עכשיו זה רשמי: פול פוגבה, אחד הכדורגלנים המוכרים והטובים בעשור האחרון, הושעה ל-4 שנים מהמגרשים.
הוועד הארצי נגד סימום באיטליה ביקש להטיל עונש כבד על קשר יובנטוס בן ה-30, שנכשל בשתי בדיקות לשימוש בחומרים אסורים, הראשונה בספטמבר האחרון, כאשר בגופו נמצאו אז כמויות עודפות של טסטוסטרון. היום (חמישי), במהלך הדיון המכריע בעניינו, נמצא השחקן אשם והוא ספג את העונש המרבי הקבוע בחוק.
2 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
פול פוגבה
(Harry How / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / AFP)
עודף טסטוסטרון בגוף רומז על שימוש בחומרים אסורים והבדיקה נערכה בזמנו בסיום המשחק של יובנטוס מול אודינזה, בו פוגבה היה על הספסל ולא שותף. מועדי ההשעיה עומדים בין ה-11 לספטמבר 2023 ועד ל-10 בספטמבר 2027, כך שלא ברור אם פוגבה כלל יחזור לשחק כדורגל או יתלה את הנעליים.
הצרפתי הודיע כי הוא יערער על ההחלטה. בפוסט שהעלה לרשתות החברתיות הוא כתב: "אני המום ועצוב, לבי נשבר. כל מה שבניתי לאורך הקריירה שלי נלקח ממני. ההחלטה להשעות אותי אינה נכונה. אספר את כל הסיפור כשאוכל, אבל מעולם לא לקחתי ביודעין או בכוונה תחליפי תזונה לא חוקיים. כספורטאי מקצועי, לעולם לא הייתי משתמש בחומרים כאלה ומזלזל בקולגות שלי כך. אערער על ההחלטה להשעות אותי".
בספטמבר האחרון פורסם ריאיון עם פוגבה בו הודה כי שקל לפרוש מכדורגל לאחר שאחיו מתיאס ניסה לסחוט ממנו 11 מיליון אירו (ונכנס עקב כך לכלא לשלושה חודשים): "כסף משנה אנשים, המשבר הזה כמעט גרם לי לפרוש, לא רציתי לשחק יותר. הכדורגל הוא ענף אכזרי, אבל החלטתי להוכיח לכל מי שמעביר עלי ביקורת שאני אדם חזק. הם עוד יתחרטו על מה שאמרו עלי".
2 צפייה בגלריה
פוגבה
פוגבה
יחזור לשחק כדורגל או יפרוש? פוגבה
(צילום: REUTERS/Massimo Pinca)
פוגבה חזר ליובנטוס בעונה שעברה אחרי תקופה כושלת במנצ'סטר יונייטד, אבל היה פצוע במהלך רוב העונה ורשם רק שש הופעות במדי הגברת הזקנה. למרות שחזר לכשירות, הוא לא הרבה לקבל דקות בשלושת המשחקים הראשונים שלו העונה ועל פי התקשורת האיטלקית יובנטוס רצתה לשחרר אותו.
עברו כבר שמונה שנים מאז מנצ'סטר יונייטד שילמה כדי להחזיר אותו מיובנטוס 105 מיליון אירו, שיא עולמי באותו זמן. "מדובר באחד השחקנים הטובים בעולם", אמר אז ז'וזה מוריניו, שאימן את הקבוצה. "נוכל להשתמש בו בשנים הקרובות, ואף שהוא צעיר, הוא משחק כמו שחקן בוגר". מאז, להוציא את ההופעה המצוינת בזכייה של צרפת במונדיאל 2018, שום דבר לא עבד לו.