חברת אל על קיבלה היום (ב') את הבואינג 787 (דרימליינר) ה-16 שלה. המטוס, שקיבל את השם "נוף הגליל", היה מוכן למסירה במרץ 2020, אך נשלח לאחסנה ארוכת טווח בארה"ב בגלל הקורונה. טרם מסירתו בוצעו בו שורה של בדיקות וטיסות מבחן בהשתתפות טייס מאל על וטייסי חברת בואינג. הטיסה לישראל ממפעלי החברה בסיאטל בוצעה לראשונה באל על עם דלק בר קיימא.
בנתב"ג התקבל המטוס בטקס הסלנה מסורתי במעמד מנכ"לית החברה דינה בן-טל גננסיה, ראש עיריית נוף הגליל רונן פלוט, נשיא בואינג ישראל עידו נחושתן, ובעל השליטה באל קני רוזנברג ושותפו דריל הגלר שגם היו על הטיסה מסיאטל. המטוס משובץ לטיסות כבר מהיום, והערב הוא צפוי להמריא לטיסה מסחרית עם נוסעים לדובאי.
הטיסה מסיאטל הייתה, כאמור, הטיסה הראשונה של אל על שבוצעה תוך שימוש בדלק בר-קיימא (SAF) שהיווה כ-30% מתצרוכת הדלק בטיסה, אחוז שנחשב גבוה יחסית למקובל בעולם. דלק תעופה בר-קיימא, SAF - Sustainable Aviation Fuel, דומה במבנה הכימי שלו לדלק סילוני רגיל (שנשאב מהקרקע), אך בתהליך ייצורו נפלט פחות פחמן לאטמוספירה, כיוון שהפחמן נשאב מהאוויר.
בחודש יוני האחרון, נזכיר, חתמה אל על על תוכנית של ארגון התעופה העולמי IATA Environmental Assessment ליישום תקני איכות הסביבה וקיימות. אל על מצטרפת בכך לחברות התעופה הגדולות והמובילות בעולם הפועלות במטרה לצמצם את פליטות הפחמן, שהוא המשמעותי מבין גזי החממה שגורמים למשבר האקלים.
מנכ"לית אל על, דינה בן-טל גננסיה, אמרה באירוע: "בכל פעם שאנחנו מקבלים דרימליינר חדש לידינו יש התרגשות ותחושה חגיגית באוויר, והיום ההתרגשות היא כפולה כי זו טיסת אל על הראשונה שטסה לישראל עם דלק SAF בר-קיימא. מדובר בשילוב של שני תחומים משמעותיים שמרכיבים את התוכנית האסטרטגית שלנו ושאנו עוסקים בהם יום-יום – הרחבת צי המטוסים של אל על והצערתו, והרחבת העשייה בתחום איכות הסביבה".
מטוס הדרימליינר החדש הוא הרביעי מדגם 787-8, מתוך ארבעת המטוסים שאל על רכשה והוא מציג תצורה הכוללת 238 מושבים בשלוש מחלקות שירות: עסקים, פרימיום ותיירים. המטוס החדש יצטרף לצי מטוסי דרימליינר של החברה הכולל כבר 12 מטוסי 787-9 ושלושה מטוסי 787-8 המשמשים את החברה לטיסות ליעדים ארוכי הטווח בצפון אמריקה, באירופה וליעדים במזרח הרחוק.