בשיתוף SkiDeal
בשבוע שחלף, בזמן שרובנו צילמנו שלוליות ענק והתרגשנו מברד על החלון, באתר החרמון נערמו 1.30 מטרים של שלג במפלס העליון ו-80 ס"מ במפלס התחתון. הנתונים המרגשים הביאו לפתיחתו הרשמית של האתר בתחילת השבוע. כשהגענו לשם מצאנו התרגשות המונית: גולשים שהתגעגעו לקור, לאדרנלין, לרוח בפנים ולרעש במפגש שבין המגלשיים לשלג, מבקרים שהגיעו לבנות איש שלג למרגלות הפסגות הלבנות, וצוות האתר שמוודא שכל ההתנהלות תישמר תחת תנאי התו הסגול.
הצצה למסלולים בחרמון
(צילם עבור SkiDeal: אדם אשכנזי)
3 צפייה בגלריה
אתר החרמון
אתר החרמון
אתר החרמון
(צילמה עבור SkiDeal: אופיר ברנצ'יק)
אז מה אנחנו בעצם יודעים על אתר הסקי היחיד בישראל?
  • אתר החרמון משתרע על שטח של כ-2,434 דונם.
  • הפסגה הגבוהה ביותר של ההר נישאת לגובה 2,814 מטר, ונמצאת על הגבול שבין סוריה ולבנון.
  • הפסגה הגבוהה ביותר בתחומי ישראל היא בגובה של 2,236 מטר.
  • הגובה המקסימלי באתר: 2,040 מטר.
  • גובה המפלס התחתון: 1,600 מטר.
  • באתר 4 רכבלי כסאות, 4 טי ברים וגונדולה חדשה הכוללת 42 קרוניות, המגיעות אל הפסגה ב-5 דקות בלבד, ומובילות 2,400 גולשים בשעה.
  • באתר 13 מסלולים ברמות שונות.
  • בעונת גלישה ממוצעת - מחוץ לשנת הקורונה, מגיעים לאתר קרוב ל-400 אלף גולשים ומבקרים. היום, כדי להבטיח את בריאותם וביטחונם של הגולשים, בנתה הנהלת האתר מתווה המנהל בקרה על כמות הגולשים שנמצאים במסלולים, ומחייב הזמנת מקום ורכישת סקיפס מראש.
3 צפייה בגלריה
אתר החרמון
אתר החרמון
אתר החרמון
(צילמה עבור SkiDeal: אופיר ברנצ'יק)
מסלולי הגלישה
באתר החרמון ישנם כמעט 40 ק"מ של מסלולי גלישת סקי וסנובורד, המחולקים ל-13 מסלולים ברמות שונות: מסלול בית הספר לסקי שהוא מסלול ירוק ונוח לתרגול, 7 מסלולים אדומים, בהם: מסלול "שיאון" הקרוי על שם נחל שיאון - שנחשב למאתגר במיוחד; מסלול "חתול" - על שמו של "חתול שלג", כלי הרכב שמיישר ומכשיר את המסלולים לגלישה; מסלולים "ערער", "מועדון" ו"שקד" - שהנם מסלולים כחולים ידידותיים למתחילים; ושני מסלולים שחורים.
3 צפייה בגלריה
אתר החרמון
אתר החרמון
אתר החרמון
(צילמה עבור SkiDeal: אופיר ברנצ'יק)
האטרקציות
היום פועל אתר החרמון לפי הנחיות ומגבלות משרד הבריאות, המאפשרות גלישה במסלולים וביקור ברכבל המבקרים בלבד. אבל בשגרה, אתר החרמון מציע שפע של אטרקציות גם למבקרים שמגיעים ליהנות מהשלג מבלי לגלוש: מזחלות אקסטרים שנעות על מסילה ומגיעות למהירות של 45 קמ"ש בשליטת הגולש, מתחם משפחות חווייתי, Sky Rider - אטרקציה שכוללת מושבים שתלויים מחלקם העליון ונוסעים על מסילה, ומספקת חוויית ריחוף והנאה מהנוף, רכבל מבקרים לצפייה בנוף הפסגות ועוד.
בשיתוף SkiDeal