במלואה, לאלה שמעדיפים ניצחונות ונקודות, רוצים לראות קבוצות שיש סיכוי טוב יותר להסתכל להן בעיניים. החבורה השנייה תרצה ודאי לפגוש מהדרג השלישי את שחטאר דונייצק.
6 צפייה בגלריה
שחקנ י ריאל עם הגביע
שחקנ י ריאל עם הגביע
גם אלופת אירופה עוד יכולה לפגוש העונה את מכבי חיפה
(צילום: gettyimages)
שחטאר היא חברה של קבע בליגת האלופות והשיגה שם ניצחונות אדירים עם השנים, כולל על ריאל מדריד (היי מנור סולומון), אבל המלחמה באוקראינה שינתה את הקבוצה לגמרי. החלטת פיפ"א ואופ"א הייתה ששחקנים לא אוקראינים יכולים לעזוב את הקבוצה בעקבות המלחמה, בדיוק כפי שעשה סולומון. מאז תחילת המלחמה עזבו את הקבוצה שמונה ברזילאים ונשאר רק אחד, ושחקנים מובילים נוספים הושאלו בעל כורחה של הקבוצה. בנוסף, שחטאר לא יכולה לארח באוקראינה בליגת האלופות, והיא צריכה לנדוד לפולין.
פרנקפורט, כאמור, היא היריבה הנוחה יותר מקצועית מהדרג הראשון, אפילו בהפרש גדול מהאחרות, כשמהדרג השני האימתני סביליה נראית כקבוצה הפחות טובה, בטח אחרי שאיבדה הקיץ את שני הבלמים הנפלאים שלה. לא שמכבי חיפה אמורה לעלות לשמינית הגמר מבית של פרנקפורט, סביליה ושחטאר, אבל היא יכולה לתת תחרות כלשהי.
6 צפייה בגלריה
פרנקפורט
פרנקפורט
היריבה, אם תרצו, הכי "נוחה" שאפשר לקבל בדרג הראשון
(צילום: gettyimages)
עכשיו לדבר האמיתי, להרכבת הבתים המפחידים. כמות האפשרויות עצומה, אבל הנה כמה דוגמאות: פרנצדי פיירו וצ'ארון שרי הלהיבו במוקדמות, אז אפשר לחבר אותם עם צמדים מרשימים נוספים - בנזמה פלוס ויניסיוס (ריאל), קיין וסון (טוטנהאם), וגם לוקאקו ולאוטרו (אינטר). המון שערים. או שאפשר להעצים את האתגר של ברק בכר למקסימום ולהציב מולו מאמנים שקשה להוציא את הכדור מהקבוצות שלהם - מנצ'סטר סיטי של פפ, ברצלונה עם צ'אבי, נאפולי בראשות לוצ'יאנו ספאלטי.
אם מכבי חיפה תקבל את דורטמונד מהדרג השלישי, אז בכלל יכולה להיות חגיגה. תחברו אליה, למשל, את מילאן וליברפול, שתי קבוצות מאוד אהודות בישראל. או אולי את פ.ס.ז', שכבר הייתה פה לאחרונה, אבל ממש לא למשחק כזה מול יריבה ישראלית, וגם את יובנטוס, ככה ששניים מהחלוצים הצעירים המרתקים שיש בכדורגל, אמבאפה ודושאן ולאחוביץ', ירוצו בחיפה.
6 צפייה בגלריה
פיירו חוגג
פיירו חוגג
מול איזו הגנות יצטרך להתמודד? פיירו
(צילום: אלעד גרשגורן)
כמה מהשמות הגדולים האלה יתמודדו עם הירוקים בחודשים הקרובים. שלב הבתים דחוס הפעם, בגלל המונדיאל, ככה שהעומס גדול. חשוב לזכור שבחמשת המקרים הקודמים בהם קבוצה ישראלית הייתה בליגת האלופות היא לא הצליחה לזכות במקביל באליפות. אבל אלה מחשבות להמשך. כרגע אוהדי מכבי חיפה בעיקר צריכים להתרגש. הערב הם ידעו לקראת מי.