חופשה משפחתית בדיסני וורלד אורלנדו יכולה להיות אחת מהחוויות היותר עוצמתיות שהילדים שלכם יזכרו. והיא גם יכולה להתגלות כטראומה משפחתית שבעיקר אתם, ההורים, תישבעו לעצמכם שזו הפעם האחרונה שבה כף רגלכם תדרוך שם.
עוד כתבות למנויים:
אחרי כמה ימים בפארקים של דיסני באורלנדו אפשר לסכם שהילדים נהנו בטירוף ואני בעיקר עבדתי. בעלי נשאר במלון ואמר שאולי (ברור שלא...) יצטרף בערב האחרון למופע הזיקוקים, וכך נזרקו להם לפח מאות הדולרים ששילמנו עבור הכניסה שלו.
5 צפייה בגלריה
דיסני וורלד
דיסני וורלד
דיסני וורלד
(צילום: dorengo5 / Shutterstock.com)
היערכות נכונה לביקור בפארקים של דיסני לוקחת זמן. מההחלטה אם לישון בתוך הפארקים במלונות של דיסני ועד לבחירה בסוג כרטיס הכניסה. בכל מקרה מדובר בחופשה מאוד יקרה וחשוב לעשות תיאום ציפיות עם הילדים עוד לפני הזמנת הכרטיסים, כדי לא לקחת משכנתה נוספת.
אחרי שהחלטתם כמה ימים תקדישו לפארקים של דיסני, תושיבו את הילדים מול האפליקציה של דיסני כדי שיבחרו באילו פארקים הם רוצים לבקר, איזה הופעות הם רוצים לראות ובעיקר על איזה מתקנים הם רוצים לעלות.
דיסני וורלד הוא הגדול מבין מתחמי הפארקים של דיסני בעולם, עם שטח של מעל 110 קמ"ר (כ-20 אלף צעדים ביום, אז חובה נעליים נוחות). אם תדעו מראש לאן תרצו להגיע, תוכלו להיערך טוב יותר בקניית תורים מקוצרים למתקנים העמוסים (המתנה בתור רגיל למתקן פופולרי עשויה להימשך גם שלוש שעות).
אם זו הפעם הראשונה שלכם, אל תבקרו ביותר מפארק אחד ביום, שכן הפארקים מרוחקים אחד מהשני (זמן ההגעה יכול להגיע ל-45 דקות). באתר ובאפליקציה של דיסני תוכלו לראות באילו תאריכים הפארקים פחות עמוסים, ומומלץ להיצמד לימים האלו.
כל מה שנמכר בחנויות של דיסני בפארקים יקר מאד (קשת אוזניים של מיקי מאוס למשל עולה 35 דולר). הגדירו מראש תקציב לבזבוזים והימנעו מלהיכנס לחנויות. לא נוח להיסחב כל היום עם הקניות, ובחלק מהמתקנים אין מקום להשאיר את השקיות. אם בכל זאת נשברתם והסכמתם לקנות לילד חרב עצומה ותחפושת מלאה של "מלחמת הכוכבים" - קנו אותם בסוף היום.
אל תקנו מים (בקבוק יכול לעלות כ-5 דולר). הביאו בקבוק רב-פעמי, ובכל מסעדה בפארק תוכלו למלאו במים עם קרח. המים באורלנדו נקיים וטעימים ובפארקים יש הרבה קולרים.
האם עדיף ללון במלון של דיסני הנמצא בפארק?
בגדול, כן. בעיקר כי אפשר להיכנס לפארקים חצי שעה לפני כולם, ובה תוכלו להספיק שניים-שלושה מתקנים שווים, אם תדעו מראש איך להגיע אליהם.
יש יותר מ-25 מלונות בפארקים של דיסני, אז בחרו במלון שנמצא בפארק שבו תרצו לבקר, כי המרחקים משמעותיים. בכל המלונות יש שאטלים (סירה, אוטובוס או רכבת) לפארקים, כך שאינכם זקוקים לרכב. גם ככה החניה בפארקים יקרה וקשה למצוא חניה בימים עמוסים.
מחירי החדרים משתנים בהתאם לביקוש ולזמן, ולא כל המלונות והחדרים מעוצבים בסגנון דיסני. אנחנו ישנו במלון Walt Disney World Dolphin, שהפארק הקרוב אליו ביותר הוא אפקוט, אך הוא היה במרחק 20 דקות נסיעה מהמג'יק קינגדום. ובעוד שאנחנו שילמנו כ-850 דולר ללילה, בימים מסוימים המחיר לאותו חדר יכול לזנק ל-7,000 דולר ללילה!
5 צפייה בגלריה
yk13967561
yk13967561
Walt Disney World Dolphin . לא זול, אבל נוח | צילום: שאטרסטוק
בדיסני וורלד ארבעה פארקי נושא שכל אחד מהם מעוצב אחרת: מג'יק קינגדום, אנימל קינגדום, אפקוט ודיסני'ז הוליווד סטודיוז. מלבדם, יש שני פארקי מים - דיסני'ז טייפון לגון ודיסני'ז בליזרד ביץ'. בכל הפארקים יש מתקנים המתאימים לכל המשפחה, אבל אם אתם מגיעים רק עם מתבגרים - לכו לפארקים עם יותר מתקני אקסטרים, כמו יוניברסל.
מג'יק קינגדום: זהו פארק הטירה המפורסם של דיסניוורלד הבנוי מרחוב ראשי עם חנויות המוביל אל הטירה שסביבה אזורים שונים. אם אתם עומדים מול הטירה והרחוב הראשי מאחוריכם, תמצאו משמאלכם את עולם ההרפתקאות (Adventureland). בהמשך עם כיוון השעון נמצאים - Frontierland, כיכר החירות (Liberty Square), עולם הפנטזיה (Fantasyland), ועולם המחר (Tomorrowland).
המתקנים המפורסמים בפארק: Big Thunder Mountain Railroad - רכבת שתיקח אתכם למכרה נטוש במערב הפרוע. "שודדי הקאריבים" (Pirates of the Cribbean) - מתקן פופולרי המציג פיראטים ושלדים. It's A Small World - שיט מסביב לעולם לקטנטנים בין בובות לצלילי השיר שמתנגן בלופים, Jungle Cruise - שיט בנהרות העולם, ו-Tron Lightcycle/Run רכבת הרים אקסטרים שניתן להזמין אליה רק תור וירטואלי.
אנימל קינגדום: בממלכת החיות תוכלו לראות דינוזאורים, את היטי האגדי מהרי ההימלאיה, את היצורים של פנדורה (מהסרט "אוואטר") וגם חיות אמיתיות. יש כאן פחות מתקנים, אך יש מסלולי הליכה יפים ומופעים שווים.
במרכז הפארק יש עץ ענק - "עץ החיים". אחרי שתחצו את הגשר הראשון בכניסה תגיעו לדיסקברי איילנד, שאליו מחוברים האזורים השונים בגשרים. האזור הראשון משמאל -Pandora: World of Avatar ("פנדורה: העולם של אוואטר"), ולאחר מכן עם כיוון השעון - אפריקה, אסיה, ו–DinoLand U.S.A.
5 צפייה בגלריה
yk13954576
yk13954576
מתקן במג’יק קינגדום. פארק אחד ליום יספיק | צילום: גייל זאבי ציבלין
המתקנים המפורסמים בפארק: Avatar Flight of Passage - ייקח אתכם ברחבי פנדורה על גבו של באנשי.
בקלימנג'רו ספארי (Kilimanjaro Safaris) תצאו לנסיעת ספארי של ממש, ו-Expedition Everest היא רכבת הרים הנוסעת במעלה ההימלאיה.
אפקוט: זהו פארק רב-תרבותי שמתחדש כל הזמן. לאחרונה נפתחה באפקוט (EPCOT) רכבת הרים שווה של "שומרי הלגקסיה" ומתקנים של "רטטוי" ו"מואנה". חובה לבקר באקווריום במתקן של נמו (The Seas With Nemo and Friends) המכיל יותר מ-3,000 יצורי ים ודגים. באפקוט ישנם פסטיבלים שונים במהלך השנה עם דוכני אוכל מכל העולם, אז שווה לבדוק מראש מתי.
סמל הפארק הוא הכדור הגדול שנמצא בכניסה ומכיל את המתקן Spaceship Earth. הפארק מחולק לארבעה אזורים עיקריים. הראשון שאליו תגיעו לאחר שתעברו את הכדור הגדול הואWorld Celebration. מימינכם תמצאו את עולם הטבע (World Nature), ומשמאלכם את World Discovery השייכים ל"עולם המחר". אם תמשיכו לתוך הפארק, תגיעו לאגם הגדול - World Showcase Lagoon, שסביבו אזורי המדינות - World Showcase.
המתקנים המפורסמים בפארק: Guardians of the Galaxy: Cosmic Rewind - רכבת הרים שווה שכדאי להזמין אליה תור וירטואלי, Frozen Ever After - האטרקציה לחובבי נסיכות,Soarin' Around the World - סימולטור דאייה מסביב לעולם.
הוליווד סטודיוז: בפארק הזה נמצאות כמה מהאטרקציות הפופולריות בדיסניוורלד (למשל "צעצוע של סיפור" ו"מלחמת הכוכבים"), אבל הוא קטן יחסית וצפוף. ואנחנו הספקנו ביום שלם רק ארבעה מתקנים. בכל מקרה, אל תוותרו כאן על צפייה במופע של "אינדיאנה ג'ונס".
5 צפייה בגלריה
yk13967562
yk13967562
מתקן בהוליווד סטודיוז. פארק אחד ליום יספיק | צילום: גייל זאבי ציבלין
כשתכנסו לפארק תמצאו את עצמכם בשדרות הוליווד (Hollywood Boulevard) שיובילו אתכם ל-Echo Lake. ימינה משם לאורך שדרות סנסט (Sunset Boulevard) נמצאים שניים מהמתקנים היותר "מאתגרים" ומבוקשים בדיסני וורלד - רוק אנד רולר קואוסטר וה-Tower of Terror. אקו לייק מחובר ל-Commissary Lane, שמשמאלו הגראנד אווניו (Grand Avenue). משם תוכלו להיכנס לאזור "מלחמת הכוכבים" Star Wars: Galaxy's Edge, ומשם לעבור לאזור של "צעצוע של סיפור" (Toy Story Land).
המתקנים המפורסמים בפארק: Tower of Terror המיועד לאמיצים בלבד, Star Wars: Rise of the Resistance - אטרקציית הדגל במתחם "מלחמת הכוכבים", Slinky Dog Dash - רכבת הרים לכל המשפחה של כלב סלינקי מסרטי "צעצוע של סיפור".
אם מציעים לכם כרטיסים מוזלים לדיסני, כנראה עובדים עליכם. כרטיסים קונים ישירות מדיסניוורלד, ואין כמעט הנחות. אם אתם ישנים במלונות של דיסני תוכלו לקנות אותם גם שם, ויש אפשרויות לחבילות משפחתיות לכמה ימים בהנחה מסוימת. מחירי הכרטיסים משתנים בהתאם לתאריך הביקור.
את ה-Fast Pass שאיפשר רכישת תורים מהירים החליף הדיסני ג'יני - עוזר דיגיטלי המסייע למהלך היום בפארק. תוכלו למצוא אותו באפליקציות של הפארקים - My Disney Experience - והוא פתוח לכולם ובחינם. הוא יעזור לכם להתמצא בפארק (אחרי שתגדירו לו אילו מתקנים ומופעים מעניינים אתכם), תוכלו להתעדכן בזמן אמת על זמני ההמתנה (חשוב ביותר) ולהזמין מראש אוכל במסעדות לטייק אווי או לישיבה. דרכו ניתן להירשם לתורים מקוצרים למתקנים ספציפיים - לחלקם יש רק תור וירטואלי בתשלום כ-13 דולר לאדם למתקן. התור הווירטואלי מאפשר להיכנס עד שעה לאחר שתורכם הגיע, מבלי להמתין.
חוץ מהג'יני, אפשר לקנות בתוספות תשלום גישה לתורים קצרים לאטרקציות מסוימות בנפרד. תוכלו לקנות את שירות הפרימיום דיסני ג'יני+ או כניסות Lightning Lane ספציפיות. הג'יני+ עלה לנו כ-15 דולר לאדם ליום בדיסני וורלד בהתאם לביקוש (בזמני שיא, המחיר מגיע גם ל-40 דולר לאדם). המחיר משתנה בהתאם לפארק שבו תבקרו.
אם קניתם כרטיסי Park Hopper (המאפשרים מעבר בין הפארקים באותו יום), מחיר השירות שתדרשו לשלם הוא זה של הפארק היקר ביותר באותו יום. את השירות קונים באפליקציה בדקה אחרי חצות ביום הביקור ואת המתקן הראשון ניתן - ואף מומלץ - להזמין ב-7:00 ביום הביקור. לא ניתן לקנות תור לאותו המתקן פעמיים, לא לכל המתקנים אפשר לקנות תור מהיר, ויש מתקנים שהתורים להם אוזלים במהירות, אז מומלץ להתחיל את היום במתקנים הכי פופולריים.
5 צפייה בגלריה
אנימל קינגדום בדיסני וורלד
אנימל קינגדום בדיסני וורלד
אנימל קינגדום
(צילום: JHVEPhoto / Shutterstock.com)
אחרי שהגעתם למתקן הראשון וסרקתם את הכרטיס (בכניסה לתור ורגע לפני העלייה למתקן) תוכלו להזמין מתקן נוסף. אם לא הגעתם בזמן (יש לכם שעה להגיע) התור אבד. תוכלו להזמין שוב מתקן אחר מרגע שעברו 120 דקות מאז שהזמנתם את ה-Lightning Lane האחרון שלכם. אם הזמנתם ב-7:00, השעתיים האלו נספרות מרגע פתיחת הפארק.
דיסני אומרים שעם הג'יני+ ניתן להספיק שלושה מתקנים ביום. אנחנו הספקנו הרבה יותר הודות לתכנון נכון של היום. שימו לב שהיצע של מתקנים מסוימים יכול להיגמר, וגם האופציה לקנות ג'יני+.
יש גם שירות VIP שמחירו סביב 700 דולר לאדם, ובתמורה תקבלו אדם שילווה אתכם ללא תור לכל מתקן שתרצו.
כרטיס פארק הופר, שלא זמין לכולם, מאפשר לדלג בין הפארקים באותו היום, אך השירות מיותר, שכן קשה להספיק יותר מפארק אחד ביום.
אם הזמנתם חופשה ואז פורסמה הנחה טובה יותר, אם תיצרו קשר עם דיסני תקבלו את ההנחה החדשה על החבילה שלכם.
טיפ אחרון וחשוב: להיות בדיסני וורלד בלי לצפות במופע הזיקוקים של המג'יק קינגדום זה כמו לבקר בפריז בלי לראות את מגדל אייפל. מכיוון שמדובר במופע חובה, בסופו יש לחץ מטורף על השאטלים וביציאות מהפארק. ההמלצה: ותרו על חמש הדקות האחרונות ותחסכו זמן המתנה יקר.