סוון גוראן אריקסון, מאמן הכדורגל השבדי שהדריך את נבחרת אנגליה בתחילת המילניום, הלך היום (שני) לעולמו בגיל 76 לאחר מאבק במחלת הסרטן.
בינואר האחרון חשף בריאיון לתוכנית רדיו שבדית כי הוא חולה בסרטן הלבלב וכי נותרה לו שנה לחיות לכל היותר. "אני יודע שבמקרה הטוב, אחיה עוד שנה. במקרה הגרוע - אולי אפילו פחות", אמר אז אריקסון. "למען האמת, אני לא חושב שהרופאים יודעים להגיד לי בוודאות כמה זמן נותר לי, אבל אנחנו יודעים שהמצב לא טוב. אני צריך להילחם, ואעשה זאת כמה שאני יכול".
1 צפייה בגלריה
סוון גוראן אריקסון
סוון גוראן אריקסון
במצב סופני. אריקסון
(Martin Rose/Getty Images)
אריקסון החל את קריירת האימון שלו בשנת 1977 בדרגפורס השבדית. הוא מונה ב-1982 למאמנה של בנפיקה ליסבון, משם עבר לליגה האיטלקית, בה אימן לא פחות מארבע קבוצות (לאציו, פיורנטינה, רומא וסמפדוריה) והצליח בכולן. הוא הוביל בעונת 1999/2000 את לאציו לאליפות השנייה בתולדותיה, כאשר באותה השנה היא זכתה גם בגביע האיטלקי. בכך, הוא הפך למאמן הראשון אי פעם שזכה בדאבל מקומי בשלוש מדינות שונות (שבדיה, פורטוגל ואיטליה). בנוסף, הוא זכה עם לאציו בגביע אירופה למחזיקות גביע ב-1998/99.
אחרי ארבע שנים בלאציו הוא מונה למאמנה של נבחרת אנגליה, וזכה לאמן את הדור שנחשב לדור הזהב של הכדורגל האנגלי, שכלל שחקנים כמו דייויד בקהאם, סטיבן ג'רארד, פרנק למפארד ומייקל אואן. הוא הוביל את נבחרת שלושת האריות פעמיים לרבע גמר המונדיאל (ב-2002 ו-2006) ועוד פעם אחת לרבע גמר אליפות אירופה (2004).