4 צפייה בגלריה
אילת
אילת
ברוכים הבאים לאילת
(צילום: shutterstock)
הבטיחו לי הפלגה מפנקת בספינת מפרש חלומית וטיול קסום ברכב שטח עם נופי מדבר פראיים, תענוגות קולינריים, סדנה להכנת גלידה ביתית, קורס תיפוף ואירוח בבית מלון יוקרתי בעיצוב אירופאי. חופשת חורף באילת היא תענוג אמיתי, לכן שמחתי כשקיבלתי את ההצעה להצטרף לסיור העיתונאים השנתי בעיר השמש הנצחית.
חופשת החורף באילת התחילה ברגל שמאל כשהודיעו לנו ערב לפני טיסת ארקיע כי היא מוקדמת בשעה ל-07:00 בבוקר. לאחר מכן בבורדינג התבשרנו על עיכוב של חצי שעה וכשהתיישבנו במטוס המתנו חצי שעה נוספת לפני שהמראנו. עיכובים היו גם בטיסה חזור, הפעם של ארבע שעות – ולכן אמליץ כבר כעת להגיע לאילת ברכב פרטי או באוטובוס. רק באמצעות נסיעה ניתן לתכנן את לוח הזמנים של החופשה ולהימנע מהפתעות לא נעימות.

מלון עירוני ורומנטי באמצע אילת

לאחר הסאגה של הטיסה, עשינו צ'ק אין במלון בראון אילת החדש שנפתח לאחרונה בעיר. מדובר במלון בוטיק עירוני וצבעוני, המעוצב באווירה ברלינאית, רומנטית ומפנקת ובניגוד מוחלט לסצנת הרעש והבלגן של צוותי הבידור וריקודי האגדו בבריכה המקובלים במלונות הוותיקים. ארוחת בוקר מעולה בסגנון תל אביבי קלאסי שכללה בופה יחסית מצומצם, אך איכותי, ואנחנו מתחילים את הסיור של חופשת החורף באילת.
4 צפייה בגלריה
בראון אילת
בראון אילת
בראון אילת
(צילום: אדיר סלטו)

סדנת גלידה ביתית

במסגרת הפרויקט המבורך "101 חוויות, 0 שקלים" ביוזמת תאגיד התיירות באילת, מיזם שמאפשר לנופשים בחורף האילתי ליהנות ממגוון רחב של תכנים ופעילויות שונות ומשונות בחינם, ובמקביל להכיר את התושבים האילתיים, המיניבוס מוריד אותנו בכניסה לבית קרקע באחת השכונות הוותיקות של העיר, הרחוק מהאזור התיירותי הקלאסי.
רמי שוקרי, פנסיונר של חברת בזק, פותח לנו את הדלת לעולמם הפנימי של תושבי העיר, עם טעימות של גלידת לימון וערק ביתית. עבור מי שרגיל לאכול רק גלידה תעשייתית, מדובר בחוויה מרעננת. הסדנה המסקרנת להכנת גלידה ביתית בחינם כוללת מספר שלבים: קילוף וחיתוך של פירות אננס טריים, הפעלת מעבד מזון והעברת התרכובת הצהבהבה והריחנית אל מכונה מסתורית להכנת גלידה ביתית.

בשלב הזה צריך להמתין כחצי שעה ושוקרי מנצל את הזמן כדי לספר לנו על אורח החיים האילתי המסורתי של המקומיים, שכולל הרבה מסיבות ביתיות וחיי חברה ענפים. במקביל, אנחנו טועמים גלידת דלעת מוזרה עם ריח מוכר שמזכיר קידוש ביום שישי. לאחר ששמענו ממקור ראשון על תהליך התפתחות התקשורת הקווית בעיר, קיבלנו סוף סוף טעימה בחינם מהגלידה שהכנו - היה טעים ולדעתי האישית זאת אטרקציה שמומלצת בעיקר למשפחות עם ילדים.

ארוחת צהריים איטלקית, מסורת בדואית וסדנת תיפוף

לאחר שנפתח לנו התיאבון, התארחנו במסעדת פאסינו (Fascino), מסעדה איטלקית חדשה בבעלות משפחתית עם מיטב המאכלים המוכרים והאהובים. כמקובל בסיור עיתונאי אותנטי, שתינו המון יין ובפה מלא אני יכול להמליץ על סלט הקפרזה המרענן והניוקי המושלם.
@assafkamar #assafkamar #ynet #חורף מסעדהאיטלקית #איטלקית #מסעדה #פאסינו #fascino ♬ Little Italy - Alex Khaskin

כדי להתאושש מכמויות המזון והאלכוהול, נשלחנו למנוחה ולהתבוננות במאהל הבדואי המסורתי של יוסוף, המוצב באמצע הדרך הקסומה למעבר הגבול עם מצרים. לבוש בגלביה מסורתית, יוסוף סיפר לנו על חוויותיו כמדריך טיולי גמלים. בתוכנית האמנותית קיבלנו סדנת תיפוף מהנה בחינם עם המוזיקאי החביב גל ורבורג. העיתונאים והבלוגרים המכובדים קיבלו דליים ומקלות תיפוף מקצועיים ובמשך כשעה למדנו לתופף מקצבים שונים והוצאנו את כל העצבים. היה כיף גדול ולדעתי האישית הסדנה מתאימה בעיקר למשפחות עם ילדים או חבורה מגובשת. לפרטים ולהרשמה - הקליקו.

טיול ריינג'רים במדבר ופארק הצפרות

החורף האילתי המתון הוא הזדמנות מצוינת לטייל במדבר הצמוד. בחודשי הקיץ הרותחים טיול בחיק הטבע משול לעינוי סיני ומרחץ זיעה, ואילו עכשיו, כשהאוויר קריר רוח קלילה מלטפת את הפנים, זה הזמן המדויק להתרשם מיפי הבריאה במסגרת "101 חוויות בחינם".
יניב תורג'מן מדריך הרנג'רים הוותיק מעביר לנו הדרכה קצרה ומסביר שמדובר בכלי שטח ידידותיים למשתמש ולנהיגה עצמית. מכונאי זהיר וחכם הגביל טכנית את המהירות של הרכבים וחובה לחגור חגורת בטיחות. תוך דקות אנחנו בתנועה על דרך העפר המאובקת צפונה לאורך הגבול עם ירדן. מטעי תמרים מוריקים ושדות ריחניים של בצל מתבלים לנו את הנוף.
4 צפייה בגלריה
נסיעה בריינג'רים ליד אילת
נסיעה בריינג'רים ליד אילת
נסיעה בריינג'רים ליד אילת
(צילום: יניב תורג'מן)
בשטח הפתוח והפראי של המדבר יש עצי שיטה כפופים בסגנון של סוואנה אפריקנית, ואנחנו מגיעים לפארק הצפרות האהוב של אילת. מדובר במתחם מוגן לציפורים, סוג של שמורת טבע זעירה ומסקרנת שהוקמה סביב אגמון מים יפייפה נקודת המסתור והצילום ממוקמת באי קטן שגשר עץ מחבר אותו אל היבשה. בעונות הנדידה המרגשות, בסתיו ובאביב, מגיעים לכאן צפרים וצלמי טבע מכל העולם אנחנו, בחורף האילתי המפנק, זכינו לראות ציפורי פלמינגו מרהיבות בצבע פוקסייה בהיר עומדות על רגל אחת, מפטפטות, מרכלות ומחפשות סרטנים קטנים במים.

המחבוא של אדי

לאחר שחזרנו למקלחת חמה ומפנקת במלון בראון, והחלפנו את הבגדים המאובקים לבגדי ערב חמים, המיניבוס הוריד אותנו בכניסה למסעדת הבשרים האילתית המפורסמת והוותיקה "המחבוא של אדי". מתברר שמבנה המסעדה המקורי שהיה מוכר וידוע לכל הקרניבורים של שנות השמונים העליזות עבר שריפה והמסעדה המפורסמת עברה למיקום חדש באווירה מודרנית.

אדי השף המקורי, שעלה מארה"ב בשנות ה-70 והיה מראשוני הפעילים במאבק בישראל למען לגליזציה של קנאביס, הלך לעולמו בשנת 2014 ובנו הגאה במורשת המשפחתית ממשיך את דרכו עם סטייקים מעולים ברוטב חרדל מתקתק או פלפל שחור ופירות ים משובחים. בחלק האחורי של המסעדה נפתח לאונג' מרווח עם בר מעוצב שמכין קוקטיילים חזקים ומערכת קריוקי מפתיעה סיפקה לנו בידור אינטימי מהנה שסגר את הערב.

שיט ביאכטה

לאחר ארוחת הבוקר השווה במלון בראון אילת, וכדור אקמול נגד החמרמרת המרושעת, אנחנו ממשיכים לדגום חוויות תיירותיות בחינם במסגרת "101 חוויות בחינם". הפעם מדובר בשיט אקסלוסיבי ביאכטה. כיוון שמדובר באטרקציה מאוד מבוקשת - ובחינם, מומלץ להזמין אותה כמה שיותר מראש. דור גבסי הסקיפר הנחמד שלנו, נולד באילת, התגייס לצנחנים ולא חשב על קריירה של ימאי. אבל בסוף הקשר המשפחתי העמוק אל הים ניצח וכעת הוא משיט אותנו בהנאה לאורך המפרץ הקסום.
4 צפייה בגלריה
חופשת חורף באילת
חופשת חורף באילת
החלק הכי כיף בנופש
(צילום: אסף קמר)

המלונות, הרעש וההמולה של החוף מתרחקים, הדגל הענק של מדינת ירדן המוצב בעקבה מתקרב, ספינה זריזה של חיל הים הישראלי מאותתת לנו לשלום, הרוח הקלילה ממלאת את המפרש הלבן וריח חזק של חופש מושלם ממלא את האוויר.
אילת החורפית היית טובה אליי עם ניקוי ראש ושבירת שיגרה מושלמת, מזג אוויר מצוין לטיולים בטבע וספורט ימי, קולינריה משובחת והאירוח האילתי החם של התושבים שממש מתגעגעים לקשר אותנטי עם התיירים. "101 חוויות בחינם" היא יוזמה מבורכת שיכולה לאזן את התקציב לעומת מחירי המלונות הגבוהים בעיר. מתי מגיע החורף הבא?
הכותב היה אורח תאגיד התיירות אילת