3 צפייה בגלריה
תורים בנמל התעופה לונדון גטוויק
תורים בנמל התעופה לונדון גטוויק
תורים בנמל התעופה לונדון גטוויק
(צילום: EPA)
שר התחבורה הבריטי גרנט שאפס ביקש היום (ד') מחברות תעופה להפסיק למכור כרטיסים לטיסות שהן לא יכולות לתפעל, זאת לאחר גל של ביטולי טיסות בבריטניה.
שדות תעופה ברחבי אירופה מתקשים לעמוד בביקוש הרב לטיסות שזינק לאחר דעיכת מגפת הקורונה, אולם בבריטניה המצב קשה במיוחד ושדות התעופה בממלכה, שם התלמידים בחופשת אמצע שנה, עוברים ימים רצופי תקלות.
בשדות התעופה השתרכו תורים ארוכים במהלך חופשת חג הפסחא, ולדברי שר התחבורה אמנם ננקטו כמה צעדים לטיפול בבעיה, אך לא נעשה מספיק.
"אנחנו צריכים להבטיח שלא יהיו שחזור של המראות שראינו בימים האחרונים", אמר שאפס. "חרף אזהרות הממשלה, חברות תעופה מכרו הרבה יותר טיסות וחבילות נופש ממה שהן יכולות לספק. אסור שזה יקרה שוב וכל המאמצים צריכים להיות מופנים לכך שזה לא יתרחש שוב במהלך הקיץ".
3 צפייה בגלריה
תורים בנמל התעופה לונדון הית'רו
תורים בנמל התעופה לונדון הית'רו
תורים בנמל התעופה לונדון הית'רו
(צילום: EPA)
3 צפייה בגלריה
תורים בנמל התעופה סכיפהול בהולנד
תורים בנמל התעופה סכיפהול בהולנד
גם בהולנד, תורים בנמל התעופה סכיפהול בהולנד
(צילום: AFP)
חברות התעופה קיוו לקיץ עם מספר רב של נוסעים לאחר שנתיים של מגבלות בשל מגפת הקורונה, אולם הם מתקשות לגייס אנשי צוות לאחר המשבר ומתלוננות כי לוקח להם זמן רב יותר לגייס עובדים חדשים ולהכשיר אותם, בין היתר, בשל סיבות של אישורים ביטחוניים.
שאפס אמר שהממשלה סייעה לתעשייה בכך ששינתה את החוק באופן שמאפשר גיוס מהיר יותר של אנשי צוות. הוא ציין עוד כי ייפגש עם גורמים מהתעשייה כדי לשמוע מהם מה השתבש ואיך אפשר לשפר את המצב לקראת הקיץ.
"הממשלה מילאה את חלקה", אמר השר. "עכשיו תורם של שדות התעופה, חברות התעופה וצוותי הקרקע להבטיח שהחופשות שמגיעות לכולם יצאו לפועל ללא עיכובים משמעותיים מהסוג שראינו בימים האחרונים".
גם בישראל המצב לא מזהיר. בדיון שנערך ביום ראשון בוועדה המיוחדת לפניות הציבור בכנסת אמר מנכ"ל נתב"ג, שמואל זכאי, כי חסרים בנתב"ג 1,000 עובדים עבור מתן שירות תקין. לטענתו, החוסרים לא יושלמו עד פסח הבא. "אנחנו נמצאים בתהליך ארוך של גיוס עובדים מכל המגזרים והצפי שלנו להשלמת מצבת העובדים הוא רק בפסח בשנה הבאה", אמר זכאי. "יחד עם זאת, אנחנו עושים הכל בשביל לשפר את זמני העמידה בתורים".