בשיתוף SkiDeal
התקוות בנוגע לדרכון הירוק ולאפשרות שהוא יפתח בפני הגולשים הישראלים את האפשרות לחנוך את אתרי הסקי בחו"ל כבר בעונה הקרובה - עוד לא התממשו. ובכל זאת, יש לנו כאן בישראל אתר גלישה משלנו: החרמון, שלמרות שהוא מתכסה בשלג בכמויות נאות, נותר סגור למבקרים. "בסוף הסופה בשבוע שעבר מדדנו 70 ס"מ של שלג במפלס העליון של האתר", מספרת מיקי ענבר, סמנכ"לית שיווק ויח"צ באתר החרמון, "המינימום לפתיחת האתר הוא 50 ס"מ של שלג, כך שמבחינתנו זה הזמן לפתוח את השערים ולהניע את הגונדולות, אבל אנחנו עוד ממתינים לאישורי משרד הבריאות".
מיקי ענבר על אתר החרמון הסגור

3 צפייה בגלריה
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
ההכנות לעונת גלישה בחרמון תחת מגבלות חדשות החלו כבר במהלך חודשי הקיץ. "כשהבנו שאנחנו הולכים לקראת עוד עונה בצל הקורונה, ישבנו לנתח את כל תנועת הגולשים באתר", מספרת ענבר, "עברנו נקודה-נקודה במסלול הגולשים בכניסה לאתר, זיהינו מורכבויות ומצאנו פתרונות יעילים". בין הסעיפים המוצעים למתווה פתיחת האתר שהגישו אנשי החרמון למשרד הבריאות באוקטובר האחרון, אפשר למצוא:
  • הזמנת מקום ורכישת סקיפס מראש. לא תתאפשר כניסה ספונטנית לאתר, ותהיה בקרה על כמות הגולשים על המסלולים.
  • הוספת דלפקים בחנויות השכרת הציוד, הצבת פקח שינתב את כמות הגולשים הנמצאים בחנות בו-זמנית ושירות אחד על אחד - בכל דלפק יוצב עובד אחד שיטפל בלקוח בודד בכל פעם.
  • כל המזנונים יצאו החוצה מהמבנה, יתווספו מזנונים נוספים במרחב הפתוח ומזנונים חדשים בשיאון.
  • בגונדולה המכילה 8 אנשים יעלו רק 4 גולשים בו זמנית.
  • הגונדולה תעבור חיטוי אחרי כל שימוש.
  • בתורים לגונדולה ולהשכרת הציוד תהיה חובת עטיית מסיכה ושמירה על מרחק.
  • העדפה של אוטומציה על תורים והתקהלות.
  • ביטול מסיבות האפר'ה סקי.
  • שיתוף פעולה עם חברת SkiDeal - ליצירת חבילת הסעה וסקיפס במטרה לצמצם את התורים בכניסה לאתר.
3 צפייה בגלריה
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
"משרד הבריאות משייך את החרמון לקטגוריית האטרקציות", מסבירה ענבר, "אבל אנחנו מנסים להילחם כדי להשתייך לקטגוריית שמורות הטבע והגנים הלאומיים. צריך להתייחס לעובדה שמדובר בשטח פתוח ובמרחבי ענק, שמאפשרים לנו לקיים פעילות תוך שמירה על ההנחיות".
לצד האתר עצמו שהשקיע מיליוני שקלים בהתחדשות ובהכנות לקראת עונה תחת מגבלות, כלכלת הצפון ברובה נשענת על פעילות האתר - צימרים, בתי מלון, אטרקציות, מסעדות, תחנות דלק ועסקים אחרים ממתינים בציפייה לפתיחת עונת הגלישה ולחזרתה של תנועת גלגלי הכלכלה באזור.
"אנחנו לא מאבדים תקווה", אומרת ענבר, "היו שנים שבהן האתר נפתח לפעילות רק לקראת חודש פברואר ועדיין הצלחנו ליהנות מעונה עמוסת גולשים עד אמצע חודש מרץ. התחזית השנה צופה שהמשקעים יגיעו מאוחר יותר כך שעוד לא איבדנו את המומנטום ואנחנו בטוחים שאם ההחלטות ייעשו בהקדם עוד נצליח למקסם את העונה ולספק לגולשים את מה שהם כל כך כמהים לו".
3 צפייה בגלריה
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
שלג באתר החרמון
(צילום: אתר החרמון)
הגולשים מצדם מציפים את הנהלת האתר בפניות, הצעות ובקשות לפתיחת האתר. "אנחנו מאוד מתרגשים מכמות הפניות", אומרת ענבר בחיוך, "אנשים מחפשים דרך לנקות את הראש, להקל קצת על התקופה המורכבת שאנחנו חיים בה, לשחרר לחץ ופשוט ליהנות. אנחנו מאוד סומכים על אוכלוסיית הגולשים. אין לנו ספק שאם תתאפשר לנו פעילות תחת מתווה של מגבלות, נזכה לשיתוף פעולה מלא מקהל הגולשים".
למעלה מ-2.5 מיליון ישראלים כבר התחסנו לנגיף הקורונה ותרמו לתקווה הלאומית שאנחנו בדרך הנכונה לשגרה. אז האם נספיק עוד השנה ליהנות משלג כחול לבן ומטעימה ראשונית מהשפיות? "אנחנו מוכנים לכל תרחיש וכל דרישה, הכדור בידיים של משרד הבריאות", אומרת ענבר. לנו נשאר רק לקוות לטוב.
בשיתוף SkiDeal