סגנית אלופת העולם, אלופת אירופה ואחת הנבחרות המאיימות ביבשת. נבחרת ישראל זכתה הערב (חמישי) להגרלה סופר-אטרקטיבית בליגת האומות. הכחולים-לבנים ישחקו לראשונה בליגה הבכירה של המפעל - ויתמודדו באותו הבית עם צרפת, איטליה ובלגיה - שלוש מהנבחרות הטובות והאיכותיות על הגלובוס.
בניגוד לשלוש המהדורות הראשונות של ליגת האומות, בהן זכו פורטוגל, צרפת וספרד, הפעם שתי הראשונות מכל בית יעלו לרבע הגמר, שייערך בשיטת שני משחקים במרץ 2025. בנוסף, הנבחרות שיסיימו במקום השלישי בכל בית לא יישארו אוטומטית בליגה 1 אלא ישתתפו בפלייאוף עלייה/ירידה נגד הנבחרות שיסיימו במקום השני בליגה 2. טורניר הגמר בהשתתפות ארבע הנבחרות המובילות יישאר במתכונתו הנוכחית, כאשר אחת מהארבע תארח את האירוע ביוני 2025.
6 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
הגרלה אטרקטיבית. נבחרת ישראל
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
אמבאפה
אמבאפה
ממתין לכחולים-לבנים. אמבאפה
(צילום: EPA)
6 צפייה בגלריה
דה בריינה חוגג
דה בריינה חוגג
הכוכב הגדול של בלגיה. דה בריינה
(צילום: AP)
6 צפייה בגלריה
שחקני איטליה והגביע הקדוש
שחקני איטליה והגביע הקדוש
שחקני איטליה והגביע ביורו האחרון
(צילום: gettyimages)
ומה לגבי המונדיאל? כידוע, גביע העולם ב-2026 - שייערך בארה"ב, קנדה ומקסיקו - יכלול לראשונה 48 נבחרות, כשכמות הנציגות מאירופה גדלה מ-13 ל-16. מליגת האומות יהיה אפשר להגיע לפלייאוף העלייה למונדיאל, אבל לישראל אין יותר מדי מה לבנות על כך. מי שיקבלו את הכרטיסים לשם הן ארבע מנצחות הבתים הכי טובות שלא עלו למונדיאל או לפלייאוף. אם למשל כל ארבע מנצחות הבתים של ליגה 1 עלו, עוברים לארבע מנצחות הבתים של ליגה 2.

הכר את היריבות

צרפת, אין אחד שלא יודע, היא אחת הנבחרות הטובות בעולם בשנים האחרונות. היא זכתה בגביע העולמי ב-2018, בליגת האומות ב-2021 ונעצרה במונדיאל האחרון בקטאר רק בדו-קרב פנדלים מול ארגנטינה בגמר.
הסגל של דידיה דשאן בלתי נגמר, אבל מעל כולם נמצא קיליאן אמבאפה, הסקורר המסחרר של פ.ס.ז', שכבש פגש את מכבי חיפה בשנה שעברה בליגת האלופות. עוד כוכבים גדולים הם אנטואן גריזמן ואוליבייה ז'ירו - חבריו להתקפה של אמבאפה.
איטליה היא אמנם אלופת אירופה מכהנת, אבל נמצאת בירידה חדה בשנה האחרונה וליורו הקרוב עלתה ברגע האחרון, אחרי שחילצה תיקו מול אוקראינה. ההיסטוריה שלה כמובן עשירה ומפוארת: ארבע אליפויות עולם (האחרונה ב-2006) ושתי אליפויות אירופה. לוצ'יאנו ספאלטי נמצא על הקווים, פדריקו קייזה הוא אולי השם הכי מסקרן בסגל.
בלגיה אחת הנבחרות הטובות על הגלובוס ומתהדרת בשמות כמו קווין דה בריינה ורומלו לוקאקו. את דור הזהב שלה לא הצליחה בלגיה למצות מעבר למקום השלישי במונדיאל 2018. במונדיאל האחרון די אכזבה ואת הדור הנוכחי מוביל המאמן הדי אלמוני דומניקו טדסקו.
6 צפייה בגלריה
חואן מאטה והפתק של נבחרת ישראל
חואן מאטה והפתק של נבחרת ישראל
חואן מאטה והפתק של נבחרת ישראל
(צילום: REUTERS/Gonzalo Fuentes)

המשחקים ייערכו בשלושה חלונות, שני מחזורים בכל חלון:

מחזור 1: 5-7 בספטמבר מחזור 2: 8-10 בספטמבר מחזור 3: 10-12 באוקטובר מחזור 4: 13-15 באוקטובר מחזור 5: 14-16 בנובמבר מחזור 6: 17-19 בנובמבר

בניון: "הגרלה מאתגרת, נבחרות אדירות"

המנהל המקצועי של נבחרת ישראל, יוסי בניון, אמר: "הגרלה מאתגרת עם נבחרות אדירות ושחקנים שזאת חוויה להתמודד מולם. הצלחנו להעפיל לדרג הראשון וזה מחייב. הראש כרגע במשחק מול איסלנד והלוואי שנתחיל את דרכנו בליגת האומות אחרי טורניר יורו מוצלח".
יו"ר ההתאחדות לכדורגל, שינו זוארץ: "יש מי שמבקשים לסלק אותנו, אבל אנחנו כאן, על הבמה הכי גדולה, בדרג הבכיר ביותר בליגת האומות, שזימן לנו מפגשים עם ענקיות. כרגע אנחנו מייחלים לשני דברים - העפלה ליורו וסיום מצב הלחימה שיאפשר למדינה הנפלאה שלנו ולקהל הנהדר לארח שוב משחקים וליהנות יחד אתנו ממפגשים בינ"ל חלומיים. קשה לי להביע במלים עד כמה התגעגעתי למשחקי נבחרות בארץ מול אצטדיון מלא באוהבי ישראל. אני משוכנע שהצוות המקצועי והשחקנים ייצגו אותנו על הצד הטוב ביותר גם בדרג הכי מאתגר שיש".
6 צפייה בגלריה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
שחקני נבחרת ישראל גבי קניקובסקי, מיגל ויטור, דור פרץ, שגיב יחזקאל, אופיר דוידזאדה
הנבחרת תחגוג מול הגדולות של אירופה?
(צילום: עוז מועלם)
אלי דסה, קפטן הנבחרת, הוסיף: "זכינו לקבל את הנבחרות הטובות בעולם, חווית כדורגל לכל המדינה ואני מקווה שעד אז נוכל לארח בבית שלנו עם אצטדיונים מלאים וכדורגל משובח. התגעגענו לקהל המדהים שלנו שחסר לנו מאוד".
שון גולדברג: "הגרלה מטורפת, הנבחרות הכי איכותיות שאפשר לקבל, עם שחקנים מהטופ העולמי. זאת הגרלה מרגשת מאוד, נעשה את המקסימום ונהנה מהקמפיין הזה. אם רוצים להתקדם בכדורגל הישראלי, זה יקרה רק במפגשים מול יריבות איכותיות. ידענו לא פעם להתעלות במפגשים עם נבחרות טובות מאתנו ואני מאמין בנו. זה בהחלט דומה לאתגר העצום שמחכה לנו במרץ הקרוב נגד איסלנד".
ענאן חלאילי: "הגרלה מאתגרת מאוד מול יריבות מהטופ העולמי, נתכונן אליהן בצורה הטובה ביותר ונבוא לכל משחק מוכנים מנטלית ופיזית כדי להצליח. אמבאפה הוא מודל לחיקוי עבורי ואני עוקב אחריו ולומד ממנו המון, לפגוש אותו זה חלום, אבל במגרש אין הנחות".
פורסם לראשונה: 19:00, 08.02.24