הקרב על לונדון מתחמם: לקראת תחילת הטיסות של חברת וירג'ין אטלנטיק לישראל בחודש ספטמבר, הודיעה חברת בריטיש איירוויז כי החל מחודש דצמבר היא תפעיל בקו לישראל את מטוס האיירבוס A350 שנכנס לפעילות בחברה.
במטוס הותקנה מחלקת העסקים החדשה והמתקדמת ביותר של החברה שבה שכל נוסע יושב למעשה ב"סוויטה" עם דלת הזזה ליצירת פרטיות מירבית. העיצוב החדש של המחלקה יאפשר לכל נוסעי 56 הסוויטות גישה ישירה למעבר היישר מהמושב.
עוד על הפרק: מיטה-ספה יוקרתית ונוחה במיוחד הנפרשת לאורך של קרוב לשני מטרים. תכנון מחלקת העסקים נעשה כך שכל סוויטה אישית תציע כ-40 אחוזים תוספת למרחב של אחסון המטען האישי, בנוסף מותקן ארון שירות אישי שיכלול עמדת איפור וטיפוח עם מראה.
כל מושבי סוויטות העסקים (Club suite) יחוברו לרשת ה-WiFi ויאובזרו בשקעי חשמל ו-USB. מערכת הבידור תוקרן על גבי מסכים מתקדמים בגודל 18.5 אינץ'.
"הבחירה של בריטיש אירווייס בקו לישראל בתור אחד הקווים הראשונים שבהם יפעל המטוס היא הבעת אמון של החברה בישראל, ומראה על הערכה רבה של החברה לשוק זה", אמרה יעל קטן המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל.
קן חדש לישראל: נתב"ג - רואנדה
עוד חברת תעופה נכנסת לפעילות בישראל ותציע טיסות ליעדים רבים באפריקה. מדובר בחברת התעופה רואנדה אייר, שתבצע טיסות ישירות בין קיגאלי לתל אביב.
החברה, שתחל את פעילותה בישראל בסוף חודש יוני, תבצע שלוש טיסות בשבוע במטוס בואינג 737-800 בתצורה של שתי מחלקות. מחלקת תיירים עם 138 מושבים ומחלקת עסקים עם 16 מושבים.
חברת התיירות אי.טי.אס אויה מקבוצת אופיר טורס, שתייצג את חברת התעופה של רואנדה בישראל מסרה כי לרגל פתיחת הקו יוצעו מחירי היכרות. לדוגמה: כרטיס ליוהנסבורג החל מ-511 דולר, לניירובי החל מ-567 דולר וללאגוס החל מ-647 דולר.
על פי הסכם תעופה שנחתם לא מכבר בין ישראל ורואנדה יכולה כל אחת מהמדינות להפעיל עד 7 טיסות שבועיות, ללא הגבלת קיבולת או סוג המטוס.
החברה מפעילה מרואנדה טיסות לכ-30 יעדים, רובם באפריקה, בהם אבוג'ה, אביג'ן, אנטבה, דאקר, דאר-א-סאלם, יוהנסבורג, לאגוס, מומבסה, קילימנג'רו וקינשסה.
הטיסות ייצאו מישראל בימים רביעי וששי בשעה 00:40 וינחתו בגאלי בשעה 05:40. ביום שבת ההמראה מתל אביב תהיה בשעה 23:50 והנחיתה ברואנדה בשעה חמש בבוקר.
אייר פראנס-KLM משנה את התמחור
בתוך כך, חברת אייר פראנס-KLM הודיעה כי היא מתחילה לשווק כרטיסי טיסה במספר מחלקות תמחור כפי שקיים היום בכמה חברות תעופה ובהם חברות לואו-קוסט וגם בחברת אל על. מדובר במתווה תמחור לטיסות מישראל ליעדים שונים כמו אפריקה, אסיה הודו והמזרח התיכון, זאת על מנת לאפשר לכל נוסע לבחור בכרטיס שמתאים לצרכיו האישיים ובכלל זה כרטיס מוזל ללא מזוודה.
הנוסעים יוכלו לבחור בין כרטיס Light שכולל תיק יד (עד 12 ק"ג), ללא מזוודה, ואפשרות לשינויים בתשלום; כרטיס Standard כולל תיק יד וכן מזוודה (עד 23 ק"ג) עם אפשרות לשינויים בתשלום, וכרטיס Semi Flex הכולל תיק יד ושליחת מזוודה, שינויים בתשלום, אפשרות ביטול בתשלום ושמירת מושב standard בחינם.
ומחלקת התמחור הרביעית היא Full Flex – שמאפשרת למסור מזוודה, לעשות שינויים בחינם, לבטל את הטיסה בחינם ולשמור מושב רגיל, גם בחינם. מנהל המכירות של קבוצת אייר פראנס-KLM אלון נטע אמר כי "לאור הצלחת מתווה המחירים המיוחד שהושק בשנה האחרונה בקווים לדרום אמריקה, החלטנו כעת להרחיב את ההצעה הזו גם לאפריקה ולאסיה. אנו רואים את הפופולריות של המתווה המיוחד לא רק בקרב תיירים שמחפשים כרטיס מוזל, אלא בעיקר בקרב הקהל העסקי שנהנה כעת מכרטיסים גמישים במחיר נמוך מבעבר".