רק לפני מספר שבועות סיפרנו לכם כאן על היאכטה הראשונה שתהיה מונעת על ידי מנוע מימן שמפתחת חברה לעיצוב יאכטות הולנדית, והנה צצה לה מגה יאכטה נוספת מסוג קטמרן, הפעם בעיצובה של יצרנית מכוניות היוקרה הוותיקה פורשה, ששיתפה פעולה עם יצרנית היאכטות, "רויאל פלקון" הפועלת בסינגפור. כך על פי דיווח של רשת CNN.
היאכטה, שזכתה לכינוי "רויאל פלקון 1", היא בעלת צמד מנועי דיזל ושני מנועי סילון מתוצרת "רולס-רויס", ויכולה לנוע במהירות של כ-35 קמ"ש ולהגיע לטווח הפלגה של כ-2,000 מייל ימיים עם צריכת דלק נמוכה.
לצד המערכת הפנימית האימתנית שלה, הסופר יאכטה זכתה גם לעיצוב ספורטיבי ויוקרתי, ממנו יכולים ליהנות במקביל עד עשרה אורחים. בתוך היאכטה עצמה ישנם ארבעה חדרים מרווחים ומעוצבים להפליא, בכל אחד מהם ג'קוזי, בר ומרפסת פרטית. בנוסף, יש בתוך החלל טרקלין רחב, לאונג' ממנו אפשר להשקיף על הנוף וחניון מרווח לטובת ספינות שירות קטנות.
"הרעיון היה לייצר מקבילה ליאכטה מסוג 'מונוהול', באורך של 40 מטרים", הסביר גורם המעורה בפרטים מסטודיו פרארי F.A (סטודיו העיצוב של פורשה לשעבר). לדבריו, "החלק החיצוני נועד לייצג מהירות ודינמיקה חדשנית ושונה, ואפשר להבחין כי שני שלדי האנייה מזכירים בצורתם מסלול של מכוניות ספורט".
למעשה, היאכטה החדשה פותחה בניסיון לייצר רושם של יוקרה פונקציונלית, כלומר - שילוב של מראה אלגנטי ומהודר עם נוחות מקסימלית. וכראייה לכך, החלל הפנימי של ה"רויאל פלקון 1" מרווח במיוחד ומעוצב בגוונים של כחול ולבן עם משטחי מתכת ועץ.
יאכטת העל הוזמנה לראשונה בשנת 2009 על ידי "רויאל פלקון", שאחת מדרישותיה המרכזיות היו - יאכטה ש"כמוה אף אחד לא בנה מעולם". דרישה נוספת הייתה, שכלי השיט יהיה מסוג "קטמרן". מאז, זרמו הרבה מים בנהר ועל בנייתה של היאכטה החדשנית עמלו יצרני ספינות מחברת קוקומס AB שבשבדיה, במשך עשור שלם. הפרויקט, אגב, נשמר בסודיות מוחלטת במשך כל השנים הללו.
הידיעה על השקת כלי השיט החדש הגיעה כשלושה חודשים לפני השקת יאכטת "לאטיטיוד" הלטבית, הצפויה להשתרע על פני 229 מטרים, מה שיזכה אותה בתואר היאכטה הגדולה בעולם. לפחות עד להשקתה של היאכטה הבאה.