לא רק מסיכות וריחוק חברתי - בחופשות הבאות שלנו נגלה שאנחנו עושים הכל אחרת - מרגע חיפוש היעד והמקום בו נלון ועד להרגלים שלנו בחופשה עצמה.
אז נכון, אנחנו עדיין לא יכולים לדעת מתי ננפוש באירופה וגם החלום לחופשה יוונית ב-1 באוגוסט הולך ומתרחק, אבל אנחנו יכולים לנפוש בארצנו הקטנטונת ולפנטז על חופשה בארץ רחוקה.
5 צפייה בגלריה
קיבוץ אורטל
קיבוץ אורטל
מתכננים חופשה בקרוב? התכוננו לשינויים בהרגלים
(צילום: גלעד ילון)
נראה כי בתקופה הקשה הזו - בה חוסר הוודאות חוגג וההתנהלות שלנו משתנה כל העת ועוד תמשיך להשתנות, דבר אחד בטוח והוא שהחופשות והטיולים שלנו ייראו לגמרי אחרת בעידן הפוסט קורונה.
בהסתמך על מספר מחקרים שנעשו בקרב מטיילים מכל העולם בחודשים האחרונים, מומחי אתר בוקינג, מגלים מהן מגמות השינוי בקרב המטיילים. לפניכם מדריך שיעזור לכם לתכנן את החופשה הבאה.

מחליטים מראש מתי רעבים

ההגבלות החדשות להתקהלות שאושרו בתחילת השבוע, בתוכן ההנחייה למסעדות להושיב רק 20 איש בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ, מגבילות את מספר הסועדים המותר בכל זמן נתון בכל מסעדה, ומחייבות שמירה על מרחק מינימלי בין שולחנות. כך שבמסעדות בכלל ובאלו הקטנות בפרט, בעיקר בתקופת הקיץ בה אנשים רבים נופשים, יהיה קשה יותר למצוא מקום פנוי.
5 צפייה בגלריה
מסעדות בתל אביב
מסעדות בתל אביב
רוצים להתארח במסעדה בחופשה? אין יותר ספונטניות
(צילום: מוטי קמחי )
לכן צריך לקחת בחשבון שעצירה ספונטנית במסעדה על הדרך עשויה להיות פחות רלוונטית. בחלק גדול מהמסעדות עליכם יהיה לבצע הזמנה לפני ההגעה, ולכן מומלץ לתכנן מראש - היכן ומתי תאכלו.

מחפשים את ההאפשרות לבטל

מחקר שבוצע על ידי אתר בוקינג בחודש אפריל האחרון, העלה כי קרוב לחצי (45%) מכלל המטיילים מציינים כי הם יזמינו חופשה אם היא כוללת את האפשרות לביטול ללא דמי ביטול, ושליש (32%) יזמינו את החופשה אם הם יוכלו לשנות את המועד שלה ללא תשלום נוסף.
יותר ויותר מקומות אירוח מתחילים לנקוט בגישה גמישה, ולכן כדאי לשקול לחפש את האופציה הנוחה הזו בחופשה, לטובת שיפור הנוחות הכללית, בהתאם כמובן לעדכונים של הרשויות בכל הנוגע להנחיות והגבלות.
המחקר כלל 4,708 משיבים מחמישה שווקים מרכזיים בעולם: גרמניה (826 משיבים), צרפת (969), אנגליה (942), איטליה (972) וארה"ב (1,000). המשיבים ענו על סקר מקוון בין התאריכים 24 באפריל ו-1 במאי 2020, כאשר כל המשיבים הם מטיילים בטווח הגילים 18-54 שטיילו במהלך 12 החודשים האחרונים.

יותר מתמיד: מסתמכים על ביקורות אורחים

אם עד היום לא כולנו השכלנו לעשות "שיעורי בית" ולבדוק טוב טוב את חוות הדעת על מקומות הלינה שאנחנו מתכוונים להזמין בהם מקום, נראה שלא נקל בכך דעת יותר.
חוות דעת מהימנות של אורחים אחרים יהיו חשובות יותר מתמיד במהלך ביצוע הזמנה באתרי אירוח בתקופה הזו, משום שהן מספקות את המידע העדכני והרלוונטי ביותר להבטחת התאמה בין חוויית הטיול עצמה לבין הציפיות.
5 צפייה בגלריה
לביקורת אורחים תהיה חשיבות עצומה
לביקורת אורחים תהיה חשיבות עצומה
לביקורת אורחים תהיה חשיבות עצומה
(צילום: SHUTTERSTOCK)
מעבר להתאמות בין המציאות לתמונות, מדובר גם בקריטריונים חשובים לתקופה זו כמו ניקיון, שמירה על מרחק בין האורחים במקום ושירותים נוספים שמספקים מקומות האירוח, ולכן מומלץ לשים על זה דגש כאשר אתם מזמינים את הטיול הבא שלכם.

סימון "טריטוריה" משלכם

כללי הריחוק החברתי מדגישים את הקבוצתיות והגידור, לאו דווקא כזה הנראה לעין, גם בעולם הטיולים. נראה שסימון הטריטוריה משלכם יהיה תקף לא רק עבור בעלי חיים אלא כדי לסייע גם למשפחות או לקבוצות חברים להתאסף ולהיפגש, תוך שמירה על מרחק בטוח מקבוצות אחרות.
5 צפייה בגלריה
חוף הים באשדוד
חוף הים באשדוד
שמרו מרחק: ריחוק חברתי וסביבתי גם בחופשות
(צילום: מייק אדרי)
כשתגיעו לפארק או לחוף הים, אל תתביישו לסמן את הטריטוריה שלכם באמצעות שמיכה, שמשיה או סמן אחר שיעזור להגדיר את השטח שבו אתם שוהים, בפני נופשים אחרים באזור.

להשאיר את הכסף שלנו כאן

בתחילת ולאורך המשבר שמענו הרבה קריאות לרכוש תוצרת "כחול לבן" ולתמוך בתעשיה המקומית מהסיבות הברורות. בעולם התיירות ההתגייסות הזאת נכונה לא פחות. וכך גם לפי מחקר נוסף של אתר ההזמנות הבינאלומי, אשר מעלה כי 68% מסך המטיילים ברחבי העולם היו מעדיפים לדעת שהכסף אותו הם שילמו עבור הנופש שלהם יחזור לקהילה המקומית.
מתוך כך אפשר להניח שהשאיפה לתיירות אחראית, אכפתית ובת קיימא תקבל אף יותר תאוצה בחודשים הקרובים. מטיילים רבים יכולים בימים אלה לנצל את השהייה שלהם בארץ ולתרום לקהילה המקומית באמצעות מספר דרכים, כמו טיול באתרים המקומיים או ביקור במקומות פחות פופולריים, שאינם נמצאים בדרך כלל במסלולי הטיול הראשיים, וכך להשפיע בצורה חיובית על התעשייה המקומית.

וכמובן - היגיינה

על פי הנחיות משרד הבריאות, חובה לעטות מסיכה בכל יציאה מהבית. משום כך, סביר שהכניסה למקומות רבים תותר אך ורק עם מסיכה. ודאו שיש ברשותכם מסיכה לפני שתצאו לטייל בחוץ או טרם הגעה למקום האירוח ואף קחו עמכם סטוק של מסיכות ספייר לכולם.
5 צפייה בגלריה
חזרה ללימודים
חזרה ללימודים
בין בגדי הים במזוודה נראה שתארזו גם מסיכות וג'ל חיטוי
(צילום: AFP)
מומלץ גם להחזיק מלאי של ג'ל אלכוהולי לחיטוי שוטף, וכן כפפות אם יש צורך בכך. אתם תופתעו לגלות כמה בימים האלה זה הפך למצרך יקר אבל לא בכל מקום תוכלו בוודאות למצוא מים זורמים לשטיפת ידיים שגרתית.
פורסם לראשונה: 13:36, 08.07.20