טליה ישראל-בדש (29), שנסעה ביום רביעי האחרון, לפני חג הפסח השני, לנופש בבולגריה יחד עם בנה התינוק בן שמונת החודשים, שכרה את שירותיה של חברת החניית רכבים מנתב"ג.
ישראל-בדש שבה אתמול (ש') לארץ, וכאשר המתינה שיחזירו לה את רכבה כמוסכם קיבלה מענה מנציג החברה כי מפתחות רכבה אבדו, וכי עליה לחזור הביתה במונית, ללא מושב הבטיחות לתינוק שנמצא ברכבה.
5 צפייה בגלריה
(נתב"ג. צילום: שירי הדר)

לפני נסיעתה נתקלה ישראל-בדש בשירות החניית רכבים מנתב"ג בשם "פליי פארק ישראל" (Fly Park Israel). לפי אתר החברה, מדובר בשירות שבמסגרתו נוסעים המגיעים לנתב"ג עם רכבם הפרטי יכולים לתת את הרכב לאחד מנציגי החברה, והוא יחנה להם אותו בחניון מחוץ לנמל התעופה.
ביום החזרה ארצה אותו נציג, המכונה גם "דייל", אמור להחזיר לנוסעים את הרכב ישירות ליציאה מנמל התעופה בן גוריון, לאחר שעודכן על ידי הנוסעים כי אלו נחתו. עלות שירות שכזה עומדת על 99 שקלים לפי האתר, ועלות החניה ליום היא 29 שקלים.
לאחר בירור הנושא מצידנו מול רשות שדות התעופה, התגלה כי החברה עובדת ללא הרשאה וכי מנהליה זומנו לשימוע. בסופו ייקבע אם יוצא נגדם צו הרחקה מנמל התעופה בן גוריון.

"אני עם תינוק בן 8 חודשים איך אחזור הביתה?"

"בהתחלה הכל נראה רציני מאוד. הייתי צריכה למלא להם טופס עם כל הפרטים שלי ושל הטיסות – מתי אני ממריאה ומתי נוחתת חזרה בארץ", מספרת ישראל-בדש ל-ynet.
"אבל כשנחתי אתמול בארץ, סימסתי לאותו דייל שנחתנו, כפי שאמרו לי לעשות ולעדכן אותם כדי שהם יוכלו להביא לי את הרכב בזמן. הדייל השיב לי הודעה עם סימון של אגודל למעלה, כלומר אוקיי. חשבתי שהוא מבחינתו עכשיו אמור להוציא את הרכב מהחניון ולהמתין לי ביציאה מהשדה, אבל זה לא קרה".
לדבריה, כאשר הגיעה ישראל-בדש ליציאה מתנב"ג, אותו דייל הודיע לה תחילה כי הוא מתעכב שוב ושוב. "משהו הרגיש לי לא טוב, ואם בהתחלה הוא ענה לי שהוא מתעכב אחר כך הוא כבר התחיל לסנן אותי. בסוף הוא חזר אליי עם הטענה שהם איבדו את המפתחות לרכב שלי. באותו הרגע התחלתי לבכות", מספרת ישראל-בדש. "אני עם תינוק בן שמונה חודשים, איך אני אמורה לחזור עכשיו הביתה".

"המתנה של 4 שעות בנתב"ג עם תינוקת בת 11 חודשים"


לשאלתה של ישראל-בדש איך תשוב הביתה ללא רכבה, השיב אותו דייל שתיקח מונית חזרה הביתה, וכי הרכב יושב לה באותו יום יחד עם החזר כספי על המונית.
5 צפייה בגלריה
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
הפוסט שהעלתה הבוקר טליה ישראל-בדש
(צילום מתוך הפייסבוק)
"לא היו לי הרבה ברירות, וכעבור 20 דקות עליתי על מונית הביתה. למרות שכיסא התינוק נמצא ברכב ואני נוסעת איתו באופן לא תקין, הייתי חייבת לחזור הביתה במונית שעלתה לי 400 שקלים", כך לדברי ישראל-בדש.
כאשר ביקשה לדבר עם מנהל החברה ענה לה אותו נציג או דייל כי הוא המנהל, והוא מבטיח לה שהרכב יוחזר לה כולל הסכום שהוציאה על המונית, כאמור.
אלא שמאותו רגע ועד למועד פרסום הכתבה, הרכב לא הוחזר עדיין לטליה. היא ניסתה להשיג את נציגי החברה עשרות פעמים, בטלפון ובהודעות, אך ללא מענה או פתרון.
5 צפייה בגלריה
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
הודעות על מקרים דומים שקיבלה טליה לאחר פרסום הפוסט
(באדיבות טליה ישראל-בדש)
"הבנתי שהם כבר מסננים את השיחות מהנייד שלי, אז ביקשתי מהוריי לנסות להשיג אותם. תחילה הם ענו להם והבטיחו שכבר חוזרים אליהם, אך זה לא קרה".
הבוקר (א') העלתה טליה פוסט על אודות המקרה לעמוד הפייסבוק "חו"ל זה כאן", שמיד צבר מאות תגובות ושיתופים. רבים הגיבו לה עם סיפורים דומים שקרו להם עם אותה חברה.
"גם לנו קרה איתם מקרה דומה. חברת פח. ניסיתי לשלוח מכתבים לכל כתובת אפשרית אך כולם חזרו. אני מהצפון אז קצת מתקשה להגיע לשם בעצמי. אם מישהו מוכן לארגן תביעה ייצוגית אני מצטרפת!!
כל השיחות מוקלטות ומתועדות, וכמובן גם הדיווח למשטרה שנעשה באותו היום!!!", כך נכתב באחת התגובות לפוסט של ישראל-בדש על ידי לילך וייס.
5 צפייה בגלריה
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
התגובה של לילך וייס לפוסט של טליה
(צילום מתוך הפייסבוק)
וייס גם הוסיפה כי "האוטו אצלי לאחר ארבע שעות המתנה מורטות עצבים בנתב"ג עם תינוקת בת 11 חודשים".
ישראל-בדש מספרת כי "אחרי שעות על גבי שעות שאני מנסה להשיג אותם, פתאום מישהי מטעם 'פליי פארק ישראל' יוצרת איתי קשר בבקשה להסיר את הפוסט". לדבריה הן מתכתבות מאז, אך ללא הועיל.
5 צפייה בגלריה
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
תלונות נוספות על שירות פליי פארק ישראל
(צילום מתוך הפייסבוק)

תגובת פליי פארק ישראל: "לוקחים אחריות ומפיקים לקחים"


תגובת חברת פליי פארק ישראל ל-ynet: "חברת פליי פארק נותנת שירות לטסים מנתב"ג תוך כדי הקפדה על איכות שירות ברמה הגבוהה ביותר, עם מעל עשרות אלפי לקוחות מרוצים וקבועים שחוזרים אלינו על מנת לקבל את השירות הטוב ביותר ולחסוך בעלות החניה כמעט 40% לעומת מחיר חניה רגיל בנתב"ג.
"אנו מודעים לכמות הנוסעים הגבוהה וללחץ שנגרם בעקבותיה בפסח, וכדי להיערך לזה שכרנו חברת כוח אדם בשם 'טובגו אספקת עובדים'. אותה חברה סיפקה לנו דיילים שייתנו שירות ללקוחות החברה, לצערנו הם לא עשו את העבודה ולא עמדו בקריטריונים שלנו ולא עשו את העבודה לפי הנהלים שלנו - מה שגרם למקרים האחרונים שציינתם.
"אנו לוקחים אחריות מלאה על הנושא. הפסקנו הבוקר את ההתקשרות עם החברה החיצונית ואנו מפיקים לקחים על מנת לתת שירות ברמה הגבוהה ביותר".

מדוברות רשות שדות התעופה נמסר ל-ynet: "סמכותה של הרשות היא להפעיל את כללי הרשות כנגד כל גורם שפועל בניגוד לדין בשטח נמל התעופה בן גוריון.
"מאחר שמצאנו כי החברה פועלת ללא הרשאה, הוזמנו מנהליה לשימוע אצל מנהל נתב"ג, שאמור לקבל החלטה באם להוציא צו הרחקה לחברה ולעובדיה".