העולם כבר לא שייך לצעירים
אם בעבר לבני ה-50 ומעלה היה חשוב המקום המשפחתי והארוחות עם הילדים והנכדים, הרי שהיום החופש קורא להם לצאת ולצבור חוויות חדשות, למקסם את החיים וליהנות מכל רגע בלי לחשוב על 'כמה צריך להשאיר לילדים?' אלא על 'לאן ניסע בטיול הבא?'
בשיתוף רימון טיולים
עד לא מזמן אנשים חיכו לפנסיה כדי לנוח, היום יותר ויותר אנשים מתחילים את החיים כבר בגיל +50 וצוברים לעצמם חוויות חדשות, אותן לא הספיקו להוסיף לרזומה כשעבדו וחיו במציאות שואבת ולוחצת. בתוך הקהל הגדול הזה נמצאים אנשי דור ה-S, דור של סבתות וסבים חדשים, שאוהבים את הנכדים וקשורים אליהם, אבל מלבד בייביסיטינג וסיוע כלכלי לילדים ובשעות הלחץ, הם מבינים שזה הזמן שלהם ושגם להם מגיע ליהנות, והחוויות החדשות האלו קשורות בהכרח גם בהשקעה כלכלית - תענוג שווה לא פעם כסף.
"מושג הפרישה התיישן, כמו גם משבר אמצע החיים, משום שתוחלת החיים הכפילה את עצמה מאז תחילת המאה ה-20, לאנשים יש יותר זמן אחרי הפרישה, וגם לפניה, לגלות את החיים מחדש," מסביר ד"ר דן הרמן, מומחה לאסטרטגיה שיווקית.
"אם בעבר הדור הזה חשב בעיקר על מעמד המשפחה, היו חשובות לו הארוחות המשפחתיות וזו הייתה מהותו, הרי שכיום הדור הזה יוצא להגשים את עצמו, ללא חשיבות לגיל," אומרת קארין אביבי, מנכ"לית מכון Be Free ל-NLP קליני, בניגוד לעבר, בו אותו דור היה שומר את הכסף למען הירושה לילדים, מוסיף ד"ר הרמן, הרי שהיום הדור הזה מוציא יותר ולמעשה הפך לצרכנים הגדולים של שוק השיווק שפונה יותר ויותר אליו.
אחת הדרכים לצבור חוויות נוספות היא דרך טיולים, ואנשים יותר ויותר יוצאים אל העולם, אפילו פעמיים בשנה ליעדים רחוקים ויקרים, אומר שחר בן מנחם, מנכ"ל "רימון טיולים". "הרבה מהם מכינים תכנית-אב שמטרתה לראות את העולם כולו ופשוט נוסעים מיעד ליעד כדי להכיר עולמות חדשים, לחוות את העולם החדש להם וליהנות מכל רגע."
"בני הדור הזה רוצים לעשות למען ילדיהם כשהם עדיין בחיים," מסביר ד"ר הרמן. "זה נקרא 'היד החמה' - כך הם פחות מודאגים מה יהיה עם הילדים אחרי לכתם. עכשיו כשהם עדיין כאן, הם יכולים לראות שהילדים מסודרים וגם ליהנות בלי לחוש רגשות אשם."
בשיתוף רימון טיולים